قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ |برنت ۷۹ دلار و ۲۱ سنت شد-راهبرد معاصر
تخصیص ۱۸هزار سکه طلا در حراج بیستم مرکز مبادله اخطار سازمان هواپیمایی کشوری درباره سوء استفاده از شرایط غیرمترقبه رئیس اتاق بازرگانی ایران: کره‌ای‌ها با برندسازی به بازار ایران نفوذ کردند فرشاد مقیمی به عنوان رئیس هیات عامل ایدرو منصوب شد سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منصوب شد لغو پرواز‌ها در برخی فرودگاه‌ها از ساعت ۲۱ امشب فروش ۱۴۰ کیلوگرم شمش طلا در پنجاه و ششمین حراج شمش لغو انسداد ۱۰ روزه محور کندوان پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان کشوری آخرین خبر‌ها از پرداخت سود سهام عدالت روند قیمت طلا و انواع سکه در بازار؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند شد؟ + جدول قیمت‌ها هشدار فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور | فرونشست به خانه و خیابان‌ها در کلان‌شهر‌ها رسیده است بازگشت ساعت آغاز به کار ادارات از ۱۵ مهرماه به روال گذشته دستور جدید مجلس برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وضعیت هوا در جاده‌های کشور | مه‌گرفتگی و بارش پراکنده در محور‌های شمالی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ |برنت ۷۹ دلار و ۲۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۷۲ سنت معادل ۲.۱۳ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۲۱ سنت رسید.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 08
کد خبر: ۲۵۹۵۵۸

 به گزارش راهبرد معاصر، قیمت نفت که در روز گذشته در بحبوحه ترس از یک جنگ تمام عیار در خاورمیانه به یک رکورد جدید رسیده بود، امروز، سه‌شنبه، در اولین ساعات معاملات در آسیا کاهش یافته است.


جنگ در خاورمیانه به دنبال حمله موشکی حزب الله به حیفا، سومین شهر بزرگ رژیم صهیونیستی تشدید شده و این رژیم به دنبال گسترش حملات خود به لبنان است.

 

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 72 سنت معادل 2.13 درصد کاهش به 79 دلار و 21 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 71 سنت معادل 2.22 درصد کاهش، 75 دلار و 43 سنت معامله می‌شود.

 

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از 3 درصد در روز دوشنبه افزایش قیمت داشتند و به بالاترین رقم از اواخر ماه اوت رسیدند. نفت برنت و نفت آمریکا 8 درصد طی هفته گذشته افزایش قیمت داشتند که بیشترین افزایش قیمت هفتگی طی یک سال گذشته بود.


روند افزایش قیمت نفت پس از حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی در اول اکتبر آغاز شد. رژیم صهیونیستی قول داده این حملات تهران را جبران کند و اعلام کرده در حال بررسی گزینه‌های متعدد است. به نظر می‌رسد تاسیسات نفتی ایران یکی از اهداف احتمالی این رژیم است.


اما برخی تحلیلگران عقیده دارند احتمال حمله به تاسیسات نفتی ایران پایین است و هشدار داده‌اند اگر تمرکز رژیم صهیونیستی بر هر هدف دیگری می‌تواند قیمت نفت را به شدت پایین بیاورد.


طبق گفته این تحلیلگران، حتی اگر تاسیسات نفتی ایران مورد هدف قرار بگیرد، اوپک 7 میلیون بشکه در روز ظرفیت مازاد در اختیار دارد تا نبود نفت ایران را جبران کند.


در این بین، طوفان میلتون در آمریکا تشدید شده و در راه فلوریداست و تا الان باعث تعطیلی حداقل یک سکوی نفت و گاز در خلیج مکزیک شده است.


انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا 1.9 میلیون بشکه در هفته منتهی به چهارم اکتبر افزایش یافته باشد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار