عملکرد فوق العاده پدافند هوایی در شب آرام ایران-راهبرد معاصر
تذکر استاندار تهران به مدیران در خصوص شرکت در جلسات متعدد قرارگاه قدس: تیم تروریستی عامل جنایت در گوهرکوه تفتان متلاشی شد دستگیری و هلاکت ۸ تروریست جیش‌الظلم در عملیات سپاه و فراجا یک شهروند غیرنظامی در پی حمله اسرائیل به ایران به شهادت رسید + عکس پزشکیان: پاسخ مناسبی به تجاوز رژیم صهیونیستی خواهیم داد بررسی میزان تولید و فروش نفت برای سال آینده در کمیسیون تلفیق عملیات پهپادی مشترک سپاه و فراجا علیه تروریست‌های حادثه تفتان | هلاکت چند شرور مسلح بهمن نوری استاندار خراسان شمالی شد ارتش: شهادت پنجمین عضو ارتش در حمله اسرائیل به ایران کذب است | تعداد شهدا همچنان ۴ نفر است جزئیات جدید از ترور امام جمعه کازرون کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ در کمیسیون برنامه تصویب شد عارف: متناسب با شیطنت متجاوز در زمان و شرایط مقتضی پاسخ خواهیم داد بازداشت تروریست حادثه خونین تفتان | کشف خودرو و تجهیزات تروریست‌ها شهادت ۲ ارتشی دیگر در حمله اسرائیل به ایران+ تصاویر و اسامی این ۲ شهید نخستین تصاویر از شهدای حمله تروریستی به گشت فراجا در تفتان + عکس
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

عملکرد فوق العاده پدافند هوایی در شب آرام ایران

هرچند بامداد امروز آسمان پایتخت ایران مورد تعدی و تجاوز صهیونیست‌ها قرار گرفت و خط قرمز مهمی شکسته شد، ولی مردم روز نخست هفته را آرام و بی‌دغدغه شروع کردند و تا ساعت‌ها کسانی که در سایه‌سار امنیت کشورمان در خواب بودند، حتی متوجه نقض حریم هوایی و حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به پایتخت نشدند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 26
کد خبر: ۲۶۱۲۰۹

عملکرد فوق العاده پدافند هوایی در شب آرام تهران

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ پس از مدت‌ها تهدید، بامداد امروز رژیم صهیونیستی حمله به خاک ایران به وسیله جنگنده‌های ارتش صهیونیستی انجام شد که با دلاورمردی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، این حمله مذبوحانه بدون ورود جنگنده‌ها به داخل خاک سرزمین مان انجام شد. در این حمله پدافند هوایی جمهوری اسلامی موفق شد پرتابه ها و موشک ها را رهگیری و با آنها مقابله کند؛ هرچند طبق اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آسیب‌های محدودی به برخی نقاط وارد شد.
 

نکته مهم در عملیات شب گذشته، عملکرد دقیق و به موقع پدافند هوایی کشور بود و صداهایی که نیمه شب شنیده شد، متأثر از عملکرد فوق العاده پدافند و نه انفجارهای ادعایی حملات صهیونیست ها بود


ناظران معتقدند، همان گونه که مقام های ارشد کشورمان پیش تر وعده داده بودند، این گونه اقدامات تحریک آمیز و تنش زا نیازمند پاسخ محکم و قاطعانه به رژیم متجاوز صهیونیستی؛ هرچند بنا به فرمایش آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی در این گونه موارد پاسخ را نه بایگانی و نه شتابزده عمل می کند.
 
هرچند بامداد امروز آسمان تهران، پایتخت ایران مورد تعدی و تجاوز صهیونیست ها قرار گرفت و خط قرمز مهمی شکسته شد، ولی مردم روز نخست هفته را آرام و بی دغدغه شروع کردند و تا ساعت ها کسانی که در سایه سار امنیت کشورمان در خواب بودند، حتی متوجه نقض حریم هوایی و حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به پایتخت نشدند.
 


به باور بسیاری از نظران، پاسخ ندادن به هرگونه تجاوز صهیونیست ها (محدود یا نامحدود) می‌تواند دست رژیم صهیونیستی را برای حملات مشابه در آینده باز کند. در این زمینه منابع امنیتی آگاه به رسانه های داخلی گفتند، حق ایران در پاسخ به تجاوز ناموفق رژیم صهیونیستی به حریم کشورمان محفوظ است، ولی سیاست جمهوری اسلامی ایران شتاب‌زدگی یا تعلل نیست.
 
رژیم صهیونیستی بیش از یک سال است در باتلاق غزه گیر افتاده و به هیچ یک از اهدافش ازجمله آزادسازی گروگان‌ها و نابودی حماس دست نیافته است. رژیم ناتوان و جعلی صهیونیستی برای برگرداندن شهرک نشینان شمالی به خانه‌هایشان، خود را درگیر حمله زمینی به لبنان کرد که با گذشت قریب به یک ماه نتوانسته است از مرزها نفوذ جدی به سمت خاک لبنان داشته باشد. طبعاً صهیونیست ها در شرایطی نیستند بخواهند با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ گسترده شوند.
 
نکته مهم در عملیات شب گذشته، عملکرد دقیق و به موقع پدافند هوایی کشور بود و صداهایی که نیمه شب شنیده شد، متأثر از عملکرد فوق العاده پدافند و نه انفجارهای ادعایی حملات صهیونیست ها بود. این عملکرد فوق العاده تحسین بسیاری از طرف های منطقه ای را برانگیخت و جنبش حماس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: با شدیدترین الفاظ تجاوزات رژیم صهیونیستی به ایران با هدف قراردادن مراکز نظامی در چند استان را محکوم می‌کنیم و آن را نقض آشکار حاکمیت ایران و افزایش تنش با هدف قرار دادن امنیت منطقه و امنیت مردم آن می‌دانیم.
 
بیانیه حماس با تأکید بر همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی در این تجاوز آورده است: این تهاجم ماهیت رژیم اشغالگر و جنایتکار را که دستشان به خون غیرنظامیان بی‌گناه در غزه، لبنان و دیگر مردم منطقه آلوده است، با تکیه بر پوشش جنایتکارانه نظامی و سیاسی دولت آمریکا و برخی پایتخت‌های غربی آشکار می‌کند.
 
حماس با تحسین عملکرد فوق العاده پدافند هوایی کشور افزود: آمادگی پدافند هوایی ایران و پاسخ آن به حمله صهیونیست‌ها را که موفق شد اثربخشی حمله را خنثی و جایگاه ملت‌های آزاده، مقاومت دلیرانه‌شان و مبارزه با سلطه صهیونیستی و آمریکایی را تقویت کند، تحسین می‌کنیم.

 
ایران خود را محق به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه می داند

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی کشور را به عنوان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، به ویژه اصل منع تهدید یا توسل به زور علیه تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشورها دانست و به شدیدترین وجه محکوم کرد.
 
در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: همانطور که بارها به وسیله مراجع صلاحیت‌دار جمهوری اسلامی ایران تأکید شده، جمهوری اسلامی ایران با ابتنای بر حق ذاتی دفاع مشروع که در ماده ۵۱ منشور ملل متحد نیز منعکس شده است، خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌داند.
 

جمهوری اسلامی ایران با ابتنای بر حق ذاتی دفاع مشروع که در ماده ۵۱ منشور ملل متحد نیز منعکس شده است، خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌داند


طبق این بیانیه، جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر استفاده از همه توانمندی‌های مادی و معنوی ملت ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود و نیز با وقوف به وظایفش در قبال صلح و امنیت منطقه ای، مسئولیت فردی و جمعی همه کشورهای منطقه برای حراست از صلح و ثبات منطقه را یادآوری می‌کند و از همه کشورهای صلح‌ دوست منطقه و سایر کشورها که با درک شرایط خطیر موجود از اقدام تجاوزکارانه رژیم اشغالگر صهیونیستی ابراز انزجار و آن را محکوم کرده‌اند، قدردانی می‌کند.
 
بیانیه می افزاید: بی‌تردید استمرار اشغالگری، اقدامات غیرقانونی و جنایت های رژیم صهیونیستی در منطقه، به ویژه نسل کشی مردم فلسطین و تجاوزگری علیه لبنان - که در سایه حمایت همه جانبه تسلیحاتی و سیاسی آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی تداوم یافته- عامل اصلی تنش و ناامنی در منطقه است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده