ابراز تردید بایدن درباره برگزاری آرام انتخابات آمریکا-راهبرد معاصر
جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی، صنعاء و الحدیده را بمباران کردند رویترز مدعی موافقت بن سلمان برای دستیابی به توافق با رژیم صهیونیستی شد عراقچی در بیروت: ایران از لبنان برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کامل خواهد کرد منبع نزدیک به حزب‌الله: پیکر شهید سیدحسن نصرالله موقتاً در مکانی نامعلوم دفن می‌شود محموله‌ای که عباس عراقچی با خود به لبنان برد + جزئیات ایلان ماسک در تجمع انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا شرکت می‌کند وزیر خارجه ایران وارد لبنان شد واکنش تهران به اتهام استفاده ایران از هوش مصنوعی برای دخالت در انتخابات آمریکا «زاهی عوفی» از فرماندهان حماس در بمباران طولکرم به شهادت رسید شمار قربانیان طوفان «هلن» در آمریکا به ۲۰۰ نفر رسید واکنش پنتاگون درباره احتمال پاسخ اسرائیل به ایران سی‌ان‌ان: موشک‌های ایران به آشیانه‌های پایگاه نواتیم اصابت کردند بمباران شدید بیروت از سوی صهیونیست‌ها | هاشم صفی الدین هدف حمله بوده حمله جنگنده‌های صهیونیست به جنوب لبنان حمله آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن

ابراز تردید بایدن درباره برگزاری آرام انتخابات آمریکا

رئیس جمهور آمریکا مدعی است که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، آزاد و عادلانه خواهد بود اما در «مسالمت‌آمیز» بودن آن شک دارد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 05
کد خبر: ۲۵۹۲۲۶

به گزارش راهبرد معاصر،  جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که از نامزدی در انتخابات ریاست جمهور ماه نوامبر این کشور کناره‌گیری کرده است، نسبت به برگزاری «بدون دردسر» این انتخابات ابراز تردید کرد.

 

بایدن دراین‌باره گفت: اطمینان دارم که انتخابات آزاد و عادلانه خواهد بود. هرچند نمی‌دانم که صلح‌آمیز برگزار خواهد شد یا خیر!

 

وی با اشاره به ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی جمهوری‌خواهان درباره تقلب در انتخابات سال ۲۰۲۰ و اتفاقات پس از آنکه به «ششم ژانویه» معروف است، افزود: حرف‌هایی که ترامپ زده و چیزهایی که در دوره قبلی که نتیجه انتخابات باب میلش نبود، گفت، بسیار خطرناک است!

 

رئیس جمهور دموکرات آمریکا اضافه کرد که جی. دی ونس، زوج انتخاباتی ترامپ نیز از پاسخ دادن به این پرسش که آیا او نتیجه انتخابات پیش رو را خواهد پذیرفت، امتناع کرده است.

 

وی ادامه داد: آنها حتی هنوز نتیجه انتخابات قبلی را قبول نکرده‌اند! بنابراین باید درباره آنچه ممکن است رخ بدهد، نگران باشم.

 

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد. پس از کناره‌گیری بایدن به دلیل فشارها بعد از عملکرد ضعیف در نخستین مناظره با ترامپ، کامالا هریس، معاون وی به عنوان نامزد حزب دموکرات معرفی شد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده