آمار عجیب تصادفات شبانه تهران !-راهبرد معاصر

آمار عجیب تصادفات شبانه تهران !

نیمی از تصادفات تهران در شب رخ می‌دهد؛ فقط در پنج ماه، ۱۲۳ نفر در تاریکی شب‌های پایتخت جان باخته‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 11
کد خبر: ۲۵۷۰۲۲

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ حمید طریقت رئیس گشت شب پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن شبکه تهران اظهار کرد: در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۳، حدود ۴۹ درصد تصادفات در شهر تهران مربوط به شب‌ها بوده است.

 

او گفت: در این بازه زمانی، ۳۱ راننده و سرنشین خودرو و ۵۵ نفر از راکبان و ترک‌نشینان موتورسیکلت در تصادفات شبانه جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۳۷ نفر از عابران پیاده نیز در تصادفات شبانه در تهران فوت شده‌اند که در مجموع، تعداد فوتی‌های تصادفات شبانه به ۱۲۳ نفر می‌رسد.

 

سرهنگ طریقت تصریح کرد: بنابراین رانندگان باید در شب‌ها با دقت بیشتری تردد کنند تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات در این ساعات باشیم.

 

رتبه اول تصادفات؛ باز هم بزرگراه آزادگان 

او  اظهار کرد: بر اساس آمار، بیشترین تصادفات تهران در بزرگراه آزادگان رخ می‌دهد. سرعت بالای خودروها، نقاط تاریک و عبور عابران پیاده از عرض این بزرگراه از دلایل اصلی وقوع تصادفات در این مسیر است.

 

طریقت بیان کرد: بزرگراه شهید همت نیز پس از آزادگان، در رتبه دوم تصادفات قرار دارد.

 

رئیس گشت شب پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: بزرگراه امام علی (ع) نیز به دلیل شیب‌ها و پیچ‌های متعدد، با سرعت بالای خودرو‌ها مواجه است که خطرات زیادی را به دنبال دارد.

 

او بیان کرد: بزرگراه سعیدی نیز یکی دیگر از مسیر‌های پرخطر تهران است که به دلیل وجود خط ویژه و عبور عابران پیاده، گاه شاهد تصادفات مرگبار در این مسیر هستیم./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار