نتانیاهو: نیروهای یونیفل باید از جنوب لبنان خارج شوند!-راهبرد معاصر
نماینده ایران در سازمان ملل: ادعا درباره اطلاع تهران از عملیات طوفان الاقصی فاقد اعتبار است الکس سالموند درگذشت ۵ شهید و ۲۳ زخمی در حملات جدید رژیم صهیونیستی به لبنان افشاگری الجزیره از نفوذ نظامیان اسرائیلی به خاک سوریه اردوغان: تل آویو تنها ثبات فلسطین و لبنان را هدف نگرفته | ما دست روی دست نخواهیم گذاشت وقوع چند انفجار در تل آویو | قطع برق در هرتزلیا، غوش دان به لرزه درآمد بیانیه فرانسه، ایتالیا و اسپانیا: حمله ارتش اسرائیل به نیرو‌های یونیفل را محکوم می‌کنیم تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بلینکن: نگران وضع اسفناک کودکان و زنان غزه هستیم مقر فرماندهی ارتش اشغالگر در پادگان کاتساویا موشکباران شد نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل: لبنان نیاز به کمک نظامی ندارد فرانسه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد رژیم صهیونیستی: تصمیمی درباره پاسخ به ایران گرفته نشده است اوباما: آمریکا به «۴ سال دیگر» ترامپ در کاخ سفید نیاز ندارد پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است

نتانیاهو: نیروهای یونیفل باید از جنوب لبنان خارج شوند!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حمایت از حمله ارتش این رژیم به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل(یونیفل)، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل خواستار خروج آنها از جنوب لبنان شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 13
کد خبر: ۲۶۰۰۳۴

به گزارش راهبرد معاصر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حمایت آشکار از حمله ارتش این رژیم به نیروهای یونیفل در جنوب لبنان، مدعی شد که حضور آنها جان اسرای اسرائیلی را به خطر می‌اندازد.

 

نتانیاهو همچنین در نامه‌ای خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت که «نیروهای یونیفل باید از جنوب لبنان خارج شوند.»

 

وی مدعی شد: خودداری خروج نیروهای یونیفل از جنوب لبنان به معنای رها کردن آنها در دست حزب‌الله است. به دبیرکل سازمان ملل می‌گویم که خودداری از تخلیه نیروهای یونیفل آنها را به گروگان‌های حزب‌الله بدل می‌کند!

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به محکومیت حمله تل‌آویو به مقر یونیفل در لبنان از سوی کشورهای اروپایی، افزود: متاسفانه برخی سران اروپایی در جهت اشتباه اعمال فشار می‌کنند. آنها باید به جای انتقاد از اسرائیل، انگشت انتقاد را به سمت حزب‌الله نشانه بروند.

 

دو نفر از نیروهای یونیفل بر اثر حمله چند روز اخیر رژیم صهیونیستی به مقر این نیروها در جنوب لبنان زخمی شده‌اند. نیروهای همچنین یونیفل تأکید کردند که ارتش رژیم صهیونیستی یک برج دیده‌بانی آنها را در مقر اصلی فرماندهی این نیروها در منطقه «الناقوره» در جنوب لبنان هدف قرار داده است. ‌

 

حمله به نیروهای یونیفل از سوی رژیم صهیونیستی پیش از این با واکنش کشورهای مختلف از جمله روسیه، اسپانیا و نیز دبیر کل سازمان ملل همراه شد.

 

دبیرکل سازمان ملل در اعتراض به اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به مقر نیروهای «یونیفیل» در جنوب لبنان، این حمله «نقض قوانین بین المللی» توصیف کرد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار