واکنش «یونیفل» به انهدام مراکز اطلاعاتی صهیونیستی در لبنان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

واکنش «یونیفل» به انهدام مراکز اطلاعاتی صهیونیستی در لبنان

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل)، خواستار خویشتنداری حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 08
کد خبر: ۲۰۷۴۷۴

به گزارش راهبرد معاصر، ساعاتی بعد از انتشار خبرها درباره حمله حزب‌الله لبنان و انهدام ۳ مرکز راداری و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا، یونیفل خواستار خویشتنداری دو طرف شد.

 

صبح امروز (یکشنبه)، چند خمپاره از داخل خاک لبنان به سمت «جبل الشیخ» و «مزارع شبعای» اشغالی شلیک شد و ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ نقاطی را در خط مرز لبنان هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

 

جنبش حزب‌الله لبنان با انتشار یک بیانیه‌ اعلام کرد: «در راه آزادسازی مابقی خاک اشغالی لبنان و در راستای همبستگی با مقاومت پیروز فلسطین و مردم مجاهد و صبور این کشور، گروه‌های فرمانده شهید حاج عماد مغنیه در مقاومت اسلامی [لبنان] صبح امروز یکشنبه برابر با هشتم اکتبر سال ۲۰۲۳ سه موضع اشغالگران صهیونیستی در منطقه مزارع شبعای اشغالی را هدف قرار دادند».

 

در ادامه این بیانیه آمده است که موضع راداری، موضع «زبدین» و موضع «رویسات العلم» با موشک‌های هدایت‌شونده و توپ هدف حمله قرار گرفته‌اند که «این مواضع مستقیما مورد اصابت قرار گرفتند».

 

به دنبال حمله حزب‌الله، ارتش رژیم صهیونیستی دستور داد تمام پارک‌ها و استراحتگاه‌ها در مجاورت خطوط مرزی لبنان تعطیل شوند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که با یک پهپاد چند زیرساخت حزب‌الله را هدف قرار داده است.

 

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) با انتشار یک بیانیه به این تحولات واکنش نشان داد و اعلام کرد: «صبح امروز، نیروهای حافظ صلح یونیفل چندین موشک شلیک شده از جنوب شرق لبنان به سمت اراضی اشغال شده اسرائیل در منطقه عمومی کفر شوبا و شلیک توپخانه از اسرائیل به لبنان را در پاسخ به آنها شناسایی کردند».

 

یونیفل اعلام کرد: «ما با مقامات دو طرف خط آبی (ترسیم مرزی) در تمام سطوح در تماس هستیم تا اوضاع را مهار و از تشدید شدیدتر جلوگیری کنیم. نیروهای حافظ صلح ما در مواضع و ماموریت خود باقی می‌مانند. آنها به کار خود ادامه می‌دهند، برخی از به خاطر امنیت خود در پناهگاه‌ها هستند».

 

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان افزود: «ما از همه می خواهیم که خویشتن داری کنند و از مکانیسم‌های ارتباطی و هماهنگی یونیفل برای کاهش تنش برای جلوگیری از وخامت سریع وضعیت امنیتی استفاده کنند».

 

شورای امنیت سازمان ملل در سال ۱۹۷۸ نیروی حافظ صلح موقت خود را با هدف اطمینان حاصل کردن از عقب‌نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از خاک لبنان و برقراری مجدد ثبات و امنیت در جنوب و تسلط مجدد ارتش لبنان بر مناطق مذکور تشکیل داد.

 

بعد از جنگ ۳۳ روزه، شورای امنیت تصمیم گرفت مأموریت‌های زیرنظر گرفتن اقدامات خصمانه و پایش استقرار نیروهای مسلح لبنان در جنوب و حمایت از آن و همچنین تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه و اشراف بر بازگشت امن آوارگان را به مأموریت‌های یونیفل اضافه کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده