تعطیلی همه مدارس آنروا در نوار غزه-راهبرد معاصر

تعطیلی همه مدارس آنروا در نوار غزه

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی از تعطیلی همه ۲۰۰ مدرسه‌ای خبر داد که زیر نظر این آژانس در نوار غزه فعالیت داشتند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 08
کد خبر: ۲۵۶۶۷۷

به گزارش راهبرد معاصر، آنروا در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: بیش از نیمی از زیرساخت‌های متعلق به آنروا در نوار غزه بمباران شده و بیشتر آن‌ها ساختمان‌های مدارس بوده است.

 

آنروا اضافه کرد: شمار زیادی از این مدارس به طور کامل ویران و غیرقابل استفاده شده و این درحالی است که بسیاری از این مدارس به عنوان پناهگاه های آوارگان مورد استفاده قرار می گرفت.

 

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی از تلاش تیم های این آژانس برای بازگرداندن هزاران کودک به سیستم آموزشی از طریق فعالیت های تفریحی و حمایت های روحی و روانی و اجتماعی خبر داد.

 

آنروا پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود که ۷۶ درصد از مدارس نوار غزه برای ازسرگیری فعالیت های آموزشی نیاز به بهسازی و یا بازسازی کامل دارند.

 

براساس این بیانیه، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ بیش از ۱۰ هزار دانش آموز، ۴۰۰ معلم و ۱۵۰ کادر آموزش در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده و بیش از ۶۲۰ هزار دانش آموز از خدمات آموزشی محروم شده اند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار