واگذاری مسکن با امکانات کامل به خانواده جانباختگان معدن طبس-راهبرد معاصر
سکه ۱۴۰۳ بزودی از طریق مرکز مبادله عرضه می‌شود | عرضه انبوه سکه از هفته آینده ماجرای حذف ارز ترجیحی گوشت قرمز | روند تامین ارز و کالا‌های اساسی + توضیحات وزیر کشاورزی تصمیم جدید بانک مرکزی؛ حساب صرافی‌های رمزارز مسدود می‌شود توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی به بخشنامه ممنوعیت پرواز پهپاد و ریز پرنده در کشور توضیحات همتی درمورد اجلاس بریکس: با چین و روسیه بحث‌های جدی درباره مسائل اقتصادی داشتیم جزئیات جریمه پلکانی نپرداختن عوارض آزادراه‌ها وزیر راه: دهک‌های یک تا سه در اولویت خانه‌دار شدن هستند تعلیق پرواز‌های قطر به عراق، ایران و لبنان تا اطلاع ثانوی قیمت طلا ۱۸ عیار/۷۵۰، امروز ۳ آبان ۱۴۰۳ جاده چالوس به مدت ۱۰ روز بسته می‌شود قیمت طلا آبشده نقدی، امروز ۳ آبان ۱۴۰۳ مدیرعامل برق منطقه‌ای: ناترازی برق پایتخت هزار مگاوات است قیمت دلار مبادله ای، امروز ۳ آبان ۱۴۰۳ بازنشستگان در لایحه ۱۴۰۴ | بدهی دولت به تامین اجتماعی تادیه می‌شود تنبیه مالیاتی برای خانه‌های خالی در تهران

واگذاری مسکن با امکانات کامل به خانواده جانباختگان معدن طبس

آن‌طور که معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده هر یک از خانواده متوفیان حادثه معدن طبس تا یک ماه دیگر صاحب یک واحد مسکونی با تجهیزات و امکانات کامل خواهند شد و این وزارتخانه واحد‌ها را از بنیاد مسکن خریداری کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 21
کد خبر: ۲۶۰۸۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از حادثه تلخ انفجار معدن طبس در روز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ که به کشته شدن ۵۲ نفر از کارگران زحمتکش معدن منجر شد، رییس‌جمهور دستور داد تا به خانواده‌های داغدار این حادثه که فاقد مسکن هستند بر اساس پراکنش استان‌ها از جمله خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و گلستان، یک واحد مسکونی اهدا شود.

چند روز قبل فرزانه صادق ـ وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: این مسکن‌ها با قرارداد واگذاری‌هایی که به سرپرست خانوار و فرزندان‌شان است، به آنان تعلق می‌گیرد. او گفت که ظرف یک ماه آینده این قرارداد واگذاری‌ها را به این خانواده‌ها تقدیم می‌کنیم.

در همین راستا اخیرا ارسان مالکی ـ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفته است: یک واحد مسکونی تا یک ماه آینده به همه خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس که مشکل مسکن داشتند، واگذار می‌شود. این واحد‌ها با تجهیزات و امکانات کامل اهدا می‌شود.

مالکی خبر داد: وزارت راه و شهرسازی این واحد‌ها را از بنیاد مسکن خریداری کرده و تجهیزات نیز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود؛ بنابراین گزارش با تصمیمات مجموعه دولت اعم از وزارت راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر دیه، کمک‌های بلاعوض و برقراری مستمری خانواده‌های این حادثه، برای تامین مسکن خانواده جانباختگان یک واحد مسکونی نوساز و تمام کار نیز اهدا می‌شود.

قرار است در یک برنامه متمرکز در روز‌های آینده و با حضور میهمانانی از سطح کشور واحد‌ها به خانواده جانباختگان این حادثه اهدا شود./ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار