عراقچی با خانواده محمدرضا نوری دیدار کرد + جزئیات-راهبرد معاصر
حمله موشکی حزب الله به مقر اطلاعاتی ارتش اسرائیل در محور شمال آنتونیو گوترش: در متوقف ساختن بزرگترین کشتار تاریخ شکست خوردیم بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران و کشور‌های منطقه بیماری عفونی ناشناخته در افغانستان/ ۵۰۰ نفر مبتلا شدند جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی موافقتنامه نظامی امضا کردند سفیر لبنان در عراق: ایران همواره پشتیبان ما بوده است فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله هدف حمله اسرائیل به ضاحیه شهادت ۷۲ نفر در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان | ۴۰۰ نفر مجروح شدند تل‌آویو ادعای رسانه عبری درباره آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد حمله موشکی حزب‌الله به مجتمع صنایع نظامی حیفا پوتین آمریکا را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد | فرمان تغییر دکترین هسته‌ای روسیه صادر شد اعلام بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به افغانستان طالبان: افغانستان قصد دارد به بریکس بپیوندد رسانه عبری: آتش‌بس میان حزب‌الله و اسرائیل در ساعات آینده برقرار می‌شود نشست شورای امنیت درباره لبنان | فرانسه: طرح مشترکی با آمریکا برای آتش‌بس تدوین کرده‌ایم

عراقچی با خانواده محمدرضا نوری دیدار کرد + جزئیات

خانواده مدافع حرم محمدرضا نوری در دیدار و گفتگو با وزیر امور خارجه ضمن تشریح پرونده اسارت او، ابراز امیدواری کردند: با پیگیری دستگاه دیپلماسی، این شهروند ایرانی به کشور بازگردد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 21
کد خبر: ۲۵۷۸۷۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ پدر و همسر محمدرضا نوری (ابوعباس) در خصوص پیگیری پرونده ایشان با دکتر عراقچی وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کردند.

در همین خصوص خانم بشریٰ سعد همسر محمدرضا نوری در حساب شخصی خود در ایکس نوشت: بحمدالله همراه پدر همسرم، دیداری با آقای دکتر عراقچی داشتیم. توضیحاتی در خصوص پرونده اسارت همسرم آقای ⁧محمدرضا نوری به ایشان دادیم که مفید بود و قول پیگیری دادند.

همسر محمدرضا نوری همچنین نوشت: ‏از وزیر محترم برای اینکه وقت گذاشتند و سخن ما را شنیدند، ممنونیم. امیدواریم اینک رئیس دستگاه دیپلماسی و بویژه آقای رییس جمهور مجدانه پیگیر پرونده باشند تا هر چه سریع‌تر و قبل از آنکه دیر شود، این ⁧ فرزند ایران ⁩به کشور باز گردد.

 خانواده محمدرضا نوری ۲۴ اردیبهشت سال جاری نیز با وزیر خارجه فقید شهید حسین امیرعبداللهیان دیدار کردند.

وزیر امور خارجه فقید نیز در این دیدار با اشاره به وظیفه ذاتی دستگاه دیپلماسی برای حمایت از حقوق کنسولی ایرانیان در اقصی نقاط جهان، بر اهتمام ویژه مسئولین کشور به خصوص دستگاه دیپلماسی برای پیگیری پرونده آقای محمد رضا نوری تاکید کرد.

شهید امیرعبداللهیان همچنین ضمن تشریح تلاش‌های صورت گرفته تاکنون در این خصوص، خطاب به پدر و همسر آقای نوری تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی از هیچ تلاشی برای کمک و مساعدت به آقای نوری و تسریع در روند آزادی و انتقال ایشان به کشور فروگذار نخواهد کرد.

محمدرضا نوری شهروند و نظامی ایرانی در تاریخ سوم فروردین ۱۴۰۲ در منطقه «زیونه» بغداد توسط کماندو‌های آمریکایی ربوده شد و تاکنون در اسارت نیرو‌های آمریکایی در عراق است.

نیرو‌های آمریکایی با ادعای مشارکت محمدرضا نوری در قتل یک شهروند آمریکایی به نام «استیون ادوار ترول» او را ربوده و حتی در منطقه «کراده» بغداد دادگاه را برگزار می‌کنند، در حالی که مطابق اسناد متقن و شفاف در زمان قتل این شهروند آمریکایی، محمدرضا نوری در فرودگاه نجف بوده و تصاویر و اسناد هویتی‌اش در گیت فرودگاه نجف ثبت و این مدارک ضمیمه پرونده شده است./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار