قالیباف: کشور دچار ناترازی در مدیریت است برخورد قاطع پلیس با تحصن غیرقانونی مقابل مجلس / پایان ۴۰ روز تجمع بدون مجوز پزشکیان ۱۲ قانون مصوب مجلس را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد تشریح جزییات برگزاری نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب وزیر اطلاعات: به هر تهدیدی پاسخ محکمی می‌دهیم شمخانی: پاسخ نامه ترامپ «خویشتندارانه» است امام جمعه تهران: نامگذاری امسال جهت بستن روزنه نفوذ دشمن است / آمریکا نمی‌فهمد تهدیدات بی‌اثر خواهد بود سردار نقدی: باید برای یک عملیات بزرگ آماده شویم قطعنامه راهپیمایی روز قدس: نتانیاهو قصاب غزه باید محاکمه شود قالیباف در مراسم روز جهانی قدس: تعرض به حریم ایران جرقه در انبار باروت است پزشکیان: مدعیان حقوق بشر بگویند مردم غزه چه گناهی دارند جیش الظلم حمله به واحد گشت انتظامی ایرانشهر را بر عهده گرفت | اولین تصویر از شهید حسین تیمورپور مراسم روز جهانی قدس در تهران و سایر شهر‌های کشور آغاز شد تیراندازی به عوامل گشت انتظامی در ایرانشهر/ یک پلیس شهید شد رهبر معظم انقلاب: راهپیمایی امسال یکی از با عزت‌ترین راهپیمایی‌های روز قدس خواهد بود

بنی‌طرفی: ۳ یا ۴ اسکادران از جت یاسین تولید می‌شود

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با بیان اینکه ۳ یا ۴ اسکادران از جت یاسین را نیاز داریم که هر اسکادران ۱۶ فروند است، گفت: تا الان حدود ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت این هواپیما هزینه کرده‌ایم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 26
کد خبر: ۲۶۰۴۶

به گزارش راهبرد معاصر؛  امیر سرتیپ عبدالکریم بنی‌طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح صبح امروز در گفتگو با برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر با اشاره به ساخت جت آموزشی یاسین، اظهار داشت: در زمینه هواپیماهای ملخی آموزشی خودکفا هستیم و طی سالهای گذشته این نوع هواپیما ساخته شده است.

 

** ۳ یا ۴ اسکادران از جت یاسین را نیاز داریم

وی همچنین با اشاره به پرواز جت آموزشی یاسین و تعداد مورد نیاز آن برای آموزش خلبانی، افزود: نیروی هوایی در حال بررسی نیازمندی خود درباره جت یاسین است، اما معمولا ۳ یا ۴ اسکادران نیاز داریم که هر اسکادران هم ۱۶ فروند است.

 

بنی طرفی عنوان کرد: این هواپیما در حال حاضر فقط کارکرد آموزشی دارد، اما در آینده با تکمیل آن می‌تواند مجهز به بمب و موشک شود و بعنوان یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک استفاده شود.

 

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح تصریح کرد: یکی از مشکلات ما تهیه موتور این هواپیما بود و خیلی دنبال کردیم موتور را از یک کشور خارجی تهیه کنیم اما ندادند که الحمدالله موتور اوج به تولید انبوه رسید و در این هواپیما مورد استفاده قرار گرفت.

 

** جمع نشدن چرخ‌های جت یاسین جزو استانداردهای طراحی هواپیماست

وی در خصوص جمع نشدن چرخ‌های جت آموزشی یاسین پس از برخاستن از زمین، گفت: این جزو استانداردهای همه کشورهایی است که طراحی هواپیما می کنند بنابراین در پروازهای اول اصلا چرخ هواپیما را جمع نمی‌کنند و در همه دنیا و ۱۰ کشوری که هواپیما طراحی می‌کنند این کار انجام می‌شود.

 

امیر بنی طرفی در خصوص مسائل مطرح شده در خصوص رنگ جت آموزشی یاسین، خاطرنشان کرد: این نوع رنگی که روی هواپیمای یاسین قرار دارید پرایمر یعنی رنگ اولیه نام دارد. ما بعد از هر پروازی هواپیما را با ایکس ری بررسی می‌‌کنیم و دانه دانه پرچ های روی هواپیما را بررسی می‌کنیم و این رنگ کمک می‌کند تا بهتر بدنه هواپیما را بررسی کنیم و یک استاندارد در همه دنیا است.

 

** ساخت جت یاسین ۷۰ میلیارد تومان هزینه داشت

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در خصوص هزینه‌های ساخت هواپیمای جت آموزشی یاسین، گفت: در نمونه‌های اولیه معمولا هزینه بسیار بالا است و در نمونه های بعدی و تولید انبوه ارزان تر می‌شود. برای این هواپیما تا الان چیزی حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم البته خیلی تلاش کردیم که هزینه های آن را کاهش دهیم اما معمولا به خاطر شرایط کشور تامین قطعات ما را گران در می‌آورد.

 

وی با بیان اینکه حتما به هواپیمای مافوق صوت نیاز داریم که طراحی خودمان باشد، گفت: ما هم اکنون در حال رفع سایر نیازهای جنگنده‌ها و طراحی جنگنده‌های جدید و سایر هواپیماهایی هستیم که نیروی هوایی به آن نیاز دارند.

 

امیر بنی طرفی عنوان کرد: ساخت هواپیما برابر نقشه راهی است که ما ترسیم کرده‌ایم و این نقشه راهی است که در کل صنعت دفاعی مصوب شده و همه اینها در راستای این نقشه راه ارائه می‌شود و اینگونه نیست که یک سلیقه یا کار فی البداهه‌ای انجام شده باشد و این کار ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

ارسال نظر