سناریوهای پس از شهادت سیدحسن نصرالله-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

سناریوهای پس از شهادت سیدحسن نصرالله

با شهادت سید مقاومت لبنان در حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مقر مرکزی فرماندهی این جنبش در بیروت اکنون سؤالاتی به وجود می‌آید، ازجمله اینکه آیا رژیم صهیونیستی با ترور سیدحسن نصرالله می‌تواند روحیه مقاومت را تضعیف کند و چه سناریویی در انتظار منطقه به تشنج کشیده شده غرب آسیا خواهد بود؟
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۲۵۸۶۰۸

سناریوهای پس از شهادت سیدحسن نصراالله

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای به طور رسمی از شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل این جنبش خبر داد. در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.
 
این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ میلادی جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ میلادی و سپس سال ۲۰۰۶ میلادی و سایر نبردهای افتخار تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.
 

هرچند شهادت سیدحسن نصراالله صدمه بزرگ و جبران ناشدنی بر پیکره مقاومت لبنان است، ولی صدای غرش شیرهای مقاومت به گوش می رسد که خواستار ادامه مقاومت برای رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند


حزب‌الله شهادت سیدمقاومت لبنان را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت و در ادامه بیانیه با شهید سیدحسن نصرالله عهد بست به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و شریف ادامه خواهد داد. در این بیانیه خطاب به مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان آمده است: رهبر ما، آقای سید همچنان با فکر، اندیشه و راه و روششان در میان ما هستند.
 
بی تردید در برهه حساسی از تاریخ غرب آسیت قرار داریم که در آن شخصیت های منطقه نسبت به ادامه اشغال سرزمین فلسطین و تداوم کشتار و نسل کشی در فلسطین و لبنان به وسیله رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی هشدار می دهند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز درباره قضایای اخیر لبنان پیام مهمی صادر کردند و فرمودند: کشتار مردم بی دفاع لبنان از سویی بار دیگر خوی درندگی سگ هارِ صهیونیست را برای همه آشکار کرد و از سوی دیگر کوته‌نظری و سیاست ابلهانه‌ سران رژیم غاصب را به اثبات رساند. باند ترور حاکم بر رژیم صهیونیست از جنگ جنایتکارانه‌ یک ساله‌ خود در غزه درس نگرفتند و نتوانستند بفهمند کشتار دسته جمعی زنان و کودکان و مردم غیر نظامی نمی تواند در ساخت مستحکم سازمان مقاومت اثر بگذارد و آن را از پا بیندازد و اکنون همان سیاست حماقت‌آمیز را در لبنان می‌آزمایند.
 
ایشان افزودند: جنایتکاران صهیونیست بدانند بسیار کوچکتر از آن هستند به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ مهمی وارد کنند. همه‌ نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهند زد. بر همه‌ مسلمانان فرض است با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن ها را یاری کنند.
 
هرچند شهادت سیدحسن نصراالله صدمه بزرگ و جبران ناشدنی بر پیکره مقاومت لبنان است، ولی صدای غرش شیرهای مقاومت به گوش می رسد که خواستار ادامه مقاومت برای رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند و تأکید می کنند، مقاومت تنها سلاحی است که در دست مسلمانان برای محو صهیونیسم باقی مانده است.


بی تردید با شهادت سیدحسن نصرالله جنگی که هم‌اکنون میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در جنوب لبنان در جریان است، ساعت به ساعت متشنج تر خواهد شد و رژیم صهیونیستی بر شدت و ابعاد وحشی گری خود خواهد افزود. در این میان پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمانی مناسب و دقیق باعث وحدت و عزم مسلمانان و تشکیل صفوف منسجم مجاهدان از سراسر محور مقاومت برای مقابله با صهیونیسم تروریست و خونخوار می شود.
 

برای کشورهای منطقه، اکنون و پس از شهادت سیدحسن نصرالله گزینه هایی همچون صلح، عادی سازی روابط و به رسمیت شناختن صهیونیست ها دیگر روی میز قرار ندارد


وحشی گری بیش از حد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و لبنان و جنایت های جنگی بسیار و کاملاً بی سابقه که از تخریب همه چیز از ساختمان های مسکونی تا مدارس و بیمارستان ها فروگذار نکرده اند، صهیونیست ها را در برابر ظرفیت عظیم و فشرده شده مقاومت قرار می دهد که در هر لحظه و هر مکانی امکان انفجار خشم های فروخورده وجود دارد. آنها همه خطوط قرمز را رد کرده اند و با شهادت سیدحسن نصرالله خط قرمزی باقی نگذاشته اند.
 
صهیونیست ها با سیاست «چالش کشیدن کشورهای مقاومت و به ویژه ایران» خود را با انرژی متراکمی از خشم های فروخورده مواجه کرده اند تا بلکه بتوانند با خشونت و ترور بار دیگر ارتش خود را شکست ناپذیر جلوه دهند و این گونه القا کنند از  منظر نظامی برتر هستند. این توهم و سیاست غلط و زیان بار در حالی دنبال می شود که اکنون و با شهادت سید مقاومت لبنان منطقه و محور مقاومت آماده مقابله سراسری و هوشمندانه با صهیونیست ها می شود. جمهوری اسلامی ایران نیز که پرچمدار مقاومت منطقه است، با پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی عزم خود را جزم کرده است تا از همه ظرفیت ها برای پاسخی دندان شکن و قاطع به صهیونیسم جهانی استفاده کند.
 
برای کشورهای عرب منطقه، اکنون و پس از شهادت سیدحسن نصرالله گزینه هایی همچون صلح، عادی سازی روابط و به رسمیت شناختن صهیونیست ها دیگر روی میز قرار ندارد و آنچه منافع ملی کشورهای عضو محور مقاومت را حفظ می کند؛ پاسخی قاطع به جنایت های رژیم صهیونیستی است. تجاوزات و جنایت های رژیم صهیونیستی کل منطقه را در وضعیت وحشتناکی از بی ثباتی قرار داده است، به نحوی که همه با این سؤال مواجه اند؛ مقاومت چگونه پاسخ جنایت ترور شهید سیدحسن نصرالله را می دهد؟

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار