درخواست رئیس پارلمان لبنان برای لغو محاصره هوایی کشورش-راهبرد معاصر
هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران در لاذقیه نشست انتقال نظامیان زن ارتش رژیم صهیونیستی از مرز مصر به داخل نوار غزه حملات توپخانه‌ای و پرواز گسترده هواپیما‌های صهیونیست‌ها در آستانه تهاجم زمینی به لبنان ادعای معاریو درباره جزئیات جدید ترور دبیرکل حزب الله لبنان گردان‌های سید الشهداء عراق: اجازه محاصره لبنان را نخواهیم داد طالبان: شماری از اعضای داعش در افغانستان را بازداشت کردیم آمریکا چند هزار نیروی جدید به غرب آسیا اعزام می‌کند بایدن: باید فورا به آتش بس دست یابیم! ورود نیرو‌های کماندوی رژیم صهیونیستی به لبنان | احتمال آغاز حمله زمینی طی ساعات آینده نبیه بری: لبنان به مفاد توافق درباره آتش بس و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند است واکنش پیونگ یانگ به ادعای زلنسکی درباره همکاری کره شمالی با روسیه واشنگتن‌پست: حمله زمینی محدود اسرائیل به لبنان قریب‌الوقوع است حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در «ایلات» بایدن: باید از وقوع جنگ فراگیر جلوگیری شود تبدیل حیفا به شهر ارواح پس از شلیک موشک بالستیک حزب‌الله

درخواست رئیس پارلمان لبنان برای لغو محاصره هوایی کشورش

رئیس پارلمان لبنان در اظهاراتی خواستار لغو محاصره هوایی کشورش توسط رژیم صهیونیستی و کمک به آوارگان شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 01
کد خبر: ۲۵۸۹۲۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان ضمن تشکر مجدد از کشور‌های عربی و کشور‌های دوست که ابتکار ارسال کمک‌های فوری را بر عهده گرفتند، از سازمان ملل خواست تا پل هوایی را برای ارسال کمک‌های امدادی به لبنان ایجاد کند.

وی در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط همچنین خواستار شکستن محاصره هوایی تحمیل شده توسط رژیم صهیونیستی بر لبنان شد.

نبیه بری در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد ارتباطات او با حزب‌الله لبنان و توافقاتش با «سید حسن نصرالله» دبیرکل شهید این جنبش همچنان پای بر جا خواهد بود و کشورش اجازه هیچگونه دیکته خارجی در خصوص انتخاب رئیس‌جمهور را نخواهد داد.

وی در این باره گفت: من با حزب‌الله در ارتباط هستم و توافق من با نصرالله همچنان به قوت خود باقی خواهد بود و بار دیگر بر عدم مداخله خارجی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان تاکید می‌کنیم؛ چرا که این موضوع یک امر حاکمیتی است و اجازه هیچ‌گونه دیکته‌ای را نخواهیم داد.

رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد: کشورش به توافقاتی که میان لبنان و «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی درباره روندی که با آتش‌بس با اسرائیل و اجرای قطعنامه بین‌المللی ۱۷۰۱ منتهی خواهد شد، پایبند است.

نبیه بری با هرگونه گره زدن موضوع آتش‌بس به روند انتخابات ریاست جمهوری مخالفت و تاکید کرد: موضوع انتخابات ریاست جمهوری لبنان به کسی ارتباط ندارد و دخالت در این موضوع جایز نیست، زیرا یک موضوع حاکمیتی است و اگرچه ما از هرگونه کمکی استقبال می‌کنیم، اما هرگونه مداخله و تلاش برای دیکته کردن دیگران را رد می‌کنیم.

نبیه بری با اشاره به دیدار‌های مهم خود با وزیر خارجه فرانسه، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر موقت لبنان و ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش این کشور تصریح کرد: ما موضع لبنان را مبنی بر پایبندی به مفاد درخواست ۱۰ کشوری که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در لبنان شده‌اند و همچنین اجرای فوری قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت را مطابق با توافقی که با نماینده آمریکا صورت گرفته است، مورد بررسی قرار دادیم.

رئیس پارلمان لبنان ضمن تاکید بر انطباق مواضع خود با نجیب میقاتی و ارتباط با حزب‌الله لبنان گفت: ارتباطات ما با حزب‌الله ادامه خواهد داشت و حزب‌الله با رویکرد‌های ما فاصله چندانی ندارد، ضمن آنکه ابتکاری که قبلا ارائه کردم و با سید حسن نصرالله نیز به تفصیل در خصوص آن توافق کرده بودیم، همچنان به قوت خود پای بر جاست. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده