ورود سامانه بارشی از هفته آینده به کشور/ افزایش ابر و بارش پراکنده در آخر هفته برای برخی استان‌ها اعلام آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محور‌های مواصلاتی کشور رسیدگی به ۸۹ پرونده کثیرالشاکی برداشت غیرمجاز اینترنتی موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات جمعی از محکومان دادگاه‌ها یکطرفه شدن جاده چالوس از ساعت ۱۲ امروز رگبار باران و وزش باد در برخی استان‌ها/دما در نیمه شرقی کاهش می‌یابد وضعیت آب‌ و هوا و جاده‌ها، امروز ۶ فروردین ۱۴۰۴؛ ترافیک سنگین در محور چالوس و آزاد راه تهران - شمال جانشین فرمانده انتظامی: وجود اتباع خارجی غیر مجاز بسیار خطرناک است و جرم محسوب می‌شود مقام‌های بهداشتی: میزان ابتلا به سل پس از همه‌گیری کووید به شکل نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است توقف سفر‌های دریایی؛ تردد مسافری به هرمز و قشم ممنوع شد پیش‌بینی وضعیت هوا طی چند روز آینده افزایش تلفات جاده‌ای در نوروز؛ ۳۳۴ فوتی و بیش از ۸۳۰۰ مجروح ساعت کاری ادارات و بانک‌ها از ۵ فروردین ۱۴۰۴ اعلام شد هواشناسی ایران ۵ فروردین؛ هشدار بارش‌های رگباری و کاهش دما در ۸ استان شرایط جدید رتبه‌بندی مدارس / برنامه ارتقای کیفیت مدارس

انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در صورت قطعی برق در تقاطع ها، توان و ظرفیت پلیس راهور برای کنترل این محل‌ها باید ۴ برابر شود که این مسئله قطعا امکان‌پذیر نیست.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
کد خبر: ۲۶۳۷۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در صورت قطعی برق در تقاطع ها، توان و ظرفیت پلیس راهور برای کنترل این محل‌ها باید ۴ برابر شود که این مسئله قطعا امکان‌پذیر نیست.

سردار سید ابوالفضل موسوی‌پور گفت: قطعی برق تقاطع‌های شهر تهران مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند؛ شما تصور کنید چهارراه و تقاطعی که امروزه با چند چراغ و نهایتا یک مامور پلیس راهور هدایت و کنترل می‌شود؛ در صورت قطعی برق چه مشکلاتی در آن ایجاد می‌شود؟

وی افزود: در صورت از کار افتادن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به هر دلیلی، در هر چهارراه، ما باید ظرفیت انسانی خود را بیش از چهار برابر کنیم؛ زیرا باید در هر چهاراه، چهار مامور را سر هر خیابان قرار دهیم. همچنین باید یک مامور نیز علاوه بر آن چهار نفر، در مرکز تقاطع قرار گیرد تا شرایط را کنترل و مدیریت کند.

موسوی‌پور گفت: وقتی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هوشمند هستند؛ یک نفر می‌تواند آن را هدایت کند و نیاز به مامور بیشتر نیست؛ اما اگر چراغ‌ها به خاطر قطعی برق خاموش شوند؛ برای کنترل باید توان ما افزایش پیدا کند که این اتفاق عملی نیست.

وی افزود: در حال حاضر ما ۸۰۳ تقاطع در شهر داریم که عملا نمی‌توانیم ظرفیت خود را برای همه این چهاراه‌ها افزایش دهیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: به خاطر همین دلایل، منطق می‌گوید که برق چهارراه‌ها نباید قطع شود. ما راهکار‌های این مسئله را سه سال پیش در جلسات مشترک با پلیس راهور، اداره برق و شهرداری مطرح کردیم و امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد به عنوان مثال قرار بود ۳۰ تقاطع مهم معرفی شود که برق‌شان قطع نشود، اما هنوز برای یک تقاطع نیز این مسئله اجرایی نشده است. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر