رژیم صهیونیستی در غزه از سلاح اتمی استفاده می‌کند؟-راهبرد معاصر
یادداشت رابرت دالی، رئیس مؤسسه «شورای اطلاعات صلح» آمریکا؛

رژیم صهیونیستی در غزه از سلاح اتمی استفاده می‌کند؟

رژیم صهیونیستی از زمان حملات خود به لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی و حملاتی که به غزه در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ میلادی انجام داد، از سلاح اتمی ضعیف شده با پرتوهای درجه حرارت بالا و میزان بالای تشعشع نوترونی آزاد شده استفاده کرده است.
رابرت دالی؛ رئیس مؤسسه شورای اطلاعات صلح آمریکا
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 09
کد خبر: ۲۵۶۵۵۵

رژیم صهیونیستی در غزه از سلاح اتمی خفیف استفاده می‌کند؟

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ مؤسسه «شورای اطلاعات صلح» آمریکا (APIC) و سازمان موسوم به «Green Audit» مستقر در انگلیس در حال بررسی احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح های اتمی ضعیف شده در غزه و جنوب لبنان هستند.


کریستوفر بازبی، دبیر علمی کمیته اروپایی خطر تشعشع یکی از اعضای سابق کمیته انگلیسی ای است که خطر تشعشعات ناشی از انتشارات داخلی را بررسی می کند. وی همچنین یکی از اعضای سابق هیئت کنترل اورانیوم ضعیف شده وزارت دفاع انگلیس و دارای پیشینه علمی و اجتماعی روی این قبیل پرونده هاست.


در این راستا شورای اطلاعات صلح و «Green Audit» به وسیله فراخوانی اعلام کردند، از افرادی که در جنوب لبنان با آمبولانس رانندگی یا آنجا زندگی می‌کنند، ‌خواستند فیلتر هوا به ویژه برای موتور آمبولانس‌های فعال در مناطق بمباران شده را به همراه نمونه هایی از موهای بلند (دست کم 10 سانتی متر) و نیز نمونه هایی از خاک محل بمباران را به دفتر شبکه المیادین جهت ارسال به این دو مؤسسه بفرستند.

 

در صورت قرار گرفتن مستقیم در معرض پرتو، قسمت‌هایی از بدن مانند دست‌ها، پاها و مکان‌هایی که به خوبی محافظت نشده باشند، می‌سوزند و به چوب‌های سیاه تبدیل می‌شوند


این دو سازمان گفتند، شاید فکر کنید ساده‌ترین راه برای دریافت فیلتر هوای آمبولانس‌ها از صلیب سرخ لبنان است، اما دبیرکل آن از کمک به روند تحقیق خودداری می‌کند.


سال 2021 میلادی گزارشی علمی در مجله معتبر نیچر، آنچه را که از سال 2006 میلادی می‌گفتم تأیید کرد. رژیم صهیونیستی از زمان حملات خود به لبنان در سال 2006 و حملاتی که به غزه در سال‌های 2008 و 2014 انجام داد، از سلاح اتمی جدیدی استفاده کرده بود که در لحظه بمباران با تابش زیاد گرما و تشعشع نوترونی افراد را می کشت.


این سلاح که رد و نشانی از خود بر جای می گذارد، در خود حاوی هسته پرتوزای سزیم ۱۳۷ است که سال 2003 میلادی به وسیله آمریکا در فلوجه عراق و پیش تر در کوزوو استفاده شده بود. بقایای گرد و غبار ناشی از استنشاق اورانیوم، همراه با آسیب نوترونی به بافت، باعث ایجاد مجموعه ای از اثرات جدی و اغلب کشنده بر سلامتی افراد می شود که پزشکان را گیج می کند و درمان ها را به چالش می کشد. پزشکان از دانستن علت چنین پرتوهایی که اغلب شبیه بیماری های دیگر یا منجر به عفونت های قارچی کشنده است، درمی مانند و تنها به تماشای مرگ افراد در معرض خطر می نشینند.


در صورت قرار گرفتن مستقیم در معرض پرتو، قسمت‌هایی از بدن مانند دست‌ها، پاها و مکان‌هایی که به خوبی محافظت نشده باشند، می‌سوزند و به چوب‌های سیاه تبدیل می‌شوند. وقتی گرد و غبار اورانیوم استنشاق می‌شود، ریه‌ها تخریب می‌شوند، مایعی به سیستم لنفاوی منتقل می‌شود که بعداً باعث سرطان های مرگبار است.

 
پیامدهای این نوع سلاح اتمی در جمعیت های در معرض اورانیوم شامل تأثیرات ژنتیکی، مرگ های غیرقابل توضیح نوزادان، ناهنجاری های مادرزادی، سقط جنین، نقایص مادرزادی و از دست دادن باروری است که همگی در مطالعات اپیدمیولوژیکی که از سال 2010 تا 2011 میلادی در فلوجه انجام دادم، یافت شد.


این موارد داستان علمی-تخیلی یا فریب افکار عمومی نیست. من به عنوان شاهد و کارشناس در دو پرونده حقوقی یکی در انگلستان و دیگری در استرالیا موفق عمل کرده ام؛ جایی که یک قاضی و عامل پزشکی قانونی به این نتیجه دست یافتند ذرات حاوی اورانیوم خفیف شده باعث سرطان روده بزرگ می شوند. در حال حاضر به یک کهنه سرباز آمریکایی در زمینه پرونده اش کمک می کنم که از تومور در غده هیپوفیز خود (غده کوچک واقع در پشت بینی که ذرات در آن ته نشین می شوند) رنج می برد.


من این تحقیق را سال 2006 میلادی شروع کردم؛ زمانی که مقاله ای در روزنامه ای لبنانی مبنی بر این منتشر شد که کلاهک بمب های رژیم صهیونیستی حاوی مواد رادیواکتیو است. همان سال آمده بودم تا نوعی اقتدار در زمینه سلاح های اورانیوم ضعیف شده اعمال کنم. اسنادی در زمینه اثرات اورانیوم ضعیف شده و پیامدهای جنگ خلیج فارس به کمیته امور کهنه سربازان کنگره آمریکا ارائه، از عراق و کوزوو بازدید کردم عضو هیئت نظارت بر اورانیوم ضعیف شده دولت انگلستان بودم.

 
از یکی از همکارانم خواستم به لبنان برود و از حفره های محل بمباران و نیز فیلتر هوای آمبولانس ها نمونه برداری کند. هنگامی که با استفاده از دو روش جداگانه، آنالیز شد؛ وجود اورانیوم غنی شده، نه اورانیوم ضعیف شده را نشان داد.

 
برای توضیح آن باید مقداری علمی صحبت کرد. اورانیوم طبیعی که از زمین استخراج می شود، دارای سه ایزوتوپ U-238، U-234  و U-235 است.  بیشتر اورانیوم ها از نظر جرمی (99.7درصد) U-238  است.  درباره 0.3 درصد باقی ماند، از U-235 برای ساخت بمب های اتمی و انرژی هسته ای استفاده و به روش های مختلف برای ساخت اورانیوم غنی شده (EU) استخراج می شود. آنچه باقی می ماند، اورانیوم 238 کم رادیواکتیو است که اورانیوم ضعیف شده (DU) نامیده می شود.


با تجزیه اورانیوم 238، توریم 234 (Thorium) به دست می آید که به سرعت به پروتواکتینیوم 234 و سپس به اورانیوم 234 تبدیل می شود.


همه این‌ فرایندها خیلی سریع اتفاق می‌افتد، مقادیر زیادی تشعشع آزاد و اورانیوم ضعیف‌شده را به خطر اتمی پرتوزا تبدیل می‌کند؛ یعنی برخلاف اظهارات ارتش صهیونیستی که اورانیوم ضعیف شده به کار می رود و خطری ایجاد نمی‌کند، خطر وجود دارد و این موارد داستان نیستند.


استفاده رژیم صهیونیستی از جیوه قرمز در غزه

نکته اصلی اینجاست؛ آیا اورانیوم غنی شده در بمبی که به لبنان پرتاب شد، کشف واقعی و واقع بینانه بود؟ آیا ممکن است خطای آزمایشگاهی باشد؟ پاسخ منفی است. ما از دو آزمایشگاه و دو روش مختلف ICPMS  و طیف سنج آلفا برای آنالیز اورانیوم استفاده کردیم. خبرنگار رابرت فیسک آنچه را که ما یافته بودیم، برداشت و ماجرایش را اکتبر 2006 میلادی در ایندیپندنت با عنوان «رمز و راز بمب اورانیوم مخفی رژیم صهیونیستی» منتشر کرد.

از یکی از همکارانم خواستم به لبنان برود و از حفره های محل بمباران و نیز فیلتر هوای آمبولانس ها نمونه برداری کند. هنگامی که با استفاده از دو روش جداگانه، آنالیز شد؛ وجود اورانیوم غنی شده، نه اورانیوم ضعیف شده را نشان داد


تا زمانی که ما اورانیوم غنی شده را پیدا کردیم، من بر روی اثرات اورانیوم ضعیف شده بر سلامت تمرکز می کردم. سال 2006 میلادی امیلیو دل گوئدس، فیزیکدان برجسته ایتالیایی با من تماس گرفت و با وی در لندن ملاقات کردم. به من گفت، منبع اورانیوم غنی شده سلاح جدیدی است که از هیدروژن یا هیدروژن سنگین استفاده می کند.


من فیزیکدان اتمی نیستم، گرچه نظرات خود را درباره این تفسیر دارم، اما در آن زمان پذیرفتم که وی می داند درباره چه چیزی صحبت می کند. دست کم با توضیحاتش منبع غنی سازی را بیان کرد.

 


سال 2008 میلادی برخی پزشکان در مصر با من تماس گرفتند و پرسیدند، آیا صهیونیست ها غزه را با اورانیوم ضعیف شده بمباران می کنند؟ با سختی زیاد نمونه هایی از غزه و آنالیز آنها وجود اورانیوم ضعیف شده را نشان داد. سال 2010 میلادی به عنوان بخشی از مطالعه در زمینه نارسایی های مادرزادی در فلوجه، موهای مادران را با 52 عنصر تجزیه و تحلیل کردیم تا بتوانیم علت نقایص مادرزادی را تعیین کنیم؛ در نهایت آثاری از اورانیوم ضعیف شده را در موهای مادری پیدا کردیم.


در سال 2021 میلادی مقاله نشریه نیچر نتیجه تجزیه و تحلیل 65 نمونه خاک، ماسه، سیمان و مصالح ساختمانی از غزه را منتشر کرد. نویسندگان سطوح بالایی از اورانیوم غنی شده را در همه نمونه‌ها شناسایی کردند. سطوح غنی سازی بیشتر از آن چیزی بود که در مطالعات قبلی یافت شد.


در ماه مارس سال جاری میلادی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نامه نوشتم. محمد الدراجی، همکارم از فلوجه نیز نامه مشابهی ز طرف خودش فرستاد؛ اما هیچ اتفاقی نیفتاد و هیچ پاسخی دریافت نکردم. الدراجی قرار بود کنفرانس مطبوعاتی در وین ترتیب دهد تا استفاده از این سلاح در فلوجه را برجسته کند و من ویدئویی برای ارائه در این کنفرانس تهیه کردم، اما وی نتوانست جایی برای سازماندهی این کنفرانس تهیه کند.


من نسخه دوم نامه را ژوئیه فرستادم و از آژانس خواستم پاسخ بدهد. مقاله ای نیز درباره این موضوع نوشتم و آن را به دو مجله ارسال کردم و پیش از انتشار، آن را آنلاین در معرض افکار عمومی قرار دادم. درنهایت، الدراجی پاسخی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی دریافت کرد که نشان داد یافته های منتشر شده در مجله «نیچر» پذیرفته نشده است.


بارونس جنی جونز، یکی از اعضای مجلس اعیان انگلیس از حزب سبز، در مجلس سؤالی مطرح کرد و از دولت لندن خواست درباره یافت شدن به سطح بالای اورانیوم غنی شده در غزه توضیحاتی بدهد. این تمام چیزی است که رخ داد. چه کار کنیم؟ رژیم صهیونیستی و آمریکا (دست کم) چیزی ساخته اند که احتمالاً بمب نوترونی کوچک به شمار می رود، رژیم صهیونیستی در غزه از آن استفاده می کند و شاید الان در لبنان نیز استفاده می شود.

 
من به تیمی متشکل از خبرنگاران تحقیقی، مفسران لبنانی و برخی فیلمسازان پیوستم تا راه حلی برای این معضل جست وجو کنم. هدف ما پیگیری بیماری های عجیبی است که در میدان جنگ ظاهر می شوند. هدفمان جست وجوی محصولات آغشته به اورانیوم غنی شده و نوترونی مانند کبالت 60، تریتیوم و کربن 14 است. در اقدامی غیرمنتظره تمام آزمایشگاه هایی که برای بررسی نمونه های قبلی استفاده کردم، ناگهان درهای خود را به رویمان بستند. یکی از آنها پس از نخستین تحلیل غزه، درهای خود را به طور کامل بست، یکی از آنها تهدید شد، اما ما با توانایی های خود می توانیم کارهای زیادی انجام دهیم.


شکی نیست سلاح اتمی خفیف در مبادلات آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و جنگ اتمی محلی را ممکن خواهد کرد. جیوه قرمز نمادی است که استالین برای اورانیوم غنی شده استفاده کرد و آمریکا این سلاح را ساخته است.

 
شکی نیست آژانس بین المللی انرژی اتمی از این موضوع اطلاع دارد. آخرین گزارش آن در زمینه انتشار اورانیوم در محیط زیست، بر روی انتشار اورانیوم غنی شده سرپوش گذاشت. وقتی از یکی از نویسندگان گزارش پرسیدم چرا اینطور است، مدعی شد آنها پول کافی و برای بررسی اورانیوم ضعیف شده امکانات کافی ندارند. آیا شما این را باور می کنید؟

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده