سرانگشتان خونین لبنانی‌ها پای انتقام حزب‌الله از صهیونیست‌ها-راهبرد معاصر
حمله موشکی حزب الله به مقر اطلاعاتی ارتش اسرائیل در محور شمال آنتونیو گوترش: در متوقف ساختن بزرگترین کشتار تاریخ شکست خوردیم بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران و کشور‌های منطقه بیماری عفونی ناشناخته در افغانستان/ ۵۰۰ نفر مبتلا شدند جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی موافقتنامه نظامی امضا کردند سفیر لبنان در عراق: ایران همواره پشتیبان ما بوده است فرمانده یگان پهپادی حزب‌الله هدف حمله اسرائیل به ضاحیه شهادت ۷۲ نفر در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان | ۴۰۰ نفر مجروح شدند تل‌آویو ادعای رسانه عبری درباره آتش‌بس با لبنان را تکذیب کرد حمله موشکی حزب‌الله به مجتمع صنایع نظامی حیفا پوتین آمریکا را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد | فرمان تغییر دکترین هسته‌ای روسیه صادر شد اعلام بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به افغانستان طالبان: افغانستان قصد دارد به بریکس بپیوندد رسانه عبری: آتش‌بس میان حزب‌الله و اسرائیل در ساعات آینده برقرار می‌شود نشست شورای امنیت درباره لبنان | فرانسه: طرح مشترکی با آمریکا برای آتش‌بس تدوین کرده‌ایم
شیخ غازی حنینه، رئیس هیئت‌امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

سرانگشتان خونین لبنانی‌ها پای انتقام حزب‌الله از صهیونیست‌ها

شیخ غازی حنینه، رئیس هیئت‌امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان با بیان اینکه مردم لبنان به تصمیمات حزب‌الله اطمینان دارند، گفت: حادثه تروریستی لبنان همه‌پرسی سراسری بود و در آن مردم با سر انگشتان خونین خود پای مقاومت برابر رژیم متجاوز صهیونیستی و جنگ با آن را امضا کردند. 
شیخ غازی حنینه؛ رئیس هیئت‌امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 20
کد خبر: ۲۵۷۸۵۱

سرانگشتان خونین لبنانی‌ها پای جنگ حزب‌الله برابر صهیونیست‌ها

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در نخستین واکنش به حمله الکترونیکی و تروریستی رژیم صهیونیستی به لبنان و انفجار پیجرها و لوازم الکترونیکی به خانواده شهدای انفجارها تسلیت و تبریک گفت و عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در حوزه فناوری برتری دارد، زیرا آمریکا، ناتو و کشورهای پیشرفته با آن‌هاست. شکی وجود ندارد ضربه بزرگی از نظر امنیتی و انسانی خوردیم که در تاریخ لبنان بی‌‎سابقه است.



سید مقاومت لبنان تصریح کرد: کشتار سه‌‌شنبه و چهارشنبه جنایت جنگی و اعلام جنگ علیه لبنان است، رژیم صهیونیستی به دنبال به شهادت رساندن هزاران نفر در لبنان بود و این جنایت نیز در کارنامه سیاه آن‌ها ثبت شد. دشمن صهیونیستی می‌خواست در این دو روز دست‌کم ۵ هزار نفر را به شهادت برساند. لطف خدا بود شماری از دستگاه‌ها اصلاً توزیع نشدند و شماری از آن‌ها هم دور از افراد بودند.


به‌دنبال اعلام جنگ سیدحسن نصرالله، حزب‌الله لبنان در دور جدید حملات خود امروز با شدت بیشتری نقاطی از سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد. حزب الله در بیانیه ای از بمباران موشکی پایگاه اطلاعاتی اصلی در پایگاه میشار در شمال فلسطین اشغالی خبر داد که گرداننده ترورهای اخیر بود. حزب الله همچنین مقر یگان کنترل هوایی صهیونیست‌ها را با راکت‌های کاتیوشا در هم کوبید و در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد، مقر یگان کنترل هوایی و مدیریت عملیات هوایی در پایگاه مرون را با راکت‌های کاتیوشا بمباران کردند.

بعد از عملیات «طوفان الاقصی» و حملات ارتش صهیونیستی، حملات الکترونیکی به لبنان را می‌توان ورود جنگ رژیم صهیونیستی با مقاومت لبنان و حزب الله به مرحله جدیدی توصیف کرد


شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بیش از ۲۰۰ موشک در یک روز از لبنان به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش کرد، حدود 20 موشک از جنوب لبنان به سمت شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، بخش اورژانس سطح آمادگی را میان پرسنل خود در سراسر سرزمین‌های اشغالی افزایش داده است. 

شیخ غازی حنینه، رئیس هیئت‌امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان با محکومیت حمله الکترونیکی رژیم صهیونیستی به‌وسیله پیجرها و ابزارهای الکترونیکی که به شهادت تعداد زیادی از مردم لبنان منجر شد، به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: حمله الکترونیکی رژیم صهیونیستی بی شباهت به زلزله‌ای نبود که در باورهای ناظران نسبت به عملیات‌های تروریستی مشابه به وجود آورد. در میان شهدا کودکان نیز حضور داشتند و این نشان می‌دهد صهیونیست‌ها به دنبال رقم زدن جنایت پلید دیگری در منطقه بودند. 

وی افزود: بعد از عملیات «طوفان الاقصی» و حملات ارتش صهیونیستی، حملات الکترونیکی به لبنان را می‌توان ورود جنگ رژیم صهیونیستی با مقاومت لبنان و حزب الله به مرحله جدیدی توصیف کرد که دیگر نمی‌توان برایش حد و قاعده مشخصی در نظر گرفت. در این حمله نه فقط عناصر نظامی و شبه نظامی، بلکه غالب اشخاص و مردم هدف حمله قرار داشتند و شیعه، سنی و همه طوایف داغدار شهادت عزیزانشان شدند. 

رئیس هیئت‌امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان عنوان کرد: حادثه تروریستی ای که در مدت دو روز رخ داد، همه پرسی سراسری از ملت لبنان بود و در آن مردم با سرانگشتان خونین خود پای مقاومت برابر رژیم متجاوز صهیونیستی و جنگ با آن را امضا و با صدای بلند به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کردند در کنار و پشتیبان مقاومت هستند. 

حنینه با بیان اینکه زمان، مکان و سطح حمله انتقام جویانه و پاسخ حزب الله تنها در دست سید حسن نصرالله است، گفت: همه مردم لبنان با ایمان کامل به تصمیمات حزب الله اطمینان دارند و از ایستادگی برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی حمایت مطلق می‌کنند. مقاومت لبنان و فلسطین اکنون در صف واحد برابر رژیم صهیونیستی قرار دارند و معتقدند صهیونیست‌ها در حال جنایتی هستند که پیش‌تر و اکنون در غزه و کرانه باخته رقم زده است. 

وی درباره سکوت مرگبار کشورهای عربی به جنایت صهیونیست‌ها تأکید کرد: کشورهایی که روابط خود را با صهیونیست‌ها عادی‌سازی می‌کنند، به پول، ثروت، جاه و مقام سرانشان وابسته اند و حریص جاه، مقام و چند روز قدرت بیشتر هستند و مواضعشان را رقم اموال بانکی آن‌ها تشکیل می‌دهد. از این قبیل کشورها نمی‌توان انتظار داشت به مسئولیت شرعی و ملی خود عمل کنند. این کشورها با سکوت خود به فرایند عادی سازی روابط با رژیم نامشروع و جعلی صهیونیستی دامن زدند و وابسته لابی صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا هستند. 

حنینه گفت: انفجار پیجرها در لبنان چیزی جز کشتار جمعی نیست و بی‌تردید این‌گونه عملیات‌ها هیچ تأثیری بر بنیان مقاومت و محورهای اصلی نبرد نخواهد گذاشت و نوک پیکان سلاح مردان مقاومت همچنان به سوی صهیونیست‌ها نشانه می‌رود. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار