قوه قضاییه: هیچ اتفاق جدیدی در پرونده تتلو رخ نداده است تولید داروی خوراکی ضدسرطان از مهرماه استرداد جاعل و کلاهبردار ۱۱ هزار میلیاردی به کشور هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۸؛ موج گرما در راه ایران حکم اعدام سه متجاوز به عنف در گرگان اجرا شد اطلاعیه آموزش و پرورش درباره ادعای تقلب در آزمون مدارس سمپاد آخرین وضعیت اختلالات GPS در تهران و دیگر نقاط کشور اتهام تجاوز به ۸ زن در پرونده «کیوان» / شیما قوشه، وکیل: متهم با قرار وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد است دریافت یارانه برای مرد تاجر ۲ میلیارد تومان تمام شد! وزیر علوم: ۸۵ درصد داوطلبان بدون کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند/ به سمت حذف کنکور می‌رویم ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد

خاموشی بزرگراه‌ها عامل تصادفات سنگین در تهران

سرهنگ زینی وند رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن به موضوع وضعیت روشنایی بزرگراه‌ها موثر در تصادفات پایتخت پرداخت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۴ آذر ۱۴۰۳ - 2024 December 14
کد خبر: ۲۶۵۵۹۹

به گزارش راهبرد معاصر. سرهنگ مصطفی زینی وند رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: قطعی برق چراغ راهنمایی تقاطعات و همچنین اعمال طرح خاموشی در معابر بزرگراهی در شب و ساعات تاریکی هوا، علاوه بر تشدید بی نظمی ترافیک، موجب افزایش تصاعدی آمار تصادفات و تشدید خسارات جانی و‌ مالی وارده به حادثه دیدگان می شود.

 

وی با اشاره به این مطلب که روشنایی معابر یکی از حقوق عامه است تصریح کرد: با توجه به اینکه برابر تحلیل های صورت گرفته، بزرگراه های شهر تهران 61 % از تصادفات فوتی 8 ماهه امسال این شهر را به خود اختصاص داده اند و 57% از این تصادفات نیز در شب و ساعات تاریکی هوا بوقوع پیوسته است، لذا با در نظر گرفتن هزینه های اقتصادی هر متوفی سوانح رانندگی برای کشور (بالغ بر 200 میلیارد ریال)، تبعات و هزینه های کاهش ایمنی با اجرای طرح خاموشی معابر (جهت جبران ناترازی انرژی)، قابل توجه و تأمل می باشد و ضروریست مدیریت مصرف انرژی به روش های دیگری برنامه ریزی شود تا کمترین تبعات منفی را برای ایمنی تردد شهروندان در پی داشته باشد.

 

 زینی وند گفت: از آنجاییکه قیمت گذاری و ایجاد محدودیت های مصرف، از جمله راهکارهایی است که به منظور جبران ناترازی انرژی وضع و اجرایی شده و طرح خاموشی و قطع برق معابر نیز از جمله این اقدامات می باشد، ولی بدلیل اینکه حجم بالایی از سفرهای ساعات اوج ترافیک شامگاهی، سفرهای بازگشت شهروندان به خانه بوده و بدلیل خستگی رانندگان، زمان عکس العمل طبیعی این طیف از کاربران ترافیک از 0.5 ثانیه به حدود 2.5 ثانیه افزایش می یابد، لذا اجرای طرح خاموشی معابر بزرگراهی سبب عدم رؤیت به موقع مخاطرات راه می شود و این طرح بسیار خطر آفرین است.

 

وی ادامه داد: بدون شک یکی از مهمترین عوامل ارائه سطح سرویس مطلوب و ایمن برای رانندگان، روشنایی معابر و آشکارسازی موانع متحرک از قبیل؛ "وسایل نقلیه عبوری و عابرین پیاده" و همچنین موانع ثابت خطر آفرین واقع در میانه و یا حاشیه راه ها از جمله؛ "پایه پل های عابر پیاده و یا پل های غیر همسطح، پایه تابلوها، تیرهای برق، درختان و ..." می باشد تا رانندگان بتوانند در فاصله مناسب و بدون دریافت شوک ناشی از رؤیت دیرهنگام خطر، واکنش و عکس العمل مناسب را از خود نشان داده و بدون برهم زدن نظم ترافیک و ایجاد خطر برای خود و دیگران به مسیرشان ادامه دهند.

 

زینی وند گفت: علاوه بر اینکه با قطعی برق تقاطعات بخصوص در ساعات تاریکی هوا که موجب افزایش بی نظمی ترافیک و کاهش ایمنی تردد شهروندان خواهد شد بشدت مخالفیم، با اجرای طرح خاموشی معابر بزرگراهی هم به همان میزان مخالف هستیم و در پایان تاکید نمود معابر بزرگراهی، زیرساخت جابجایی سریع وسایل نقلیه بوده و می بایست در بالاترین سطح از تمهیدات ایمنی، به رانندگان ارائه سرویس نمایند./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار