عارف:همه باید به پزشکیان بدون هیچگونه سهم‌خواهی کمک کنند-راهبرد معاصر

عارف:همه باید به پزشکیان بدون هیچگونه سهم‌خواهی کمک کنند

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه مردم یک بار دیگر به جریان اصلاحات فرصت پوست اندازی داده‌اند، گفت: همه کسانی که دل در گرو منافع ملی دارند باید به رئیس جمهور منتخب بدون هیچگونه سهم خواهی کمک کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 23
کد خبر: ۲۵۱۱۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار جمعی از اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به جایگاه این نهاد آموزشی در کشور گفت: دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور است و مسئولیت مهمی بر عهده این دانشگاه در جهت توسعه و پیشرفت کشور است و تشکل‌های دانشجویی بویژه انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه در مقاطع مختلف قبل و بعد از انقلاب نقش مهمی در تحولات دانشگاهی داشتند و با افتخار خود را فردی از این تشکل باسابقه دانشجویی می‌دانم.

 

وی با اشاره به شرایط جدید کشور بواسطه برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، تصریح کرد: به نظر می‌رسد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری شکل‌گیری یک فضای وفاق و همدلی در کشور است و باید شرایط فعلی را حفظ کرد. مردم حوصله کشمکش‌های بیهوده جناحی را ندارند و از مسئولان انتظار حل مشکلات بویژه مسائل معیشتی را دارند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با مهم دانستن عدم شرکت بخش قابل توجه‌ای از مردم در انتخابات، تاکید کرد: اگر نظام حکمرانی به مطالبات مردمی که در انتخابات شرکت نکردند بی‌توجه باشد شرایط بسیار سختی برای حفظ سرمایه اجتماعی نظام خواهیم داشت.

 

عارف بر ضرورت پیشگامی جوامع دانشگاهی در آسیب شناسی عدم شرکت بیش از نیمی از واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: مردم به جریانات سیاسی و نظام حکمرانی چک سفید امضا نداده‌اند و معتقدم مردم یک بار دیگر به جریان اصلاحات فرصت پوست اندازی داده‌اند و همینطور به نظام سیاسی اعتماد کردند که کارآمدی خود را نشان دهند و این فرصتی است که جریانات سیاسی و نظام حکمرانی باید از آن به نحو شایسته به نفع مردم استفاده کنندتا شاهد مشارکت بیشتر مردم در رویدادهای سیاسی مهم بعدی باشیم.

 

وی با بیان اینکه پزشکیان به خوبی توانست در کارزار انتخابات گفتمان اصلاحات را نمایندگی کند، بیان کرد: همه کسانی که دل در گرو منافع ملی دارند باید به پزشکیان بدون هیچگونه سهم‌خواهی کمک کنند و با شناختی که از روش و منش تعاملی ایشان دارم هر آنچه که در انتخابات بیان کرده است از روی صداقت، اعتقاد قلبی ونیت پاک ایشان بوده است و مطمئنا برای اجرایی شدن آنها تلاش خواهد کرد.

 

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه هیچکس نسبت به شجاعت و توانمندی پزشکیان شکی ندارد، یادآور شد: متاسفانه در تربیت نیروی انسانی غفلت کردیم و بعضا روحیه انحصارگرایی که در بین هم نسلان ما وجود دارد اجازه رشد به جوانان کارآمد داده نشد و برای اینکه سرمایه اجتماعی از کشور خارج نشود باید یکی از اهداف اولیه دولت جدید حفظ و ارتقا نیروی انسانی کارآمد باشد.

 

عارف همچنین با تقدیر از بیانات دلگرم کننده رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید از این همراهی حداکثری ارکان نظام با رئیس‌جمهور منتخب با استفاده از نیروهای کارآمد، متخصص و وفادار واقعی به گفتمان رئیس‌جمهور منتخب در جهت تحقق وعده‌های داده شده بهره لازم را برد. البته باید توجه داشت وعده های ناشدنی به مردم داده نشود و از فضای بوجود آمده باید در خدمت به ملت ایران حداکثر استفاده را کرد.

 

گفتنی است در ابتدای این دیدار تعدادی از اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بر ضرورت نقش آفرینی موثر عارف در دولت جدید تاکید کردند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده