هشدار باران‌های شدید موسمی به ۶ استان / شهروندان در خطر سیل و صاعقه و باد شدید طرح ترافیک در پایتخت از فردا اجرا می‌شود تامین اجتماعی: آگهی‌های خرید سابقه بیمه‌ای کلاهبرداری است تمدید مهلت ثبت‌نام فرهنگیان در سامانه نقل و انتقال + توضیحات سخنگوی وزارت آموزش و پرورش آمار رسمی شهدای حمله اسرائیل به زندان اوین اعلام شد + جزئیات ۳ روز رگبار باران و رعد و برق در نوار شمالی و ۲ استان دیگر / خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور اورژانس تهران نیرو جذب می‌کند + شرایط پنجمین امدادگر هلال احمر به شهادت رسید پیکر شهید طهرانچی و همسرش در حرم عبدالعظیم آرام گرفت بازسازی بافت پیچیده گوش موش‌ها با فعال‌سازی یک کد ژنتیکی باستانی دادستان کل کشور: اتباع غیرمجاز باید هرچه سریع‌تر کشور را ترک کنند بازگشت ساعات کاری میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار به قبل حریق عمدی دو دستگاه تریلی توسط مخلان نظم و امنیت در لاشار هواشناسی ایران ۷ تیر؛ رگبار، باد شدید و گردوخاک در ۱۳ استان وزیر ارتباطات: اینترنت به حالت عادی بازگشت

افزایش قیمت مسکن دلیل رکورد ۱.۲ میلیارد تردد خودرو تهران

رئیس پلیس راه فاتب با بیان اینکه "حاشیه‌نشینی دلیل ثبت رکورد ۱.۲ میلیارد تردد خودرو در تهران است" گفت: مجبوریم زیرساخت‌های حمل‌ونقل را مانند کشورهای پیشرفته به‌روز کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 05
کد خبر: ۲۵۹۲۷۷

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ ابراهیم ارزانی  اظهار کرد: دیروز جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی داشتیم که در این جلسه بیشترین دغدغه خانم وزیر و پلیس ترددهای بالا در مبادی تهران بزرگ بود.

 

وی افزود: سالانه 1.2 میلیارد تردد در تهران داریم.

 

وی ادامه داد: با آن‌که حدود یک درصد از راه‌های کشور را در پایتخت داریم، اما 13 درصد تردد خودروها در کشور در این راهها انجام می‌شود.

 

وی بیان کرد: یکی از دلایل این اتفاق حاشیه‌نشینی است؛ با توجه به این‌که قیمت مسکن افزایش یافته، بسیاری از تهران خارج شده‌اند. در گذشته معمولاً آخر هفته پیک سفرها بود، اما الان در وسط هفته هم شاهد پیک ترددها هستیم.

 

رئیس پلیس راه تهران بزرگ به مثالی در این‌باره اشاره کرد و یادآور شد: در آزادراه تهران-کرج رکورد 303 هزار تردد خودرو را طی هفته گذشته داشتیم. در محدوده پاکدشت نیز تردد روزانه بالای 200 هزار گزارش شده است.

 

ارزانی با بیان این‌که قبلاً تردد بالای 150 هزار نداشتیم به راهکار حل این مشکل اشاره کرد و افزود: راهکار قطار شهری است که ما آنرا در اختیار نداریم.  برای شهر پردیس این طرح پیش‌بینی شده است، اما فعلاً مسکوت مانده است.

 

وی اضافه کرد: برای این‌که بخواهیم آزادراه تهران-قم دو لاین به سمت فرودگاه امام احداث کنیم نیازمند حدود 2500 همت منابع مالی هستیم. مجبوریم زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور را مانند کشورهای پیشرفته دنیا به روز کنیم./ تسنیم

ارسال نظر