توانمندی نظامی ایران و خطای محاسباتی دشمن-راهبرد معاصر
تذکر استاندار تهران به مدیران در خصوص شرکت در جلسات متعدد قرارگاه قدس: تیم تروریستی عامل جنایت در گوهرکوه تفتان متلاشی شد دستگیری و هلاکت ۸ تروریست جیش‌الظلم در عملیات سپاه و فراجا یک شهروند غیرنظامی در پی حمله اسرائیل به ایران به شهادت رسید + عکس پزشکیان: پاسخ مناسبی به تجاوز رژیم صهیونیستی خواهیم داد بررسی میزان تولید و فروش نفت برای سال آینده در کمیسیون تلفیق عملیات پهپادی مشترک سپاه و فراجا علیه تروریست‌های حادثه تفتان | هلاکت چند شرور مسلح بهمن نوری استاندار خراسان شمالی شد ارتش: شهادت پنجمین عضو ارتش در حمله اسرائیل به ایران کذب است | تعداد شهدا همچنان ۴ نفر است جزئیات جدید از ترور امام جمعه کازرون کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ در کمیسیون برنامه تصویب شد عارف: متناسب با شیطنت متجاوز در زمان و شرایط مقتضی پاسخ خواهیم داد بازداشت تروریست حادثه خونین تفتان | کشف خودرو و تجهیزات تروریست‌ها شهادت ۲ ارتشی دیگر در حمله اسرائیل به ایران+ تصاویر و اسامی این ۲ شهید نخستین تصاویر از شهدای حمله تروریستی به گشت فراجا در تفتان + عکس
حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» بررسی کرد:

توانمندی نظامی ایران و خطای محاسباتی دشمن

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمن درباره توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران دچار خطای محاسباتی شده است، گفت: آن‌ها گمان کردند می‌توانند وارد ماجراجویی شوند و ما را وادار به عقب نشینی کنند، اما ملت ایران نشان دادند اراده‌ای قوی دارند و توان نیروهای مسلح بسیار بالاست.
حسین کنعانی مقدم؛ کارشناس مسائل سیاسی
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 28
کد خبر: ۲۶۱۳۳۲

توانمندی نظامی ایران و خطای محاسباتی دشمن

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آیت الله خامنه ای (حفظه الله)، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حرکت شرورانه بامداد شنبه رژیم صهیونیستی در حمله به ایران فرمودند: دشمن غلطی کرد، خودشان هم البته بزرگنمایی می‌کنند. بزرگنمایی آن‌ها غلط است، اما توجه داشته باشید، کوچک‌انگاری آن هم غلط است. اینکه ما بگوییم، «نه؛ چیزی نبود، اهمیتی نداشت» این هم غلط است.
 
ایشان افزودند: بایستی خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به‌هم بخورد. این‌ها نسبت به ایران دچار خطای محاسباتی‌اند. اینها ایران را نمی‌شناسند، جوانان ایران را نمی‌شناسند، ملت ایران را نمی‌شناسند، قدرت و توانایی و ابتکار و اراده ملت ایران را هنوز درست نتوانسته‌اند بفهمند؛ این را ما باید به این‌ها بفهمانیم.
 

وقتی دشمن از قدرت شما بهراسد یعنی امنیت روانی دشمن را برهم زده اید، بنابراین برای برهم زدن امنیت روانی دشمن باید قوی شوید

 


رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: کیفیت کار را مسئولان ما باید تشخیص بدهند و درست بفهمند آنچه که صلاح این کشور و این ملت هست آن را انجام بدهند. صهیونیست‌ها باید بدانند ملت ایران کیست، جوانان ایران چگونه‌اند، این فکر، این انگیزه، این رشادت، این آمادگی که امروز در ملت ایران وجود دارد، خود این امنیت‌ساز است. این را بایستی حفظ کنیم.

 
حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به «راهبرد معاصر» گفت: خلاصه بیانات مقام معظم رهبری را می توان در دو آیه توضیح داد؛ نخست اینکه خداوند می فرماید، «وَلَا تَهِنُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَنتُمُ ٱلۡأَعۡلَوۡنَ إِن كُنتُم مُّؤۡمِنِينَ»   مؤمنان نترسید و اندوهگین نباشید، شما پیروز هستید به شرط اینکه ایمان داشته باشید.» رهبر معظم انقلاب اسلامی ناظر بر پیام این آیه قرآنی ملت ایران را مخاطب قرار دادند، جامعه ای که از نظر ایمانی قوی باشد نمی ترسد و اندوهگین نمی شود، بی شک چنین جامعه ای از نظر روانی سالم و قدرتمند است.


وی درباره آیه بعدی که متناسب با وضعیت امروز ماست افزود: آیه دیگر که بر نشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بسته «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةࣲ » با تأکید براین موضوع که باید قدرتمند شوید و هر آنچه می تواند به لحاظ اقتصادی و نظامی بر قدرت خود بیفزاید تا با تولید قدرت دشمنان خدا و دشمنانتان از شما بهراسند.


کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: وقتی دشمن از قدرت شما بهراسد یعنی امنیت روانی دشمن را برهم زده اید، بنابراین برای برهم زدن امنیت روانی دشمن باید قوی شوید در عین اینکه امنیت روانی جامعه را ارتقا دهید.
 
کنعانی مقدم گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند، دشمن مایل به راه انداختن جنگ روانی است تا بتواند اراده ملی را ضعیف کند و تحت سلطه خود دربیاورد. در این صورت دشمن با تضعیف اراده ملی می تواند به خواست خود دست یابد، بنابراین نباید اجازه داد توطئه رژیم صهیونیستی در راستای تضعیف اراده ملت محقق شود، زیرا رژیم صهیونیستی بر همین مبنا سعی می کند در جنگ روایت ها و اراده ها عملیات روانی خود را برای ایجاد فضای ناامن در کشور گسترش دهد.
 
وی با بیان اینکه دست برتر با نیروهای مسلح ایران است و این موضوع باید به تقویت اراده ملی و تضعیف اراده دشمن منجر شود، تصریح کرد: در تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران سخنگوی رژیم صهیونیستی پشت تریبون حاضر شد و گفت، در برابر ایران با تمام قوا وارد صحنه شدند. وی این جملات را با ترس و وحشت بیان کرد؛ وحشتی که نشان دهنده قدرت نظامی ایران است. با اینکه رژیم صهیونیستی بنا به ادعای خود با تمام قدرت حاضر شد، اما اقدامش نتیجه ای نداشت، زیرا وقتی با پدافند هوایی قدرتمند جمهوری اسلامی ایران مواجه شدند، ره به جایی نبردند.
 
کارشناس مسائل سیاسی گفت: قدرت بالای پدافندی ایران باعث جلوگیری از اصابت پرتابه های رژیم صهیونیستی به اهداف مدنظر شد و این در حالی بود که جمهوری اسلامی توانست قدرت اطلاعاتی خود را فراتر از مرزهای کشور بر دشمن دیکته کند. شکست رژیم صهیونیستی در تحقق اهدافش بسیار محرز است. باید ابعاد این حمله برای مردم باز شود که آتش پدافندی ایران چقدر قوی عمل کرد.
 
کنعانی مقدم تأکید کرد: باید برای تقویت اراده و عزم ملی بیان شود که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تا چه حد مقتدرانه با دشمن برخورد کردند. بی شک بیان این موارد به اعتماد افزایی در جامعه منجر می شود.
 

دست برتر با نیروهای مسلح ایران است و این موضوع باید به تقویت اراده ملی و تضعیف اراده دشمن منجر شود


وی درباره خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی تأکید کردند، دشمن درباره ایران خطای محاسباتی داشت، زیرا گمان کردند می توانند وارد ماجراجویی شوند که ایران را وادار به عقب نشینی کنند، اما جمهوری اسلامی نشان داد اراده ای قوی دارد و توان نیروهای مسلح ایران بسیار بالاست؛ بنابراین باید این پیام به آنها داده شود که از این به بعد شب ها در پناهگاه بخوابند شاید روزی با عملیات «وعده صادق  3» غافلگیرانه از خواب بیدار شوند.
 
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در عملیات «وعده صادق 2» نیز فرموده بودند، در زمینه پاسخ دادن تعلل و تعجیل نمی کنیم، امروز هم فرمودند، مسئولان باید متناسب با شرایط و امکانات به رژیم شرور صهیونیستی پاسخ مناسبی دهند؛ یعنی نباید تحلیل ها به گونه ای باشد گمان کنیم باید به سرعت واکنش نشان دهیم و اقداماتی انجام شود که دچار خطای محاسباتی شویم، بلکه باید در عین اقتدار با بررسی همه ابعاد، برخورد قطعی با رژیم غاصب را در دستور کار قرار داد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده