قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۱۲/۰۳ مصرف آب در تهران از ۳ میلیون متر مکعب عبور کرد نرخ مصوب شستشوی فرش اعلام شد دیوان عدالت اداری رای به واگذاری موقت ایران خودرو به کروز داد مرکز آمار نرخ تورم در بهمن ماه را ۳۲ درصد اعلام کرد شرایط واریز وجه محصولات بهمن موتور ویژه اسفند ۱۴۰۳ اعلام شد قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه ۲ اسفند / سکه امامی ۷۶ میلیون و ۷۱۰ هزار، طلا ۶ میلیون و ۷۵۶ هزار هشدار سازمان بازرسی درباره پیش‌فروش سکه زمان پرداخت عیدی بازنشستگان اعلام شد/ پرداخت معوقات متناسب‌سازی حقوق‌ها، فروردین ۱۴۰۴ عرضه جدید محصولات سایپادیزل از ۵ اسفند به صورت نقدی تصویب نهایی رقم سبد معیشت کارگران در جلسه آینده‌ یارانه بهمن واریز شد رئیس کل بانک مرکزی: ذخایر کافی ارز و طلا داریم/ ادامه پیش‌فروش سکه تا زمان داشتن تقاضا امشب؛ پایان مهلت ثبت‌نام خودرویی ایران‌خودرو/ وجوه بلوکه شده پنج‌شنبه قابل برداشت است گاز ۱۶ هزار اداره دولتی قطع شد

بیشترین شکایت مردم از کدام بیمه‌هاست؟+اسامی

بر اساس آمار سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه‌ای بیمه مرکزی، از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه تعداد ۳,۴۲۰ فقره شکوائیه توسط بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و ذینفعان بیمه‌نامه‌ها با موضوع شکایت از شرکت‌های بیمه در این سامانه ثبت شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۳ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 03
کد خبر: ۲۶۱۹۷۵

به گزارش راهبرد معاصر،  بیمه مرکزی اعلام کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه‌ای بیمه مرکزی، تعداد شکایات ثبت شده نسبت به دوره مشابه سال قبل 15درصد رشد داشته و سه شرکت بیمه؛ دانا با 18.15 درصد، ایران با 11.95 درصد و آرمان با 11.87 درصد بیشترین سهم شکایات این دوره را ( بدون لحاظ سهم پرتفوی شرکت از بازار) به خود اختصاص داده اند.

 

بر اساس این گزارش رشته‌های بیمه شخص ثالث در این مدت بیشترین سهم شکایات را با 44.50 درصد به خود اختصاص داده و بدنه اتومبیل با 20.38 درصد و درمان با 19.35 درصد رتبه دوم و سوم شکایات را دارند.

 

همچنین در دوره مورد بررسی، بیشترین رشد شکایات به ترتیب مربوط به شرکت بیمه؛ تجارت‌نو با 62 درصد، دانا 40 درصد و آرمان 37 درصد و در بین رشته‌های بیمه مربوط به سه رشته بیمه،حوادث‌راننده با 143 درصد، حوادث 76 درصد و شخص ثالث 36 درصد بوده است.

 

گفتنی است در پایان مهرماه، از تعداد کل شکایات ثبت شده بالغ بر 75 درصد رسیدگی و مختومه شده و 25 درصد کماکان مفتوح و در انتظار پاسخ شرکت بیمه و یا در دست بررسی در بیمه مرکزی است.

 

شایان ذکر است، متوسط زمان پاسخگویی به شکایات صنعت بیمه در سامانه 12روز بوده که از منظر این شاخص بدترین وضعیت در هفت ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به بیمه؛حکمت ‌صبا با متوسط زمان پاسخگویی 42 روز، بیمه رازی با 35 روز و بیمه آرمان با 33 روز بوده است.

 

لازم به ذکر است، سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی از سال 1393 راه‌اندازی شده و در حال حاضر در قسمت میز خدمات الکترونیک در پورتال بیمه مرکزی به آدرس www.centinsur.ir در دسترس عموم قرار دارد. همچنین سامانه جدید رسیدگی به شکایات بیمه‌گذاران که با هدف تسهیل در ثبت و پیگیری شکایات و بهبود رسیدگی به شکایات توسط بیمه مرکزی طراحی شده است./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار