کاهش تعهدات طبق برجام بوده است/ ما آغازگر عدم تعهد نبودیم-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

کاهش تعهدات طبق برجام بوده است/ ما آغازگر عدم تعهد نبودیم

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران آغازگر کاهش تعهدات برجام نبوده است گفت: بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر فردا آغاز می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 09
کد خبر: ۲۷۴۰۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی‌اکبر صالحی شنبه‌شب در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر فردا آغاز می‌شود.

 

وی اضافه کرد: واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر هر یک به ظرفیت هزار و ۵۰ مگاوات ساخته می‌شود که اتفاق بزرگی است.

 

رییس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: در این راستا حدود سه میلیون تن خاکبرداری انجام شده است و شاهد اقدامات گسترده‌ای در این زمینه هستیم.

 

وی با تقدیر از پیمانکاران روس در این پروژه ادامه داد: عملیات ساخت ساختمان اصلی رآکتور دوم آغاز می‌شود و سپس اقدامات لازم برای ساخت واحد سوم هم آغاز می‌شود.

 

صالحی با ابراز امیدواری برای تکمیل و بهره‌برداری از رآکتور دوم تا سال ۱۴۰۴ خاطرنشان کرد: امیدوارم سال ۱۴۰۶ رآکتور سوم به بهره‌برداری برسد. 

 

وی با بیان اینکه این پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد دلار انجام می‌شود افزود: این پروژه از بزرگترین پروژه‌های صنعتی کشور است.

 

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا واکنش زیادی به کاهش تعهدات برجامی داشته‌اند و خیلی نگران هستند و نشان از اقتدار ایران است.

 

وی با اشاره اینکه در فرصت کوتاهی سه هزار و ۵۰۰ سو به ظرفیت غنی‌سازی ایران اضافه شده است افزود: عمده کار با سانتریفیوژ های نوین بوده است که برای آنها باعث حیرت شده است.

 

صالحی اظهار داشت: ما آغازگر کاهش تعهدات در برجامی نبودیم و آنها شروع کردند و به برجامی پایبند نبودند و ما هم نخواستیم این جاده یک‌طرفه باشد.

 

وی با بیان اینکه خارج از برجام عمل نمی‌کنیم تصریح کرد: طبق بند ۲۶ و ۳۶ برجام این اقدامات را انجام دادیم و اقدامات امروز ما در این بندها در نظر گرفته شده است و ما می‌توانیم تعهدات را کاهش دهیم.

 

وی گفت: امیدواریم طرف مقابل هم سر عقل بیاید و به تعهدات خود عمل کنند.

 

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: با برجام شش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون برداشته شده است و امیدواریم تا اکتبر آینده تحریم های تسلیحاتی هم برداشته شود.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار