ضرب‌الاجل معاون اول رئیس جمهور برای تدوین اساسنامه ستاد امنیت سایبری-راهبرد معاصر
عارف بخشنامه مرتبط با حوزه ارتباطی و اطلاع‌رسانی دولت را ابلاغ کرد ضرب‌الاجل معاون اول رئیس جمهور برای تدوین اساسنامه ستاد امنیت سایبری مسکو تایمز: پوتین و پزشکیان در ترکمنستان دیدار می‌کنند برنامه ایران برای پرتاب ۵ تن محموله فضایی به مدار LEO + توضیحات سخنگوی فضایی وزارت دفاع دیوان محاسبات اسامی شهرداری‌های متخلف را اعلام کرد سرپرست مرکز حراست وزارت علوم منصوب شد انتصاب یک دهه شصتی در نهاد ریاست جمهوری | سید مصطفی موسوی کیست؟ سردار قاآنی پیام داد + فیلم و جزئیات تاکید پزشکیان بر اصلاح فوری روند فعالیت شرکت‌های دولتی زیان‌ده ادای احترام عارف به شهید نصرالله در دفتر حزب‌الله در دیدار پزشکیان با اعضای کمیته ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ چه گذشت؟ پزشکیان: حمله به رژیم صهیونیستی، اقدامی برای صلح بود | دنبال جنگ نیستیم طرح ساماندهی اتباع خارجی از دستورکار مجلس خارج شد؟ نشست سران قوا برگزار شد استاندار جدید آذربایجان‌شرقی معرفی شد

ضرب‌الاجل معاون اول رئیس جمهور برای تدوین اساسنامه ستاد امنیت سایبری

«محمدرضا عارف»، معاون اول رئیس جمهور دستور داد ظرف سه هفته آینده، ساز و کار پیش نویس و اساسنامه ستاد «هماهنگی پیشرفت و امنیت سایبری» تدوین شود. این ستاد قرار است زیر نظر رئیس جمهور فعالیت کند و هدف آن هماهنگی و تقسیم کار ملی در حوزه امنیت و پیشرفت فضای سایبری است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 08
کد خبر: ۲۵۹۵۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ «محمدرضا عارف»، معاون اول رئیس جمهور دستور داد ظرف سه هفته آینده، ساز و کار پیش نویس و اساسنامه ستاد «هماهنگی پیشرفت و امنیت سایبری» تدوین شود. این ستاد قرار است زیر نظر رئیس جمهور فعالیت کند و هدف آن هماهنگی و تقسیم کار ملی در حوزه امنیت و پیشرفت فضای سایبری است.

جلسه‌ای با هدف تشکیل ستاد «هماهنگی پیشرفت و امنیت فضای سایبری» به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه که وزیر ارتباطات، معاون علمی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی فضای مجازی حاضر بودند، درباره سازوکار‌های تشکیل این ستاد بحث، بررسی و تصمیم گیری شد.

عارف در این جلسه دستور داد ظرف سه هفته آینده ساز و کار پیش‌نویس و اساسنامه ستاد «هماهنگی پیشرفت و امنیت سایبری» تدوین شود. قرار است وزارتخانه‌ها، انجمن‌ها و دستگاه‌های ذیربط دولتی، حاکمیتی و امنیتی و دفاعی در تهیه این اساسنامه همکاری کنند.

به گفته معاون اول رئیس جمهور، این ستاد با ایجاد دبیرخانه در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور وزرای ذیربط و به ریاست و زیر نظر رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور در راستای ضمانت اجرایی شدن دستورالعمل‌ها و سیاست‌های فضای سایبر انجام می‌شود.

عارف در این جلسه به اهمیت فضای مجازی و مزایای کشور در بخش‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و… اشاره کرد و گفت: «فضای سایبری نه یک تهدید بلکه فرصتی برای توسعه همه جانبه کشور بر پایه اقتصاد دیجیتال است و باید پیشرفت و امنیت فضای مجازی توأمان در کنار یکدیگر قرار گیرند.»

او وجود نهاد‌های قانونی و سیاستگذاری و تشکل‌های مختلف در حوزه فضای سایبری در بدنه دولت و دستگاه‌های حاکمیتی را یک فرصت و زیرساخت خوب و مناسب برای توجه بیش از پیش به اهمیت مباحث امنیتی در فضای مجازی دانست و گفت: «تشکیل ستاد هماهنگی پیشرفت و امنیت فضای سایبری در راستای هم‌افزایی همه توان کشور برای توجه به پیشرفت و به ویژه امنیت در حوزه فضای مجازی است و باید از هر گونه موازی کاری و اصطکاک در این زمینه جلوگیری شود.»

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد امروز امنیت فضای سایبری یک ضرورت اساسی کشور در کنار تقویت شبکه ملی اطلاعات است و دستگاه‌های مختلف باید امنیت فضای سایبری را در راس و اولویت اقدامات خود قراردهند.

او تشکیل یک ستاد منسجم و با ضمانت اجرایی بالا برای پیاده‌سازی سیاست‌ها و دستورات در حوزه امنیت و پیشرفت فضای سایبری را از اهداف مهم تشکیل این ستاد عنوان کرد که به اعتقاد او یک ضرورت اساسی با توجه به پیشرفت تحولات سال‌های گذشته در جهان است: «باید پس از تدوین اساسنامه و ساز و کار‌های این ستاد از انجمن‌ها و شخصیت‌های علمی و به ویژه فعالان بخش خصوصی در حوزه امنیت سایبری برای ارائه راهکار‌ها و پیشنهاد‌ها دعوت بعمل آید.» / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار