مخالفت شدید روسیه با طرح آلمان در سوریه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

مخالفت شدید روسیه با طرح آلمان در سوریه

معاون وزیر امور خارجه روسیه با طرح آلمان مبنی بر ایجاد منطقه ای حائل در شمال سوریه تحت سیطره نیروهای بین المللی بشدت مخالفت کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 24
کد خبر: ۲۵۸۷۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با ایجاد آتش بس مقطعی در شمال سوریه و توافق ولادمیر پوتین و رجب طیب اردوغان برای خروج شبه نظامیان کُرد از شمال سوریه، وزیر دفاع آلمان ضمن مخالفت صریح با اقدامات نظامی ترکیه خواستار ایجاد منطقه ای حائل تحت نظارت جامعه بین المللی شده بود.

 

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه از طرح آلمان در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه استقبال و اعلام کرد که طرح آلمان در نشست وزرای دفاع ناتو مطرح خواهد شد.

 

به گزارش یاهو نیوز، "ینس استولتنبرگ" به خبرنگاران گفت: وزرای دفاع ناتو در نشست پنجشنبه که در مقر این سازمان در بروکسل برگزار می شود در مورد طرح پیشنهادی وزیر دفاع آلمان گفت و گو خواهند کرد.

 

استولتنبرگ در کنفرانس خبری ضمن هشدار در مورد اینکه هر راه حل سیاسی وسیع در آینده نیاز به همکاری همه بازیگران دارد، گفت: من خوشحالم که متحدان ناتو پیشنهادهایی در مورد چگونگی پیشبرد صلح ارائه می کنند.

 

"کی بیلی هاچیسون" سفیر ایالات متحده در ناتو نیز با استقبال از طرح آلمان در سوریه گفت که این طرح بخشی از مسئولیت های اروپایی ها در تحقق صلح بین الملل است.

 

هاچیسون ضمن هشدار در مورد تاثیر توافق سه شنبه شب میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و طیب اردوغان همتای ترکیه گفت: پیشنهاد آلمان مطمئنا مثبت است.

 

«کرامپ کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه خواستار ایجاد «منطقه امن بین المللی» در شمال سوریه با مشارکت ترکیه و روسیه با هدف «کاهش تنش» شد.

 

وی گفت: این طرح در نشست آتی وزیران دفاع ناتو که قرار است ۲۴ و ۲۵ ماه جاری (۲ و ۳ آبان) در بروکسل برگزار شود به متحدان غربی ارائه خواهد شد.

 

همزمان با استقبال ناتو از طرح آلمان، روسیه شدیدا به آن تاخته است.

سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «ریانووستی» این کشور اظهار داشت: نیازی نمی‌بینیم در شمال شرق سوریه یک منطقه امن تحت کنترل بین‌المللی ایجاد شود.

 

وی به مخالفت مسکو با پیشنهاد آلمان برای ایجاد «یک منطقه امن تحت کنترل بین‌المللی در شمال سوریه» اشاره کرده و گفت: معتقد هستیم که توافق حاصله در سوچی مشکل موجود در شمال شرق سوریه را حل خواهد کرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار