ورود مجلس به انتخابات نظام مهندسی-راهبرد معاصر
تاکید پزشکیان بر اصلاح فوری روند فعالیت شرکت‌های دولتی زیان‌ده ادای احترام عارف به شهید نصرالله در دفتر حزب‌الله در دیدار پزشکیان با اعضای کمیته ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ چه گذشت؟ پزشکیان: حمله به رژیم صهیونیستی، اقدامی برای صلح بود | دنبال جنگ نیستیم طرح ساماندهی اتباع خارجی از دستورکار مجلس خارج شد؟ نشست سران قوا برگزار شد استاندار جدید آذربایجان‌شرقی معرفی شد دستور فوری پزشکیان برای ساماندهی اینترنت ‌وزیر کشور: مشارکت مردم در امور ایران را خواهانیم علم‌الهدی: ما در میدان جنگ هستیم | بحث خنک شدن دل نسبت به انجام وعده صادق ۲ نیست مسئله جنگ است اتفاق منحصر به فرد در نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب رهبر انقلاب: کار نیرو‌های مسلح ما کمترین مجازات برای سگ هار آمریکا در منطقه بود پزشکیان، قالیباف و محسنی اژه‌ای به مصلی رسیدند | لاریجانی و عارف هم هستند شهادت یک نیروی ارتش هنگ مرزی زابل در اقدام تروریستی کور دستور ویژه رئیس جمهور به همتی و فرزین

ورود مجلس به انتخابات نظام مهندسی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: این کمیسیون به‌عنوان کمیسیون تخصصی به موضوع تمدید در برگزاری انتخابات نظام مهندسی ورود کرده و این مسئله را پیگیری خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 07
کد خبر: ۲۵۹۴۷۳

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا نثاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره تمدید مهلت ثبت‌نام انتخابات سازمان نظام مهندسی، گفت: نمایندگان چندین‌بار نسبت به این موضوع در جلسه علنی تذکر دادند اما تغییری حاصل نشد؛ در نتیجه اعضای کمیسیون تخصصی به این موضوع ورود کرده و درباره آن بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

 
وی بیان کرد: قرار شد که این موضوع در کمیسیون دنبال شود و در صورتی که توضیحات مسئولان وزارت راه درباره تمدید برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی قانع‌کننده نباشد، اعضای کمیسیون عمران مجلس مسئله تمدید ثبت‌نام و تمدید احکام هیئت مدیره که مغایر با ماده ١� قانون نظام مهندسی ساختمان است، را بر اساس ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس پیگیری کنند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: بر اساس این ماده، پس از بررسی و تهیه گزارش و ارسال آن به جلسه علنی و در صورت موافقت نمایندگان در صحن با آن، گزارش به دستگاه‌ قضایی ارسال می‌شود.

 

نثاری بیان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد با ارسال نامه‌ای از سوی کمیسیون به دیوان عدالت اداری بر اساس ماده 86 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، نسبت به توقف ابلاغیه تمدید مهلت ثبت‌نام وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

 

به گزارش تسنیم، در ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس آمده است؛ هرگاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

 

در ادامه کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

 

طبق تبصره 1 این ماده، چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده