ترامپ: نفت سوریه را عرضه خواهیم کرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ترامپ: نفت سوریه را عرضه خواهیم کرد

دونالد ترامپ در کمپین انتخاباتی اش ضمن دفاع از طرح خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و استقرار آنان در مناطق نفت خیز این کشور از سرقت نفت سوریه دفاع کرده و اظهار داشت: نفت سوریه را عرضه خواهیم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 02
کد خبر: ۲۶۶۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ کمپین های تبلیغاتی دونالد ترامپ یک سال مانده به زمان انتخابات شروع شده است. بررسی طرح استیضاح احتمالی رئیس جمهور بخش عمده ای از اظهارات ترامپ را این روزها به خود اختصاص داده است.

 

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به روند استیضاح خود در مجلس نمایندگان این کشور، گفت: اگر آنها کار بدی را علیه ما انجام دهند، بازار بورس به گونه‌ای سقوط خواهد کرد که هرگز شاهد آن نبوده‌اید.

 

دونالد ترامپ شامگاه جمعه در نطق انتخاباتی خود در "توپلو" ایالت می سی سی پی و در جمع هواداران خود، استیضاح را اقدام بد دموکرات‌ها و خشونت ذهنی آنها دانست و افزود: در حالی که ما شغل ایجاد می کنیم و در حال کشتن تروریست‌ها هستیم ، حزب دموکرات کاملاً دیوانه شده است.

 

رئیس جمهوری آمریکا در این سخنرانی هم طبق معمول برای رقبای دموکرات خود و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، الفاظی همچون بایدن خواب آلود و نانسی پلوسی دیوانه، استفاده و درباره فعالیت هانتر بایدن فرزند معاون اول باراک اوباما اینگونه اظهار کرد: هانتر در یک شرکت انرژی کار می کند و میلیون ها دلار در اختیار او قرار گرفته است در حالی که اطلاعات او در زمینه انرژی از یک بچه 6 ساله هم کمتر است.

 

ترامپ همچنین از خروج از برجام دفاع کرد و توافقی که اوباما در این زمینه امضا کرده بود را فاجعه بار دانست.

 

وی انتقال سفارت آمریکا به قدس و الحاق جولان اشغالی سوریه به حاکمیت صهیونیست‌ها را هم از دیگر افتخارات خود در زمینه سیاست خارجی قلمداد کرد.

 

رئیس جمهوری آمریکا در دفاع از سیاست آمریکا اول خود با طرح داستان هایی از رئیسان جمهوری چین و روسیه گفت شی جین پینگ به غیر از چین از کدام کشور دفاع می کند، یا پوتین به غیر از روسیه، دفاع از کدام کشور را در اولویت خود دارد؟

 

ترامپ در ادامه این اظهارات به موضوع خروج ادعایی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه پرداخت و گفت مجبور نیستیم از مرزهای بین ترکیه و سوریه دفاع کنیم. آنها در طول هزار سال در حال جنگیدن بوده‌اند اما ما نفت آن را نگهداشتیم.

 

ترامپ سه بار جمله "ما نفت آن را نگهداشتیم" را به نشانه یک تصمیم منطقی و عاقلانه تکرار کرد و افزود: ما آن نفت را عرضه می کنیم.

 

اگرچه رئیس جمهوری آمریکا در این سخنرانی نگفت که تصرف منابع طبیعی کشوری دیگر و اشغال سرزمینی آن بر اساس کدام اختیار و مقررات بین المللی انجام شده است اما اینگونه توجیه کرد که کشورهای منطقه برای حضور نیروهای ما باید هزینه آن را بپردازند.

 

ترامپ بار دیگر به تماس تلفنی خود با سلمان پادشاه سعودی اشاره کرد که به او گفته است برای ماندن نیروهای ما باید پول پرداخت کنید.

 

وی در حالی که پادشاه سعودی را مردی خوب توصیف می کرد، افزود او گفت مشکلی نیست اما تاکنون هیچ رئیس جمهوری آمریکا از ما نخواسته بود که این پول را بپردازیم.

 

رئیس جمهوری آمریکا پس از این اظهارات، به میلیاردها دلار قراردادی که با سعودی ها منعقد شده و پول آن به آمریکا آمده است، اشاره کرد.

 

پلوسی: پیگیری روند استیضاح ترامپ ضروری است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت: پیگیری روند استیضاح رئیس جمهوری بسیار ناراحت کننده است اما ضروری است، زیرا هیچ‌کس در آمریکا فراتر از قانون نیست.

 

به گزارش شبکه سی ان ان، "نانسی پلوسی" در مصاحبه با "استفان کولبرت" کمدین مشهور آمریکا گفت: پس از شنیدن مکالمه تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین، برای آمریکا دعا کردم.

 

پلوسی در مورد تصمیم دیروز (پنجشنبه) مجلس نمایندگان گفت که قطعنامه استیضاح صرفاً "ادامه" تحقیقاتی است که مجلس انجام داده و برای "تنظیم آیین دادرسی" انجام شده است.

 

وی افزود، با اینکه این (روند تصویب قطعنامه به رسمیت شناختن استیضاح ترامپ) برای کشور ما ناراحت کننده است، اما این کار را با جدیت انجام می‌دهیم.

 

پلوسی با اشاره به اقدامات مجلس نمایندگان گفت: مهمترین چیزی که مردم آمریکا باید بدانند این است که هیچ‌کس فراتر از قانون نیست. نه رئیس جمهوری ایالات متحده نه کس دیگر.

 

قطعنامه علنی شدن روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشننبه با ۲۳۲ رای به تصویب مجلس نمایندگان این کشور رسید.

 

به موجب این قطعنامه تمام جلسات تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ بنا به تشخیص رئیسان کمیته ای که مشخص شده‌اند، به صورت علنی برگزار می‌شود.

 

از نکات مهم این جلسه حضور پلوسی در زمان اعلام آرای تصویب قطعنامه و برعهده گرفتن ریاست جلسه بود که خود پیام مهمی را به دونالد ترامپ فرستاد.

 

آرای مخالفان این قطعنامه ۱۹۶ رای بود که تمام جمهوریخواهان را تشکیل می داد.

 

این قطعنامه فصل جدیدی را در استیضاح ترامپ می‌گشاید چرا که هم از نظر قانونی روند استیضاح به تصویب رسیده و هم علنی شدن آن مورد تاکید قرار گرفته است.

 

ترامپ و جمهوریخواهان پیشتر خواستار رای گیری درباره آغاز استیضاح در مجلس نمایندگان شده بودند و شرط همکاری کاخ سفید با این تحقیقات را انجام چنین فرایندی می‌دانستند اما رئیس مجلس نمایندگان معتقد بود که نیازی به این کار نیست و فرایند فعلی در مجلس بر اساس اختیارات قانون اساسی انجام می شود.

 

سرانجام قطعنامه‌ای ارائه دادند که هیچ یک از اصلاحیه‌های مورد تقاضای جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان هم به آن اضافه نشد.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
عربستان و دولت ترامپ تمام تلاش خودشون را انجام می دهند تا بازار نفت رونق داشته باشد خروج ترامپ از توافق پاریس و دفاع از افزایش تولید نفت و مخالفت با خودروهای برقی، به همین دلیل است.
همچنین آنها تلاش میکنند که سایر تولید کنندگان مثل ایران، ونزولا، لیبی و ... از بازار نفت حذف شوند.
عربستان با دولت ترامپ رابطه خوبی دارد.
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار