واکاوی تجاوز ناکام رژیم صهیونیستی به خاک ایران-راهبرد معاصر
تذکر استاندار تهران به مدیران در خصوص شرکت در جلسات متعدد قرارگاه قدس: تیم تروریستی عامل جنایت در گوهرکوه تفتان متلاشی شد دستگیری و هلاکت ۸ تروریست جیش‌الظلم در عملیات سپاه و فراجا یک شهروند غیرنظامی در پی حمله اسرائیل به ایران به شهادت رسید + عکس پزشکیان: پاسخ مناسبی به تجاوز رژیم صهیونیستی خواهیم داد بررسی میزان تولید و فروش نفت برای سال آینده در کمیسیون تلفیق عملیات پهپادی مشترک سپاه و فراجا علیه تروریست‌های حادثه تفتان | هلاکت چند شرور مسلح بهمن نوری استاندار خراسان شمالی شد ارتش: شهادت پنجمین عضو ارتش در حمله اسرائیل به ایران کذب است | تعداد شهدا همچنان ۴ نفر است جزئیات جدید از ترور امام جمعه کازرون کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ در کمیسیون برنامه تصویب شد عارف: متناسب با شیطنت متجاوز در زمان و شرایط مقتضی پاسخ خواهیم داد بازداشت تروریست حادثه خونین تفتان | کشف خودرو و تجهیزات تروریست‌ها شهادت ۲ ارتشی دیگر در حمله اسرائیل به ایران+ تصاویر و اسامی این ۲ شهید نخستین تصاویر از شهدای حمله تروریستی به گشت فراجا در تفتان + عکس
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

واکاوی تجاوز ناکام رژیم صهیونیستی به خاک ایران

ناظران معتقدند، جمهوری اسلامی ایران تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک خود را بدون پاسخ نخواهد گذاشت. از این رو جمهوری اسلامی ایران بارها به شیوه‌های مختلف اعلام کرده است، در صورت تجاوز صهیونیست‌ها به خاک ایران، پاسخ پشیمان کننده‌ای به رژیم خواهد داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 27
کد خبر: ۲۶۱۲۲۰

واکاوی ابعاد تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ حمله بامداد شنبه رژیم صهیونیستی به بخش هایی از کشورمان که با واکنش فوق العاده پدافند هوایی خنثی شد، دارای نکات قابل توجهی است:

واکنش مردم و بازار در ساعات اولیه حمله صهیونیست ها نشان می دهد افکار عمومی بیشترین اعتماد را به توان نظامی ایران دارند


1- رژیم صهیونیستی بعد از عملیات غرور انگیز «وعده صادق 2» همواره ادعا کرده بود پاسخ حمله موشکی ایران را با ضربات سنگین در خاک ایران تلافی خواهد کرد. این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد رژیم صهیونیستی کمترین دستاوردی از حمله بامداد شنبه نداشت. در همین راستا یئیر لاپید، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از عملیات ارتش صهیونستی و تصمیم گرفتن به حمله نکردن به مراکز راهبردی و اقتصادی ایران انتقاد کرد. انتقاد نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به معنای ناتوانی این رژیم در مقابل جمهوری اسلامی ایران است. از این رو تعدی رژیم صهیونیستی به ایران بیش از آنکه دال بر قدرت نمایی باشد، حکایت از ترس و اضطراب آنهاست.


2- موفقیت سامانه پدافندی جمهوری اسلامی ایران در رهگیری و ساقط کردن موشک ها و احتمالاً ریز پرنده ها نشان دهنده قدرت بالای سامانه های پدافندی کشورمان در کنار پیشرفت های آفندی است که این موضوع برای محور صهیونیستی- آمریکای ناشناخته بود و شواهد نشان می دهد ایران مرحله جدیدی از موفقیت پدافندی خود را به رخ جهانیان کشید که این موضوع به معنای تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است.

خبرگزاری فرانس۲۴ گزارش کرد: از قدرت پدافند ایران شگفت زده شدیم. گنبد طلایی ایران با این حجم از حمله معادلات منطقه را عوض کرد. پدافند ایران کار خودش را به بهترین شکل انجام داد و مردم از اقدام پدافند ایران خوشحال هستند.

پایگاه خبری الغد اردن نیز با ادعای اینکه عملیات رژیم صهیونیستی علیه ایران با ریزپرنده ها انجام شد، از موفقیت ایران در خنثی سازی حملات نوشت و عنوان کرد: پدافند هوایی ایران با هوشیاری و در وقت مناسب با حمله مقابله کرد.

شبکه المیادین نیز گزارش کرد، پدافند هوایی ایران موفق شد اهداف متخاصم را در تهران هدف قرار دهد. شبکه روسیا الیوم نیز با انتشار ویدئوهایی از موفقیت پدافند هوایی ایران در برابر اهداف متخاصم خبر داد. سایت خبری القاهره الاخباریه نیز به نقل از رسانه‌های ایرانی تأکید کرد، پدافند هوایی ایران با هوشیاری کامل با حمله رژیم صهیونیستی مقابله و حمله را در شرایط مناسبی خنثی کرد.

ناظران معتقدند، جمهوری اسلامی ایران تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک خود را بدون پاسخ نخواهد گذاشت


3- واکنش مردم و بازار در ساعات اولیه حمله صهیونیست ها نشان می دهد افکار عمومی بیشترین اعتماد را به توان نظامی ایران دارند. این به معنای شکست رویکردهای رسانه ای محور عبری- غربی در یک سال اخیر است. در ماه های اخیر رسانه های صهیونیستی تلاش کردند قدرت نظامی ایران را در مقابل صهیونیست ها ناچیز نشان دهند و همواره اضطراب و نگرانی را میان مردم به وجود بیاورند. واکنش های مردم در فضای مجازی نشان می دهد مردم کمترین دلهره و نگرانی از تجاوز صهیونیست ها نداشتند.

 
4- واکنش های بین المللی به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران حکایت از شکست صهیونیست ها در همراه سازی کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه با خود است. دولت مالزی اعلام کرد، حمله رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. وزارت امور خارجه عربستان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم و اعلام کرد، این حمله نقض حاکمیت ایران و در تضاد با قوانین و عرف‌ بین‌المللی است. وزارت امور خارجه عمان نیز در بیانیه‌ای تجاوز بامداد امروز رژیم صهیونیستی به خاک ایران را به شدت محکوم و آن را نقض آشکار حاکمیت ایران و نقض قوانین بین‌المللی توصیف کرد. پاکستان حملات صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران در ساعات اولیه روز شنبه را به شدت محکوم کرد.

 

5- ناظران معتقدند، جمهوری اسلامی ایران تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک خود را بدون پاسخ نخواهد گذاشت. از این رو جمهوری اسلامی ایران بارها به شیوه های مختلف اعلام کرده است، در صورت تجاوز صهیونیست ها به خاک ایران، پاسخ پشیمان کننده ای به رژیم خواهد داد. گرچه تجاوز رژیم صهیونیستی کمترین خسارتی نداشت، اما عواقب سنگینی را برای این رژیم به دنبال خواهد داشت که برای همیشه فکر حمله به ایران را از سر خود خارج کند. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده