سیدحسن نصرالله و فرهنگ مقاومت-راهبرد معاصر
حملات توپخانه‌ای و پرواز گسترده هواپیما‌های صهیونیست‌ها در آستانه تهاجم زمینی به لبنان ادعای معاریو درباره جزئیات جدید ترور دبیرکل حزب الله لبنان گردان‌های سید الشهداء عراق: اجازه محاصره لبنان را نخواهیم داد طالبان: شماری از اعضای داعش در افغانستان را بازداشت کردیم آمریکا چند هزار نیروی جدید به غرب آسیا اعزام می‌کند بایدن: باید فورا به آتش بس دست یابیم! ورود نیرو‌های کماندوی رژیم صهیونیستی به لبنان | احتمال آغاز حمله زمینی طی ساعات آینده نبیه بری: لبنان به مفاد توافق درباره آتش بس و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند است واکنش پیونگ یانگ به ادعای زلنسکی درباره همکاری کره شمالی با روسیه واشنگتن‌پست: حمله زمینی محدود اسرائیل به لبنان قریب‌الوقوع است حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در «ایلات» بایدن: باید از وقوع جنگ فراگیر جلوگیری شود تبدیل حیفا به شهر ارواح پس از شلیک موشک بالستیک حزب‌الله بیانیه دوم مقاومت: با موشک به دو هدف صهیونیستی حمله کردیم برنامه سفر نخست‌وزیر روسیه به ایران
یادداشت بثینه شعبان، مشاور رئیس‌جمهور سوریه؛

سیدحسن نصرالله و فرهنگ مقاومت

اگر دشمن صهیونیستی همانطور که ادعا می‌کند، معتقد است در منطقه به پیروزی دست یافته و پس از ترور سید مقاومت لبنان و یارانش منطقه را فتح کرده، بی‌تردید دچار توهم است، زیرا فرهنگ مقاومت، رویکرد و مکتبی که دبیرکل حزب الله ایجاد کرد در منطقه و سراسر عالم پیروانی دارد که آرام نخواهند نشست.
بثینه شعبان؛ مشاور رئیس‌جمهور سوریه
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 01
کد خبر: ۲۵۸۷۷۴

سیدحسن نصرالله و فرهنگ مقاومت

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در عصری زندگی می‌کنیم که در آن مقام های غربی از کشتار و ترور افراد برجسته جشن می‌گیرند؛ شخصیت هایی که تمام هدف و نیت‌شان زندگی با عزت، رفع ظلم نسبت به مظلومان و حمایت از مردمی است که از حضور اشغالگران وحشی رنج می‌برند؛ همان ها که جز تخریب، کشتار، تحقیر و توهین کهن ترین مردم منطقه و مقدس ترین مکان های مذهبی چیزی نمی‌فهمند. تروریست ها مقابل تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد می ایستند تا درباره تروریسم، ابزارهای کشتار جمعی و جنایات هایشان که باید به وسیله ابنای بشر محکوم شود، لاف بزنند و معتقدند، زمانی به پیروزی دست می یابند که به پایین ترین سطح از معیارهای انسانی یا اخلاقی نسبت به سایرین نزول کنند.
 

روند فعالیت حزب و دبیرکل آن در دفاع از مظلومان سوریه و فلسطین، بر مبنای نظام ارزشی، اخلاقی و انسانی که با یاد خدا از سرزنش ها نمی هراسیدند و به دشمن متجاوز حمله می کردند، ادامه یافت


در مدت 40 سال سید مقاومت حزب و جنبش مقاومت بنیان نهاد و تقویت کرد تا حس غرور و عزت را به مستضعفان بازگرداند و به مردم در حفاظت از لبنان جایگاهی ویژه دهد. پس از حمله و تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی به بیروت و جنوب لبنان در سال 1982 میلادی هولناک ترین قتل عام علیه غیرنظامیان، سوزاندن کتابخانه ها و مراکز فرهنگی و ترور نویسندگان، شاعران و فعالان اجتماعی رخ داد، بنابراین سید مقاومت مسئولیت بزرگی برعهده گرفت که در تقابل و مواجهه مستقیم با تمام تروریسم، ​​بربریت و صهیونیست ها بود. سیدحسن نصرالله از روز نخست در راستای گسترش فرهنگ مقاومت و تربیت نسلی از مبارزان متعهد به قرآن کریم، اخلاق، انبیای الهی و صالحان و نیکان تلاش کرد و با مجاهدت و کادرسازی، به الگو و نماد فرهنگ متعهد و مسئولانه مقاومت تبدیل شد.
 


در نتیجه این اقدام بزرگ راهبردی، حزب الله سال 2000 میلادی توانست جنوب لبنان را از لوث وجود دشمن صهیونیستی آزاد کند؛ اما آنچه موجب پیروزی و خلاصی مردم لبنان شد، اعتقاد و ایمان رزمندگان شجاع به حق خود و میهن پرستی بود که دفاع از وطن را بر حفظ جان خود ترجیح می دادند. رژیم غاصب صهیونیستی سال 2006 میلادی بدون توجه به شکست سال 2000 میلادی، بار دیگر به لبنان هجوم آورد و بار دیگر شکست خورد. حزب‌الله جنگ را پیروزی الهی قلمداد و رژیم صهیونیستی ناکامی و فرصت از دست رفته عنوان کرد. در پایان نبرد، وزیر جنگ، رئیس ستاد مشترک ارتش و چندین افسر صهیونیست مجبور به استعفا شدند.
 
روند فعالیت حزب و دبیرکل آن در دفاع از مظلومان سوریه و فلسطین، بر مبنای نظام ارزشی، اخلاقی و انسانی که با یاد خدا از سرزنش ها نمی هراسیدند و به دشمن متجاوز حمله می کردند، ادامه یافت. مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری اکتبر 2023 میلادی شروع به تحرکات ضدصهیونیستی کردند، بنابراین حزب الله و دبیرکل آن جبهه حمایتی در دفاع از مظلومان و مقابله با اشغالگران تشکیل دادند.
 
اگر دشمن صهیونیستی همانطور که ادعا می کند، معتقد است در منطقه به پیروزی دست یافته و پس از ترور سید مقاومت، سیدحسن نصرالله و یارانش منطقه را فتح کرده، بی تردید دچار توهم است، زیرا فرهنگ مقاومت، رویکرد و مکتبی که سیدحسن نصرالله ایجاد کرد در منطقه و سراسر عالم پیروانی دارد که آرام نخواهند نشست، صلح و سازش نمی‌کنند و در برابر اشغالگران تسلیم، متوقف یا تحقیر نمی‌شوند.
 
این صهیونیست ها و وابستگان به صهیونیسم معنای تعلق خاطر به سرزمین و فرهنگ مقاومت را نمی دانند و به معنای نوع دوستی و فداکاری پی نمی برند، زیرا هیچ درکی از اینگونه مفاهیم والا و مترقی ندارند. همان گونه که محل دفن قاتلان و جنایتکاران در گذر تاریخ، فرهنگ ها و سیاست ها گم شده، برعکس در همه دوره ها نام و مزار مدافعان حق بر شهرها و کشورها نقش بسته است و مؤمنان از گوشه و کنار زمین به زیارت مدافعان حق و مبارزان راه آزادی وطن می روند و و از درک رشادت ها، صبوری و شکیبایی آنان و رهبرانشان الهام خواهند گرفت. روح سیدحسن نصرالله و خون پاکش، مسیر مقاومت را هموار می کند و پشتوانه ارزشمندی برای وفاداران به فرهنگ مقاومت است. این سیر تاریخ است؛ همان گونه که خداوند در قرآن کریم فرموده: «إنا لننصر رسلنا والذين آمنوا في الحياة الدنيا ويوم يقوم الأشهاد ».
 
حمایت غرب از ماشین ترور صهیونیسم و افتخار جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به جنایت های این رژیم دلیل روشن و قاطعی برای سقوط اخلاقی و تمدنی غرب است و اینکه آینده ای برای آن ها متصور نیست. غرب هر چقدر توان نظامی و مادی اش زیاد و مستبد و مستکبر باشد، عاقبتش حتمی است و نظام های خالی از اخلاق، ارزش و انسانیت هیچ جایگاه برجسته ای در ابعاد سیاسی، انسانی و تمدنی آینده نخواهند داشت. کسانی که برای کشتار خائنانه و نفرت انگیز تشویق می کنند، نمی دانند آنچه مرتکب می شوند به خودشان بازخواهد گشت.
 

روح سیدحسن نصرالله و خون پاکش، مسیر مقاومت را هموار می کند و پشتوانه ارزشمندی برای وفاداران به فرهنگ مقاومت است


سرنوشت مردم با روز، ماه و سال سنجیده نمی شود. گاه محصول دوران انباشت و تداوم کار مجدانه هستند، بنابراین سرخوشی رسانه های صهیونیستی و غربی از ترور سید مقاومت و یارانش گواه بر این است، آنها بیگانگان این کره خاکی هستند، معنی تاریخ را نمی‌دانند و هیچ خاطره‌ای برای عبرت گرفتن ندارند. اما سید مقاومت، از نوادگان تمدن و میراث قهرمانانی است که قرن ها پیش به دلیل حفظ کلمه حق جان باختند و یاد و خاطرشان همچنان میلیون ها نفر را از گوشه و کنار زمین به مقصد خود می رساند؛ در حالی که از قاتلانشان قبر، نشان یا شاهدی وجود ندارد؛ گویی هرگز در دوره ای از تاریخ نمی زیستند.
 
پاییزی که دشمنان آن را پایان راه مقاومت می پندارند، چیزی جز سرافرازی، پیروزی و تداوم راه حمایتگرانه مقاومت برای آزادسازی مکان های مقدس، آزادسازی سرزمین، ملت فلسطین و گسترش نور انسانیت نه تنها در منطقه، بلکه برای همه مردم زیر ستم که آرزوی آزادی و عزت دارند، نخواهد داشت. این دقیقاً همان چیزی است که تروریست ها و کسانی که در مدارشان هستند و کسانی که برای از بین بردن اخلاق، خانواده و پیوندها و ارزش های انسانی که منبع قدرت و امنیت بشریت است، تلاش می کنند؛ از آن می ترسند.
 
پیام مقاومت و فرهنگ مقاومت تنها برای پیروزی نظامی و آزادی سرزمین کارساز نیست، بلکه برای پیروزی بر انواع تحریفاتی که سعی در تحمیل آن به خانواده بشری دارند، کارساز است و شکی نیست نتیجه اش برای مدافعان ارزش های سازنده و رهایی بخش انسانی جز پیروزی خواهد بود. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده