فیلمساز ایرانی برگزیده هفته منتقدان ونیز شد + عکس-راهبرد معاصر

فیلمساز ایرانی برگزیده هفته منتقدان ونیز شد + عکس

فیلم «هرکجا، هر زمان» ساخته میلاد تنگشیر کارگردان ایرانی به نمایندگی از سینمای ایتالیا، جایزه بهترین اثر مستقل بخش هفته منتقدان ونیز را از آن خود کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 07
کد خبر: ۲۵۶۵۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سی و نهمین دوره بخش هفته منتقدان جشنواره فیلم ونیز فهرست برگزیدگان خود را اعلام کرد و فیلم «هر کجا، هر زمان» ساخته میلاد تنگشیر سینماگر ایرانی به نمایندگی از سینمای ایتالیا که در بخش مسابقه این رویداد حضور داشت، برنده جایزه بهترین تولید مستقل شد.

این فیلم درباره یک مهاجر غیرقانونی جوان است که با دزدیده شدن دوچرخه‌اش، شادی زودگذرش از یافتن شغل به عنوان پیک تحویل دهنده نابود می‌شود و او را به سفری ناامیدانه در سراسر شهر می‌کشاند.

فیلمساز ایرانی برگزیده هفته منتقدان ونیز شد + عکس

فیلم هر کجا، هر زمان

همچنین فیلم «گریه نکن پروانه» ساخته دورنگ دیو لین (ویتنام، سنگاپور، فیلیپین، اندونزی) جایزه بزرگ بخش مستقل هفته منتقدان ونیز را کسب کرد و «بدون خواب تا» به کارگردانی الکساندرا سیمپسون (آمریکا، سوئیس) هم تقدیر ویژه این بخش را دریافت کرد.

«پل و پولت حمام می‌کنند» به کارگردانی جترو ​​ماسی (انگلستان) جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان هفته منتقدان را به خود اختصاص داد. «گریه نکن پروانه» ساخته دورنگ دیو لین جایزه نوآورانه‌ترین فیلم بلند این بخش را نیز دریافت کرد.

هشتاد و یکمین دوره ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از ۲۸ اوت (۷ شهریور) آغاز شده و امشب (۱۷ شهریور) با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده