۸۶ درصد ظرفیت مخزن سد کرج خالی است میانگین نرخ اجاره بها در تهران قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا امروز پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴ + جدول قیمت دلار آمریکا در بازار مبادله امروز پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴ قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۱۷ مهر + جدول قیمت دلار امروز پنجشنبه ۱۷ مهر کاهش قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه ۱۷ مهر واردات و عرضه گوشت تازه با ارز مبادله‌ای شروع شد پیش بینی قیمت دلار پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴ / دلار به ۱۱۴ هزار تومان باز می‌گردد؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۴ / رکورد تاریخی قیمت طلا و سکه در ایران بانک مرکزی حمایت از تجار خسارت‌دیده در بندر شهید رجایی را اعلام کرد نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو به زودی اعلام می‌شود/ منتخبان پیامک دریافت می‌کنند بازنشستگی مادران شاغل/ همه آنچه باید درباره شرایط و جدول جدید بدانید بانک مرکزی: پیش فروش سکه ادامه دارد/ پاسخ به تقاضای مردم و بازار

بیشترین شکایت مردم از کدام بیمه‌هاست؟+اسامی

بر اساس آمار سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه‌ای بیمه مرکزی، از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه تعداد ۳,۴۲۰ فقره شکوائیه توسط بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و ذینفعان بیمه‌نامه‌ها با موضوع شکایت از شرکت‌های بیمه در این سامانه ثبت شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۳ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 03
کد خبر: ۲۶۱۹۷۵

به گزارش راهبرد معاصر،  بیمه مرکزی اعلام کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه‌ای بیمه مرکزی، تعداد شکایات ثبت شده نسبت به دوره مشابه سال قبل 15درصد رشد داشته و سه شرکت بیمه؛ دانا با 18.15 درصد، ایران با 11.95 درصد و آرمان با 11.87 درصد بیشترین سهم شکایات این دوره را ( بدون لحاظ سهم پرتفوی شرکت از بازار) به خود اختصاص داده اند.

 

بر اساس این گزارش رشته‌های بیمه شخص ثالث در این مدت بیشترین سهم شکایات را با 44.50 درصد به خود اختصاص داده و بدنه اتومبیل با 20.38 درصد و درمان با 19.35 درصد رتبه دوم و سوم شکایات را دارند.

 

همچنین در دوره مورد بررسی، بیشترین رشد شکایات به ترتیب مربوط به شرکت بیمه؛ تجارت‌نو با 62 درصد، دانا 40 درصد و آرمان 37 درصد و در بین رشته‌های بیمه مربوط به سه رشته بیمه،حوادث‌راننده با 143 درصد، حوادث 76 درصد و شخص ثالث 36 درصد بوده است.

 

گفتنی است در پایان مهرماه، از تعداد کل شکایات ثبت شده بالغ بر 75 درصد رسیدگی و مختومه شده و 25 درصد کماکان مفتوح و در انتظار پاسخ شرکت بیمه و یا در دست بررسی در بیمه مرکزی است.

 

شایان ذکر است، متوسط زمان پاسخگویی به شکایات صنعت بیمه در سامانه 12روز بوده که از منظر این شاخص بدترین وضعیت در هفت ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به بیمه؛حکمت ‌صبا با متوسط زمان پاسخگویی 42 روز، بیمه رازی با 35 روز و بیمه آرمان با 33 روز بوده است.

 

لازم به ذکر است، سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی از سال 1393 راه‌اندازی شده و در حال حاضر در قسمت میز خدمات الکترونیک در پورتال بیمه مرکزی به آدرس www.centinsur.ir در دسترس عموم قرار دارد. همچنین سامانه جدید رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران که با هدف تسهیل در ثبت و پیگیری شکایات و بهبود رسیدگی به شکایات توسط بیمه مرکزی طراحی شده است./ تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار