قالیباف: ساختار جبهه مقاومت همچنان مقتدرانه فعال است-راهبرد معاصر
جانشین فرمانده مرزبانی: هیچ خدشه‌ای به امنیت مرز‌های کشور وارد نیست پیکر شهید نیلفروشان وارد کشور شد دیدار قالیباف با همتای ترکیه‌ای خود و تاکید بر وحدت کشور‌های اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی در دیدار امروز پزشکیان با رهبر انقلاب چه گذشت؟ + فیلم ماجرای جلسه سید حسن خمینی با اتباع افغانستانی چه بود؟ قالیباف: من از میانه خرابه‌های بیروت آمدم و صدای مردم مظلوم لبنان هستم + فیلم دیدار رئیس جمهور با معاون نخست‌وزیر آذربایجان | پزشکیان: باز شدن پای دیگران به منطقه صلاح نیست| شاهین مصطفی: ما نسبت به هیچ کشوری ادعای ارضی نداریم عضو کمیسیون عمران مجلس: وزیر راه و شهرسازی مخالفتی با تفکیک این وزارتخانه ندارد گفتگوی پزشکیان و مکرون در خصوص آتش‌بس بین حزب‌الله و رژیم اسرائیل پزشکیان: ابایی از کارگری برای مناطق محروم نداریم فرمانده هوافضای سپاه: هرگونه خطا را باضربه پشیمان‌کننده پاسخ می‌دهیم قالیباف در نشست فوق‌العاده اتحادیه مجالس کشور‌های آسیایی: ایران از هر توافق در لبنان حمایت می‌کند ادعای ترور یک فرمانده ارشد موشکی سپاه در لبنان | سینا شاهمیری کیست؟ قالیباف در گفتگو با المیادین: سردار قاآنی سالم هستند و کار خود را انجام می‌دهند دستور رییس جمهور برای تامین مسکن خانواده‌های جانباختگان معدن طبس

قالیباف: ساختار جبهه مقاومت همچنان مقتدرانه فعال است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با همه آسیب‌هایی که رژیم صهیونیستی به حزب‌الله زده و رهبران آن را به شهادت رسانده، اما ساختار جبهه مقاومت همچنان مقتدرانه فعال است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 15
کد خبر: ۲۶۰۲۴۲

به گزارش راهبرد معاصر. محسن المندلاوی رئیس موقت مجلس عراق عصر روز گذشته (دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

 

قالیباف در این دیدار، با تأکید بر اینکه شرایط در خاورمیانه به ویژه برای جبهه مقاومت بسیار حساس است، گفت: لازم است که یک تحلیل دقیق، راهبردی و روشنی از شرایط امروز داشته باشیم و به وظایف خود در این خصوص عمل کنیم و در این بین، دیپلماسی پارلمانی نیز بسیار مهم است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حوادث اخیر همچون ترور شهید هنیه و شهید نصرالله حوادث تلخی برای جبهه مقاومت بود، گفت: البته عملیات موشکی وعده صادق ۲ توانست مسیر جبهه مقاومت را در جهت درست قرار دهد ضمن اینکه دکترین نظامی اسرائیل از زمان عملیات طوفان الاقصی فرو ریخته و فلسفه بقای رژیم صهیونیستی زیر سوال رفته است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اسرائیل تصور می‌کرد با گنبد آهنین خود پدافندی درست کرده که کشورهای دیگر قادر به تهاجم علیه او نیستند، عنوان کرد: آنها آخرین تکنولوژی‌های آمریکایی را در اختیار داشتند و تصور می‌کردند آنقدر تسلط اطلاعاتی دارند که هر کس از هر کجا قصد مورد هدف قرار دادن سرزمین‌های اشغالی را داشته باشد در بیرون از سرزمین‌هایش آنها را متوقف می‌کند و آخرین نقطه دکترین آنها این بود که همواره با دشمنان خود در خارج از سرزمین‌های اشغالی روبرو خواهد شد اما در یک سال گذشته تمام این هیمنه و طراحی‌ها فرو ریخت.

 

قالیباف همچنین با بیان اینکه از زمان عملیات طوفان الاقصی تاکنون جنگ شدت یافته اما اسرائیل نتوانسته به هیچکدام از اهداف خود دست یابد، گفت: صهیونیست‌ها در این مدت کاری انجام دادند که هیچ ارزش نظامی ندارد و تنها یک جنایت به تمام معنا است و آن هدف قراردادن گروه‌های مردمی و ترور دسته‌جمعی مردم با سلاح‌های آمریکایی است.

 

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی ترور دسته جمعی غیرنظامی و ترور دولتی را دنبال می‌کند، گفت: الان حداقل یک ماه است رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان تلاش می‌کند تا فقط یک متر وارد خاک این کشور شود اما با همه آسیب‌هایی که به حزب الله زده و رهبران آن را به شهادت رسانده است اما ساختار جبهه مقاومت همچنان مقتدرانه فعال است و دیدیم که چگونه مقتدرانه حیفا را هدف قرار می‌دهد.

 

قالیباف در ادامه تاکید کرد: ما باید به مردم جنوب لبنان به ویژه جمع زیادی که در حال حاضر آواره هستند کمک کنیم و اقلام اساسی به آنها برسانیم. در جریان سفری که به بیروت داشتم متوجه شرایط بسیار سخت آنها شدم و این وظیفه ما و همه کشورهای اسلامی را سخت‌تر می‌کند.

 

تمجید رئیس مجلس عراق از سفر قالیباف به بیروت

محسن المندلاوی نیز در این دیدار گفت: شما سفر خیلی خوبی به لبنان داشتید به ویژه اینکه هدایت هواپیمای خود به سمت بیروت را شخصاً به عهده گرفتید که همه دنیا از این حرکت شما غافلگیر شدند. در گذشته ما به شما افتخار می‌کردیم اما این بار افتخار ما نسبت به شما مضاعف شده چرا که برای کمک رسانی به لبنان خودتان شخصاً هدایت هواپیما را بر عهده گرفتید.

 

رئیس مجلس عراق در ادامه با بیان اینکه شرایط امروز منطقه بسیار خطرناک و حساس است، عنوان کرد: پیشنهاد دادیم نشست فوق العاده ای در سطح اتحادیه پارلمان‌های عربی تشکیل شود که در این خصوص با الجزایر صحبت کردیم و این جلسه فوق العاده در سطح پارلمان‌های عربی برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت حساس و خطرناکی داریم، عنوان کرد: پنجشنبه گذشته در بغداد با سفرای اتحادیه اروپا نشستی داشتیم و به آنها گوشزد کردیم که اوضاع بسیار خطرناک است و اسرائیل کارهای خطرناکی انجام می‌دهد و هدف آنها این است که ایران و سوریه را وارد یک جنگ فراگیر کند. ما اعلام کردیم هرگونه بی حرمتی به خاک ایران، عراق و سوریه باعث ایجاد التهاب در کل منطقه می‌شود.

 

المندلاوی ادامه داد: روز شنبه نیز در همین راستا با سفرای ۶ کشور عربی حوزه خلیج فارس در بغداد نشستی داشتیم و به آنها گوشزد کردیم که هرگونه تهدید خاک جمهوری اسلامی ایران و عراق باعث می‌شود کل منطقه مورد تهدید واقع شود لذا نیاز به اتخاذ موضع یکپارچه و وحدت آفرین در این جلسات داریم.

 

المندلاوی در ادامه با بیان اینکه ما از برقراری آتش بس به این منطقه حمایت می‌کنیم، ابراز داشت: پارلمان، دولت و ملت عراق به صورت تمام قد آمادگی دارند تا از مردم مظلوم منطقه حمایت کنند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار