انسداد جاده قدیم چالوس و ۳ محور فرعی مازندران ماجرای تجمع اعتراضی کارکنان شهرداری تکاب و مجروح شدن چند نفر چه بود؟ تداوم بارش برف و باران تا هفته آینده/ وقوع گرد و خاک در برخی نقاط تنبیه قاچاقچیان چوب متناسب با جرم به طبیعت جزئیات سهمیه‌ها و تعهدات در آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی اعلام شد هواشناسی ایران ۱۶ اسفند؛ هشدار بارش شدید و طوفان در ۱۰ استان ثبت انفجاری بی‌سابقه در کهکشان همسایه با امضای شیمیایی خاص! باران و برف امشب می‌بارد؛ جمعه بهاری در راه تهران اعلام محدودیت‌های تردد روز‌های پایانی هفته در محور‌های مواصلاتی مازندران هشدار نارنجی هواشناسی / خطر سیلاب، کولاک و بهمن در بسیاری از استان‌ها متلاشی‌شدن باند ۶ نفره سارقان مسلح در ایرانشهر خودکشی؛ پایان راه ضارب متواری کلینیک افق علی‌اکبر صالحی رئیس بنیاد ایران‌شناسی شد لیست و مبالغ جرایم رانندگی که از ۲۰ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی گران می‌شوند + عکس حکم متهم چای دبش؛ ٢۵ سال حبس تعزیری و تحمل ٧۴ ضربه شلاق

کاظمی: حذف تأثیر قطعی معدل در پایه های دهم و یازدهم نظر آموزش و پرورش بود

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظر آموزش و پرورش بر حذف تأثیر قطعی معدل در پایه‌های دهم و یازدهم بود که متأسفانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی موضع و نظر آموزش و پرورش مطرح نشد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - 2025 February 02
کد خبر: ۲۶۹۹۸۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا کاظمی عصر روز شنبه در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و اعیاد شعبانیه، گفت: دهه مبارک فجر یادآور خاطرات بی نظیر پیروزی انقلاب اسلامی است که این پیروزی شاید بیش از یک معجزه نبود.

 

وی افزود: حضور مؤثر دانش‌آموزان و جوانان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) منجر به پیروزی بی نظیری شد و این پیروزی همان تحقق وعده الهی است هر چند که مردم در برابر سلطه و استکبار جهانی دست خالی بودند.

 

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی، ایمان و وحدت مردم حول قرآن و امام (ره) بود و هرگاه این دو مؤلفه بر جامعه حاکم باشد، کشور در برابر طوفان‌ها و شرایط سخت ایستاده و مقاومت می‌کند.

 

کاظمی با تأکید بر شعار وفاق ملی و همدلی دولت‌چهاردهم، گفت: با نگاه وحدت آفرینی و پرهیز از تفرقه در فضای عمومی جامعه به دنبال ایجاد محیطی آرام برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت هستیم.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایام مبارک ماه شعبان، اذعان کرد: میلاد با سعادت حضرت امام حسین (علیه السلام) و حضرت عباس (علیه السلام) و روز پاسدار و جانباز را به تمامی پاسداران، جانبازان و آزادگان تبریک می‌گویم و امیدوارم ما نیز بتوانیم پاسداران واقعی اندیشه‌های بلند و آزادی خواهانه امام حسین علیه السلام باشیم.

 

وی با قدردانی ویژه از رئیس جمهور، تصریح کرد: اهتمام ایشان بر مسائل نظام تعلیم و تربیت بی‌سابقه است که این توجه ویژه دستاوردهای بسیار ارزشمندی خواهد داشت و ما باید در راستای سیاست‌های همدلی و وفاق دولت، روحیه امید و امید آفرینی را بین دانش آموزان و مردم ترویج دهیم.

 

کاظمی گفت: روز پنج شنبه، شانزدهمین جلسه نهضت عدالت آموزشی با حضور رئیس جمهور برگزار و تمرکز بر توسعه عدالت آموزشی و مدرسه سازی بود و به لطف خداوند شبکه‌های قوی در استان‌ها با این موضوع تشکیل شده است.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در شش بخش نظام مسائل جمع آوری شده است، گفت: خوشبختانه در این جلسه یک مجموعه ساخت یک هزار و ۳۳۳ مدرسه، وزارت اقتصاد ساخت ۲۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان، ستاد فرمان امام خمینی (ره) ساخت حدود ۱۰۰۰ مدرسه و بنیاد مستضعفان ساخت ۲۰۰۰ کلاس درس را متقبل شدند و خیر نیک اندیش حاج اکبر ابراهیمی نیز برچیدن تمامی مدارس کانکسی را بر عهده گرفت.

 

وی با اشاره به کنسرت خواننده کشور با موضوع بساز مدرسه، ادامه داد: در این کنسرت حدود ۷۶۹ میلیارد تومان برای مدرسه سازی جمع آوری شده است.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کارگروه‌های تشکیل شده در موضوعات مختلف آموزشی و پرورشی، تأکید کرد: اجرایی سازی نقشه راه سند تحول بنیادین مهم‌ترین برنامه است و البته پیگیر برنامه‌های تحول در برنامه درسی و تحول در ساختار نظام تعلیم و تربیت نیز هستیم.

 

کاظمی با اشاره به جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع تأثیر قطعی معدل در کنکور، گفت: نظر آموزش و پرورش بر حذف تأثیر قطعی معدل در پایه‌های دهم و یازدهم بود که متأسفانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی موضع و نظر آموزش و پرورش مطرح نشد.

 

گفتنی است در این جلسه از جانبازان عضو شورای معاونان؛ علی رمضانی، فرشته حشمتیان، عبدالرضا فولادوند، سید محمدکاظم حجازی و سید امیر شوشتری تجلیل و قدردانی به عمل آمد. همچنین اعضای شورای معاونان از وزیر آموزش و پرورش که خود جانباز است، با اهدای لوح تقدیر نیز تجلیل کردند./ مهر

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
کریمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۶
0
0
به داد ما برسید از موقعی که تاثیر یازدهم اومده پسر کن بی انگیزه شده و استرس بابا داره
کریمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۶
0
0
تاثیر معدل واقعا ظلم بزرگی درحق دانش آموزان مناطق محروم هست ثانیا دخترم کلاس دهم هست از حالا استرس کنکور گرفته ازبس مشاورین دلهره ایجاد می کنند دانش آموزی که در روستا درس میخونه با منطقه یک شهرها صد درصد فرق داره خودم دبیرم وازنزدیک به مسائل آگاهم دانش آموز روستا اکثرا معلمان غیر تخصصی تازه استخدام شده میفرستن معلمان ماده ۲۸ که هیچ تجربه ای بابت تدریس ندارند پس این بزرگترین بی عدالتی در آموزش وپرورش ودر سازمان سنجش هست خدا رو درنظر بگیرین بعد تصمیم بگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۷
0
0
پایه یازدهم رو لطفآ حذف کنید .خر خوان که نیستیم .سهمیه هم نداریم .
منوچهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
0
0
با سلام ، تکلیف دانش آموزان پایه یازدهم که سال قبل دهم رو با هزاران مشقت و بیم و امید نهایی امتحان دادند چی میشه ، نباید حق این دسته از دانش آموزان نادیده گرفته بشه ، اگه میخوایید این قانون جدید اجرایی بشه باید برای افرادی که بعد سال ۱۴۰۵ کنکور می دن اجرایی بشه ، تا حق دانش آموزان مذکور ضایع نشه ، چون دو سال قبل به این افراد اطلاع رسانی شده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
0
0
آیا اصلا به بی عدالتی هایی که در تاثیر قطعی معدل بوجود میاد فکر کردین؟؟ در گذشته همه چیز کنکور تستی بود و این شرایط یکسانی رو برای همه ی دانش اموزان برقرار میکرد ولی حالا ک تشریحی شده به هیچ وجه عدالتی در زمینه تصحیح و نمره دهی وجود نداره شاید یک دانش اموز مصحح سختگیر به برگه اش بیفتد و دانش اموز دیگر مصححی ک اسان میگیرد ایا نمره ای ک این دو درنهایت میگیرند باهم برابر است؟؟ لطفا کمی هم به این مسائل فکر کنید بعد تصنیم بگیرید
آخرین اخبار