کره شمالی چندین موشک بالستیک کوتاه‌برد آزمایش کرد-راهبرد معاصر

کره شمالی چندین موشک بالستیک کوتاه‌برد آزمایش کرد

پیونگ‌یانگ برای دومین بار در یک هفته اخیر، چندین موشک بالستیک کوتاه‌برد آزمایش کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 18
کد خبر: ۲۵۷۶۴۲

به گزارشر اهبرد معاصر، ارتش کره جنوبی مدعی شد که پیونگ‌یانگ برای دومین بار در یک هفته اخیر، اقدام به پرتاب آزمایشی چندین موشک بالستیک کوتاه‌برد کرده است.

 

کره شمالی در سال جاری ده‌ها پرتاب آزمایشی انجام داده است و کره جنوبی و غرب مدعی هستند که این پرتاب‌های آزمایشی می‌تواند با تامین غیرمجاز تسلیحات برای روسیه در نبرد با اوکراین مرتبط باشد.

 

پیونگ‌یانگ هرگونه تامین و تبادل تسلیحاتی با روسیه را تکذیب کرده اما با توجه به بن‌بست دیپلماسی با همسایه جنوبی، سئول را «دشمن اصلی» خود اعلام و به‌تازگی نیز تسلیحات هسته‌ای را به مناطق مرزی منتقل کرده است.

 

ستاد مشترک ارتش سئول امروز اعلام کرد که «چندین موشک بالیستیک کوتاه‌برد را شناسایی و ارزیابی کرده که به سمت شمال شرق پرتاب شده است. ارتش ما در راستای آمادگی برای ادامه پرتاب‌های آزمایشی، اقدامات نظارتی را تقویت و در عین حال اطلاعات را رصد کرده و با توکیو و واشنگتن به اشتراک می‌گذارد.»

 

توکیو نیز پرتاب‌های آزمایشی پیونگ‌یانگ را تایید کرده و گارد ساحلی ژاپن گفته است که یکی از موشک‌ها نیز در آب‌های شبه‌جزیره کره فرود آمده است.

 

کره جنوبی پنجشنبه هفته گذشته نیز مدعی شد که کره شمالی چندین موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت آب‌های شرقی شبه جزیره کره پرتاب کرده است. این نخستین آزمایش تسلیحات مجهز به کلاهک هسته‌ای کره شمالی از جولای امسال تاکنون بود.

 

کره شمالی اندکی بعد اعلام کرد که «موشک‌انداز چندکاره ۶۰۰ میلیمتری جدیدی را تحت نظارت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی آزمایش کرده است.»

 

تنش‌ها بین کره شمالی و جنوبی در ماه‌های اخیر افزایش یافته و سئول مدعی است که پیونگ‌یانگ صدها بالون حاوی زباله و فضولات به آسمان کره جنوبی ارسال کرده و بسیاری از آنها در سئول فرود آمده‌اند. گفته می‌شود که کره شمالی در واکنش به اقدامات سئول در مرز بین دو کره و انتشار اعلامیه‌ و تبلیغات ضدپیونگ‌یانگ، اقدام به ارسال بالون کرده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده