قالیباف:اسرائیل برای جبران شکست خود فرماندهان را ترور می‌کند-راهبرد معاصر
بیانیه شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله سردار عباس نیلفروشان در حمله اسرائیل در کنار شهید سید حسن نصرالله به شهادت رسید پزشکیان در پیام تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله: آمریکا نمی‌تواند خود را از هم‌دستی با صهیونیست‌ها تبرئه کند تسلیت خانواده شهید سلیمانی درپی شهادت سیدحسن نصرالله فرمانده کل سپاه: استحکام جبهه مقاومت ضربات کوبنده تری بر پیکر فرسوده رژیم صهیونیستی فرود خواهد آورد ۵ روز عزای عمومی در ایران درپی شهادت سید حسن نصرالله پیام رهبر انقلاب در پی شهادت سیدحسن نصرالله: ضربات جبهه مقاومت بر پیکر رژیم صهیونی کوبنده‌تر خواهد شد پزشکیان: حمله به ضاحیه یک جنایت جنگی است | در غم مردم و مقاومت لبنان شریک هستم ترور معاون آماد و پشتیبانی انتظامی سیب و سوران  فرمانده کل سپاه: شیاطین عالم نمی‌توانند بر اراده رزمندگان حزب الله پیروز شوند قطعنامه راهپیمایی سراسری حمایت از مردم مقاوم غزه و حزب الله لبنان امام جمعه موقت تهران: قصور احتمالی عاملان حادثه معدن طبس پیگیری شود | باید به فکر سازمان واقعی حقوق بشر بود مهاجرانی: دولت پشتیبان خانواده درگذشتگان معدن‬ طبس خواهد بود بهروز آذر: ادعای دریافت پول از خانواده قربانیان معدن بررسی می‌شود رئیس سابق اطلاعات سپاه: تنها یک سوم پیجر‌های آلوده وارد لبنان شده بود | دیدار با آمریکا بدون قدرت داخلی به نتیجه‌ای نخواهد رسید

قالیباف:اسرائیل برای جبران شکست خود فرماندهان را ترور می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی به‌دلیل شکست‌های بزرگ موجودیتش به خطر افتاده است و از روی استیصال و برای جبران شکست‌های راهبردی خود روش‌های تاکتیکی ترور و عملیات روانی را در پیش گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۲۵۸۶۹۱

به گزارش راهبرد معاصر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز، یکشنبه، قوه مقننه، گفت: شهادت شاگرد اول مکتب امام خمینی را به رهبر حکیم انقلاب تسلیت می‌گوییم، امیدواریم ما نیز بتوانیم در این مکتب شهادت را به‌دست آوریم. از خداوند متعال تقاضا می‌کنیم دیگر شهدا را با سید مظلوم محشور کند.

 

وی افزود: بار دیگر کثیف‌ترین انسان‌ها دست به ترور ناجوانمردانه یکی دیگر از اولیای خدا زدند که با مبارزه موثر و ماندگار با بزرگترین دشمنان بشریت بیشترین خدمت را به انسانیت کرد. شهادت شاگرد اول مکتب امام خمینی را به بزرگ معلم این مکتب یعنی رهبر حکیم انقلاب تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال استدعا می‌کنم که ما نیز بتوانیم در کلاس درس این مکتب نمره شهادت را کسب کنیم. امید داریم شهید سید حسن نصرالله و شهید حاج قاسم سلیمانی با ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بار دیگر در پیروزی نهایی جبهه حق بر جبهه باطل نقش آفرینی مستقیم داشته باشند و از خداوند متعال تقاضا می‌کنیم دیگر فرماندهان و شهدای مظلوم مقاومت در لبنان را با سید شهیدان مقاومت محشور کند.

 

رئیس مجلس ادامه داد: در حدود یک سال گذشته شاهد قلاده پاره کردن سگ هاری بودیم که از انسانیت بویی نبرده و انواع جنایت‌های بشری را تاریخ تاکنون به خود ندیده است، این دشمن جنایتکار علی رغم اینکه هیچ محدودیتی در رعایت مرزهای انسانی برای خود قائل نبود در میدان به اهداف خود نرسیده و شکست خورده است و لذا وارد مرحله جدیدی از جنگ پیچیده ترکیبی شده و تلاش می‌کند با ترکیب عملیات‌های ترور و جنگ روانی فرماندهان مقاومت را حذف و شالوده ذهنی و پشتوانه مردمی جبهه مقاومت را تخریب کند و از این طریق شکست خود را به پیروزی تبدیل کند.

 

رئیس مجلس گفت: شناخت کامل از طراحی پیچیده دشمن و برنامه‌ریزی دقیق ترکیبی در قبال آن که ان‌شاءالله منجر به شکست دشمن خواهد شد امری لازم است که تلاش می‌کنم در ادامه به نکات اصلی اشاره کنم و تبیین دقیق‌تر آن وظیفه نخبگان و تحلیلگران است.

 

قالیباف تاکید کرد: بسیار مهم است که توجه کنیم خلاف تصویری که در ذهن برخی ایجاد شده این رژیم صهیونیستی نیست که دست برتر را دارد بلکه برعکس، دلیل شکست‌های بزرگ بقا و موجودیت رژیم به خطر افتاده و از روی استیصال و برای جبران شکست‌های راهبردی خود روش‌های تاکتیکی ترور و عملیات روانی را در پیش گرفته است. برای اینکه مشخص شود ضعف رژیم صهیونیستی صرفاً یک ادعا نیست باید اشاره کنم که احساس امنیت عنصر حیاتی برای بقای این رژیم محسوب می‌شود. چرا که این رژیم بر پایه وعده‌های رفاه و آسایش به ساکنان سرزمین‌های اشغالی بنا گذاشته شده است و بدون احساس امنیت هیچ سرمایه‌گذاری و پیشرفت رفاه قابل تصور نیست.

 

وی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی باعث شد توهم امنیت که رژیم صهیونیستی برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی ساخته بود به یکباره فرو ریزد. این رژیم با فضاسازی بر روی عناصری همچون گنبد آهنین، دیوار حائل و قدرت اطلاعاتی توانسته بود برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی احساس امنیت خیالی ایجاد کند به گونه‌ای که همه بر این باور بودند که هیچگاه در خاک خود در معرض خطر قرار نمی‌گیرند اما عملیات طوفان الاقصی به تمام ارکان راهبردی و هویت آنها ضربه کاری زد و همه گذاره‌های امنیتی ساز را باطل کرد و باعث شد توهم امنیت به ترس پایدار برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی تبدیل و بقای این رژیم در معرض خطر جدی قرار گیرد.

 

رئیس مجلس با اشاره به اینکه رژیم برای بقای خود چاره‌ای جز بازسازی توهم امنیت ندارد، گفت: لذا رژیم ناچار بود وعده‌های حذف حماس و آزادی اسرا و ایجاد دولتی جدید در غزه را بدهد اما بعد از کشتار گسترده مردم غزه نه تنها به هیچ کدام از اهداف اعلام شده نظامی و سیاسی خود نرسید و نتوانست خیال ساکنان سرزمین‌های اشغالی را از خطر غزه آسوده کند، بلکه جبهه‌های جدیدی از کرانه باختری، لبنان، عراق، یمن و حتی ایران گشوده شد. ترس پایدار از نبود امنیت در داخل سرزمین‌های اشغالی تشدید شد و روند اضمحلال موجودیت اسرائیل سرعت بیشتری گرفت. بر این اساس تا زمانی که رژیم صهیونیستی نتواند گروه‌های مقاومت مانند حماس و حزب الله و دیگر ارکان مقاومت را که به صورت یکپارچه عمل می‌کنند، حذف کند نمی‌تواند امنیت پایدار برای خود ایجاد کند و بیش از گذشته موجودیت خود را در خطر فروپاشی خواهد دید.

 

قالیباف تصریح کرد: این رژیم با کمک تمام حامیان غربی و عربی خود از هنگامی که به این جمع بندی رسید که توان پیروزی در میدان را ندارد و با حملات هوایی نمی‌تواند پیروزی راهبردی کسب کند طراحی جدیدی را شروع کرده است که بر اساس آن با نفوذ اطلاعاتی و ترور عناصر موثر جبهه مقاومت و با جنگ روانی پیچیده‌ای که در پیش گرفته است تلاش می‌کند ساختارهای عملیاتی جبهه مقاومت را تضعیف کند و در ادامه از یک طرف شالوده ذهنی نیروی مقاومت را تخریب و از طرف دیگر برای سربازان و نیروهای داخلی خود تصور پیروزی ایجاد کرده است.

 

وی ادامه داد: ما از جنگ نظامی که رژیم در آن شکست خورده است وارد جنگ اراده‌ها شده‌ایم و پیروزی از آن کسی خواهد بود که در اراده پیروزی‌اش خللی ایجاد نمی‌شود. آنچه گفته شد به معنای شکست رژیم در میدان جنگ نظامی و توان او در عملیات ترور و عملیات روانی است اما این رژیم در تحلیل خود دچار خطای محاسباتی شده است که بی‌تردید باعث شکست دوباره‌اش می‌شود.

 

قالیباف افزود: خطای محاسباتی در این است که جبهه مقاومت بر پایه مبانی عمیق قرآنی و بر اساس باور به سنت‌های الهی ایجاد شده است. گرچه نقش اشخاص در این جبهه حتماً موثر است. شهادت بزرگ مردی مثل شهید سید حسن نصرالله لطمه جدی به جبهه مقاومت خواهد زد اما شهادت اشخاص شالوده کار را مختل نمی‌کند و نه تنها در اراده نیروهای مقاومت خللی ایجاد نمی‌شود بلکه بر اساس متن آیات قرآن کسانی که در انتظار شهادت به سر می‌برند با آرامش و اطمینان که خدا بر قلب‌های آنان نازل می‌کند و با ایمان بیشتر و اراده قوی‌تر جهاد را ادامه می‌دهند.

 

رئیس مجلس در ادامه گفت: اگر قرار بود با رفتن افراد راه مقاومت به شکست می‌انجامید، با شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی نباید امروز شاهد این همه پیروزی و پیشرفت در جبهه مقاومت می‌بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه ساختارهای حزب الله در طول چند دهه به گونه ای نهادینه شده است که نقصان نبود فرماندهان فعلی در زمان کوتاه ترمیم می‌گردد، اظهار کرد: بر این اساس با پیروزی جبهه مقاومت در جنگ اراده‌ها خواهیم دید ارکان مختلف مقاومت با کمک جمهوری اسلامی به صورت یکپارچه و قدرتمندانه به رویارویی با رژیم ادامه خواهند داد و شکست این رژیم در میدان نبرد استمرار خواهد داشت. پیروزی در جبهه دشمن در مدت کوتاه حاصل خواهد شد و به زودی مشخص خواهد شد که ممکن است با عملیات ترور مقاومت ضربه بخورد اما این پیروزی‌های مقطعی و تاکتیکی نمی‌تواند جای شکست‌های راهبردی را بگیرند و امنیت از دست رفته باز نخواهد گشت. ساکنان سرزمین‌های اشغالی امید خود را برای آینده بیش از گذشته از دست خواهند داد و سرعت اضمحلال موجودیت اسرائیل شدت بیشتری خواهد گرفت.

 

قالیباف در پایان عنوان کرد: موضوع بعدی موضع جمهوری اسلامی در برابر جنایت‌های باند ترور صهیونیستی است. ما حمایت از مقاومت را اقدامی بر اساس باورهای عمیق انسانی و اسلامی و همچنین حفظ و تقویت مقاومت را بخشی از ارکان استراتژیک تامین امنیت ملی و امنیت منطقه در برابر تجاوزگران صهیونیست می‌دانیم و بر اساس حکم شرعی رهبر انقلاب در کمک به مقاومت تا هر سطحی که لازم باشد به خود تردید راه نخواهیم داد و همچنین معتقدیم رژیم صهیونیستی با پشتیبانی های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی مالی، رسانه‌ای و بین‌المللی آمریکا اقدامات جنایتکارانه خود را طراحی و اجرا می‌کند و ایالت متحده در تمام این جنایت‌ها شریک جرم است و تا زمانی که رژیم صهیونیستی را مجبور به رعایت چارچوب‌های انسانی و بین‌المللی نکرده است باید تبعات آن را بپذیرد./ jskdl

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار