تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران انجام می‌شود-راهبرد معاصر

تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران انجام می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران انجام می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 15
کد خبر: ۲۵۷۳۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و شصت و دومین جلسه این شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری در خصوص بازگشایی مدارس ارائه خواهد شد و در ادامه انتخاب حسابرسان شورا برای سال 1403 و معرفی تعدادی از کارمندان شهرداری به‌عنوان قائم‌مقام ذی‌حساب از دیگر دستورات جلسه امروز است.

 

وی درباره افزایش ترافیک در مهرماه تصریح کرد: برنامه‌ای به‌صورت سالیانه توسط شهرداری، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های دخیل در بازگشایی مدارس از مدت‌ها قبل در نظر گرفته می‌شود. حمل‌ونقل در روزهای اول مهر و آغاز سال تحصیلی بدتر از روزهای قبل خواهد بود و 20 درصد نامناسب‌تر می‌شود و این برنامه‌ها برای کاستن ترافیک است.

 

چمران با بیان اینکه "به‌صورت کلی این برنامه‌ها عملی نیست اما هرساله تأثیر آن را شاهد بودیم."، اضافه کرد: اگر برنامه‌ریزی شود می‌توان از میزان آن کاست اما تا وقتی وسایل حمل‌ونقل عمومی را افزایش ندهیم و بیش از 60 درصد از وسایل نقلیه شخصی استفاده شود این شرایط را شاهد خواهیم بود. مترو و اتوبوس اصل مسئله و مبنای حمل‌ونقل عمومی هستند.

 

وی درباره مطرح‌شدن سؤال از شهردار تهران توسط یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: سؤال مراحل قانونی خود را طی نکرده بود و ما روز سه‌شنبه را در نظر گرفته بودیم اما چون سفر بریکس پیش آمد، اجازه دادیم به فرصت دیگری موکول شود. ما هنوز از ایشان دعوت نکردیم اما دعوت می‌کنیم که در مورد مسکن گزارشات خود را ارائه دهد.

 

چمران همچنین درباره تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران تأکید کرد: کمتر از 48 ساعت اعلام وصول شده است و کارهای آن به اتمام رسیده است.

 

وی همچنین درباره دیدار اعضای شورا با مقام معظم رهبری گفت: در چند نوبت برنامه‌ریزی برای دیدار خصوصی با مقام معظم رهبری انجام شد اما به‌دلیل برنامه‌هایی که پیش آمد، این دیدار انجام نشد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اینکه 7ساله‌شدن شورا به‌دلیل اینکه 6 ماه از مصوبه قبلی نگذشته است مطرح نمی‌شود، گفت: اگر شورای‌عالی سریع‌تر اقدام کند شاید بتوان به جایی رسید؛ گرچه کار سختی است و مجلس باید رأی دهد. همه این موارد مصوبه مجلس، قانع شدن شورای نگهبان و در نهایت تأیید مجمع تشخیص را نیاز دارد.

 

وی با بیان اینکه حسابرسی ارتباطی به شفافیت مالی ندارد، تصریح کرد: حسابرسان عملکرد مالی را بررسی می‌کنند اما شفافیت مسئله دیگری است و باید درآمد و هزینه به‌روز ارائه شود. وقتی حسابرسی صورت بگیرد موارد شفاف خواهد شد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده