وزیر بهداشت: قانون کشت تریاک تصویب شود ماجرای فوت فرزاد خوش‌برش صفر تا صد آزمون استخدامی نیروی خدماتی آموزش و پرورش فرآیند صدور مجوز رشته‌های تحصیلی تغییر کرد برنامه وزارت آموزش و پرورش برای مناطق محروم سرانجام پرونده متهم فوت شده «محمدمهدی صدیقی» آغاز واریز حقوق آبان ۱۴۰۴ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی محدودیت‌های ترافیکی در برخی از جاده‌های کشور تا ۴ آذر دفترچه آزمون استخدامی سرایداری سال ۱۴۰۴ آموزش و پرورش نحوه ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمره برای کنکور ۱۴۰۵ مدارس ابتدایی این استان‌ها چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ مجازی شد وزارت بهداشت: پیش‌بینی می‌شود که یک پیک دیگر بیماری‌های تنفسی در پیش داشته باشیم پاسخ پلیس به انتشار محتوای جعلی مرتبط با QR گواهینامه رانندگی سقف پاداش خدمت بازنشستگان دولت ۱۴۰۴ کارمندان و فرهنگیان + نحوه محاسبه پاداش پایان خدمت اطلاعیه مهم برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۵ و فرهنگیان شرط آموزش و پرورش برای تعطیلات زمستانی

ایمنی خودروهای داخلی" در ۱۰ سال گذشته یک‌درصد هم افزایش نداشته است!

جانشین پلیس راهور گفت: در ۱۰ سال گذشته حتی به‌اندازه یک‌درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم!
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 14
کد خبر: ۱۸۳۹۵۴

به گزارش راهبرد معاصر، ایمنی خودروهای داخلی و تأثیر آن بر آمار بسیار بالای فوتی‌های تصادفات جاده‌ای کشورمان موضوعی است که از سوی پلیس راهور و کارشناسان برجسته این حوزه در چند سال اخیر مطرح شده است؛ در برخی از تصادفات مانند تصادف زنجیره‌ای بهبهان که کیسه هوای هیچ‌کدام از خودروها باز نشده بود، مسئله ناایمن بودن خودروهای تولید داخل هرچه بیشتر در صدر توجهات افکار عمومی قرار گرفت.

 

البته خودروسازان به‌روال معمول خود تا امروز در تصادفات مرگباری مانند بهبهان که به‌وضوح، پای عدم ایمنی و استاندارد حداقلی خودروهای داخلی در میان بوده است، ادعاهای عجیبی مانند ارتقای چشمگیر استانداردها و ایمنی خودروهای داخلی را داشته‌اند یا حتی در موارد تصادفات سنگینی که به‌علت عدم باز نشدن ایربگ خودروها، شهروندان زیادی را به کام مرگ کشانده است، توجیه غیرقابل تصوری مانند "عدم‌تصادف با زاویه مناسب" را مطرح کرده‌اند!

 

در همین رابطه و برای بررسی ابعاد مسئله حیاتی ایمنی خودروهای داخلی و نقش این مسئله در میزان تصادفات مرگبار، گفت‌وگویی با سردار تیمور حسینی؛ جانشین پلیس راهور داشتیم؛ سردار تیمور حسینی به خبرنگار تسنیم گفت: در 10 سال گذشته حتی به‌اندازه یک درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه همچنان "پراید" و "پژو405" علی‌رغم اینکه خط تولیدشان متوقف شده است، در صدر تصادفات فوتی هستند، تصریح کرد: به‌جز پژو 206 و 207، بن‌سازه (پلت‌فرم) تمام خودروها یکی است یعنی ما همچنان شاهد تولید خودروهایی با بن‌سازه پراید و پژو405 هستیم!

 

به‌گفته جانشین پلیس راهور، علی‌الظاهر تولید یک خودرو متوقف می‌شود اما با همان بن‌سازه، خودروهای دیگری تولید می‌شود که فقط در ظاهر با هم متفاوت هستند و از نظر ایمنی هیچ تفاوتی با خودرویی که تولیدش متوقف شده است، ندارد!

 

سردار حسینی تأکید کرد: خودرو می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شود که قادر به پیشگیری از تصادف باشد و در صورت تصادف بتواند جان سرنشینان خود را حفظ کند؛ بر اساس آمار اعلام‌شده در سال 1401 متأسفانه 19 هزار و 491 نفر از هموطنان جان خودشان را در سوانح رانندگی از دست دادند که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.

 

بنا به گفته فرماندهان پلیس، خستگی و خواب‌آلودگی از مهم‌ترین دلایل تصادفات منجر به فوت در ایران است چراکه اکثر جاده‌ها طولانی است و فرد درگیر خستگی و خواب‌آلودگی حین رانندگی می‌شود؛ در اینجا خودروهای ایمن می‌توانند جان راننده را در صورت بروز تصادف حفظ کنند./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار