نسل Z تهدید داخلی موجودیت صهیونیست‌ها-راهبرد معاصر
ایران هرگونه ارتباط با حمله پهپادی به اقامتگاه نتانیاهو را رد کرد موضع رسمی وزارت خارجه درباره حمله ادعایی به مقر نتانیاهو شهادت شهروند ایرانی در عملیات تروریستی شمال بیروت نتانیاهو: کسانیکه قصد جان من را داشتند، مرتکب اشتباه بزرگی شدند سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل: کسی در حمله به منزل نتانیاهو آسیب ندید وزیر دفاع آمریکا: کمک به اسرائیل را ادامه می‌دهیم بازداشت فعالان مقاومت کرانه باختری توسط تشکیلات خودگردان فلسطین + واکنش حماس فعالیت شبکه سعودی MBC در عراق در پی اهانت به فرماندهان مقاومت متوقف شد وزیر خارجه آمریکا سه شنبه به فلسطین اشغالی می‌رود دیدار رئیس شورای حماس با عراقچی در استانبول عراقچی: موج بعدی اقدامات دیپلماتیک ایران در کازان روسیه خواهد بود افشای جزئیات جدیدی از عملیات اصابت اقامتگاه نتانیاهو اسرائیل خواستار تخلیه محله شویفات در ضاحیه بیروت شد حملات مجدد رژیم اسرائیل به ضاحیه بیروت رژیم اسرائیل اردوگاه النصیرات را بمباران کرد
حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

نسل Z تهدید داخلی موجودیت صهیونیست‌ها

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه نسل جدید صهیونیست‌ها قادر به زندگی در فضای ناامن و جنگی نیستند، گفت: نسل Z به دلیل اینکه به دنبال رفاه بیشتر هستند و با رکود فعالیت‌های اقتصادی سازگاری ندارند، نمی‌توانند در برابر فشار اقتصادی و تهدیدات جانبی دوام بیاورند و طبیعی است مانند سایر صهیونیست‌ها آهنگ مهاجرت سر دهند.
حمیدرضا ترقی؛ کارشناس مسائل بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 20
کد خبر: ۲۶۰۳۳۰

نسل Z تهدید داخلی موجودیت صهیونیست‌ها

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ روزنامه جروزالم پست در گزارشی درباره مهاجرت معکوس در سرزمین های اشغالی نوشت: رژیم صهیونیستی در حال حاضر موج قابل توجهی از مهاجرت را تجربه می‌کند که به ابعاد بی‌سابقه‌ای رسیده است. سال ۲۰۲۳ میلادی تقریباً ۵۵ هزار و 400 نفر سرزمین های اشغالی را ترک کردند که نسبت به میانگین سالانه ۳۷ هزار و 100 نفر در دهه گذشته افزایش شدیدی نشان می‌دهد.
 
طبق این گزارش، روند یادشده تا سال جاری میلادی ادامه یافت، به طوری که ۴۰ هزار و 600 صهیونیست در هفت ماه نخست سال مهاجرت کردند که به طور میانگین در مقایسه با سال ۲۰۲۳ میلادی ماهانه حدود ۲ هزار و 200 نفر بیشتر است. بخش قابل توجهی از کسانی که سرزمین های اشغالی را ترک می‌کنند، جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله‌اند و با وجود اینکه تنها ۲۷ درصد جمعیت رژیم صهیونیستی هستند، حدود ۴۰ درصد مهاجران را تشکیل می‌دهند.
 

عوامل مهمی ازجمله جنگ افروزی های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کاهش انگیزه ماندن در این رژیم میان بیشتر مهاجرین منجر شده است


حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره اخبار منتشر شده از سرزمین های اشغالی مبتنی بر خروج نسل z از سرزمین های اشغالی و تمایل شدید آنها برای ساکن شدن در کشورهای غربی به «راهبرد معاصر» گفت: در زمان تأسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی سران وقت رژیم غاصب دو وعده به یهودیانی دادند که از سراسر دنیا و اغلب از کشورهای غربی راهی اراضی اشغالی شدند؛ نخست، امنیت و دیگری اشتغال، کسب درآمد ایده آل و توسعه اقتصادی بود.
 
وی افزود: نسل z  و مهاجرانی که قادر به فرار از رژیم صهیونیستی هستند، به دلیل تداوم وضعیت جنگی و نگرانی هایی که همواره بابت امنیت خود در سرزمین های اشغالی دارند، در حال فرار هستند یا برنامه ای برای خروج و زندگی در کشورهای امن تر در سر می پرورانند، زیرا با وجود جنگ و ناامنی نسبت به توسعه اقتصادی ای که بتوان زندگی و رفاه و معیشت آنها را به شکل مطلوبی تأمین کرد امید ندارند.
 
کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: عوامل مهمی ازجمله جنگ افروزی های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کاهش انگیزه ماندن در این رژیم میان بیشتر مهاجرین منجر شده است، به طوری که آمارها نشان می دهد، روند مهاجرت نسبت به گذشته شدت بیشتری یافته است.
 
ترقی گفت: مهاجرانی که دهه های گذشته از کشورهای مختلف راهی سرزمین های اشغالی شده اند، به لحاظ امنیتی در مبدأ مشکل چندانی نداشتند، آنها بیشتر به قصد کسب درآمد، اشتغال و برخورداری از رفاه حداکثری به سرزمین های اشغالی مهاجرت کردند که این موارد به دلیل تجاوزات رژیم صهیونیستی و پاسخ قاطع محور مقاومت برایشان ایجاد نشده است، لذا چاره ای جز فرار ندارند.
 
وی با بیان برخی آمارهای موثق در این زمینه تأکید کرد: به دلیل حملات موشکی و راکتی محور مقاومت تاکنون بیش از 40 هزار بنگاه اقتصادی و کارخانه رژیم صهیونیستی تعطیل شده است. با توجه به بومی نبودن کارگران بنگاه های اقتصادی رژیم صهیونیستی، آنها به دلیل نگرانی از کشته شدن در حملات، از سرزمین های اشغالی خارج شدند.
 
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بازار و تجارت به دلیل قطع واردات و جلوگیری از رسیدن کشتی های تجاری به سواحل رژیم صهیونیستی به شدت راکد و کسب و کارها تعطیل شده است. بنادر صهیونیستی سوت و کور شده اند و فعالیت اقتصادی انجام نمی شود.
 
ترقی یادآور شد: اینکه بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر بارها مجبور به فرار به سمت پناهگاه شوند و ساعت ها آنجا بمانند، باعث تعطیلی کسب و کارها و از دست رفتن اقتصاد رژیم صهیونیستی و به همین دلیل افزایش مهاجرت از رژیم صهیونیستی مشهودتر شده است.
 

با توجه به بومی نبودن کارگران بنگاه های اقتصادی رژیم صهیونیستی، آنها به دلیل نگرانی از کشته شدن در حملات، از سرزمین های اشغالی خارج شدند


وی درباره مهاجرت از سرزمین های اشغالی توضیح داد: میل به مهاجرت از رژیم صهیونیستی مختص به یک سال گذشته بعد از افزایش تنش ها میان رژیم صهیونیستی و محور مقاومت نیست، بلکه سال هاست آغاز شده، اما افزایش جنگ، کشیده شدن دامنه جنگ به داخل سرزمین های اشغالی، تخریب شهرک ها و از دست رفتن امنیت شهرک نشینان به طوری که تراکم جمعیت به سمت مرکز رژیم صهیونیستی می رود، زمینه ساز میل بیشتر به مهاجرت به دلیل وخیم شدن وضعیت زندگی شده است.
 


کارشناس مسائل بین‌الملل بیان داشت: نسل z  یا نسل جدید رژیم صهیونیستی به این دلیل که روحیه جنگی ندارد و قادر به زندگی در فضای ناامن و جنگی نیستند، به دنبال رفاه بیشتر می گردند و با رکود فعالیت های اقتصادی سازگاری ندارد. طبعاً آنها نمی توانند فشار اقتصادی، تورم و فقدان کالای مورد نیاز و ناامنی و تهدیدات جانبی را تحمل کنند و مانند بقیه که زودتر متوجه زوال رژیم صهیونیستی شدند، آهنگ مهاجرت و خروج از سرزمین های اشغالی سر می دهند؛ موضوعی که زمینه ساز فروپاشی رژیم جعلی صهیونیستی می شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده