ورود ۱۱۰ اتوبوس برقی به مرکز تهران برای کاهش آلودگی هوا-راهبرد معاصر
جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز می‌شود راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران

ورود ۱۱۰ اتوبوس برقی به مرکز تهران برای کاهش آلودگی هوا

۱۱۰ اتوبوس برقی چینی که به‌زودی وارد تهران می‌شود، بلافاصله بعد از نصب دستگاه کارت‌خوان و دریافت پلاک موقت، با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا، وارد خطوط مرکزی و قدیمی شهر خواهند شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 14
کد خبر: ۲۶۰۱۳۹

به گزارش راهبرد معاصر،  یکی از مشکلات دیرینه شهر تهران آلودگی هواست؛ معضلی که قدمتی چندین ساله دارد و یکی از راهکارهایی که همواره درباره آن اتفاق‌نظر وجود داشته، توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و پاک بوده است.

 

اگرچه در سال‌های گذشته شهر تهران در این حوزه نه‌تنها پیشرفت قابل توجهی نکرد، بلکه دچار پسرفت هم شد، اما مدیریت کنونی شهر تهران در این دوره، ضمن اختصاص نیمی از بودجه شهرداری به این حوزه طی دو سال متوالی، اقدامات خوبی در راستای توسعه و نوسازی این ناوگان در دستور کار قرار داد.

 

در این راستا، ضمن توسعه 49 کیلومتری شبکه مترو، افتتاح 17 ایستگاه طی سه سال اخیر و نوسازی بیش از 7 هزار تاکسی فرسوده، تعداد اتوبوس‌ها از 1800 دستگاه در سال 1400 به حدود 3000 اتوبوس افزایش یافت. همچنین، قرارداد تاریخی برای ورود تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی به تهران با کشور چین منعقد شد.

 

بر اساس این قرارداد، قرار است 27 هزار دستگاه تاکسی برقی و 2500 دستگاه اتوبوس برقی از چین وارد تهران شوند.

 

مهدی علیزاده؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در این باره گفت: 110 دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد شهرداری با چین تا اواخر مهرماه وارد تهران می‌شود. این اتوبوس‌ها از چین بارگیری شده و در مسیر گمرک بندرعباس هستند. بخش نخست آن شامل 10 دستگاه اتوبوس به کشور رسیده و بقیه نیز در حال انتقال به کشور هستند.

 

اما یکی از سؤالات مطرح‌شده این است که این اتوبوس‌ها از چه زمانی و در چه مسیرهایی قرار است به شهروندان خدمت‌رسانی کنند؟

 

طبق اظهارات علیزاده، این اتوبوس‌ها بلافاصله بعد از ورود به تهران و مجهز شدن به دستگاه‌های کارت‌خوان، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

 

وی گفت: طبق هماهنگی صورت‌گرفته با پلیس راهور، برای آغاز فعالیت اتوبوس‌ها معطل پلاک‌گذاری نمی‌شویم و خدمت‌رسانی آن‌ها با پلاک‌های موقت انجام خواهد شد. بنابراین هر اتوبوسی که وارد تهران شود، مردم را معطل بروکراسی اداری نمی‌کنیم و با مسئولیت خودم اتوبوس‌ها را وارد ناوگان می‌کنم.

 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران درباره مسیر خدمت این اتوبوس‌ها نیز گفت: اتوبوس‌های جدید 12 متری هستند و اولویت به‌کارگیری از آن‌ها خطوط برقی قدیمی است؛ یعنی میدان شهدا و امام حسین(ع)، بخشی هم به میدان بهارستان اعزام می‌شوند. بنابراین طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، این 110 اتوبوس در مرکز شهر مسافرگیری می‌کنند تا بتوانیم بخشی از آلودگی هوا را کاهش دهیم.

 

اگرچه ورود این اتوبوس‌ها به تهران به‌تدریج محقق می‌شود و قطعاً به‌تنهایی گزینه کاهش آلودگی هوا نیستند، چراکه مجموعه‌ای از اقدامات در کاهش مشکل دیرینه تهرانی‌ها مؤثر خواهد بود، اما گام شهرداری برای حرکت در این مسیر، دست روی دست نگذاشتن و از دست ندادن فرصت‌ها، اقدام ارزشمندی است که به‌طور حتم در آینده از آن به نیکی یاد خواهد شد./ تسنیم

ارسال نظر