آب خلیج فارس سال آینده به یزد منتقل می شود-راهبرد معاصر
پشتیبانی نمایندگان مجلس از عملکرد قوه قضائیه بازار داغ انتشار نظرسنجی‌های جعلی در ایام انتخابات و احضار برخی از جاعلان فرمانده کل ارتش: نهضت ساخت مسکن کارکنان ادامه دارد وزیر کشور: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند امیر حیدری: بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی از سوی نیروی زمینی ارتش در حال ساخت است قالیباف: تحریم‌ها کاغذپاره نیست معضل است و حلش می‌کنم واکنش نمایندگان به گزارش خاندوزی درباره وضعیت اقتصادی استفاده از کاروان تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات ممنوع است اوجی: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت سیزدهم تکمیل شد رهبر انقلاب: نامزدها از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند رئیس جمهور بعدی مانند شهید رئیسی دغدغه خدمت داشته باشد مخبر: حکمرانی بدون توجه به بخش سلامت میسر نمی‌شود ثبت کمترین میزان بیکاری ۱۸ سال اخیر در دولت رئیسی دیدار مسئولان دستگاه قضا تا دقایقی دیگر با رهبر انقلاب گزارش خاندوزی به نمایندگان درباره حمایت از اشتغال پایدار

آب خلیج فارس سال آینده به یزد منتقل می شود

استاندار یزد در جلسه شورای اداری این استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، از انتقال آب خلیج فارس به این استان در سال آینده خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 11
کد خبر: ۲۷۵۵۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ چالش آب بویژه در استان های کویری مدت هاست که به مسئله ای حیاتی و گاها امنیتی بدل شده است. حمله کشاورزان اصفهانی به خطوط لوله انتقال آب به یزد تنها نمونه ای از چالش های آبی در استان های مرکزی کشور است.

 

بحران کم آبی موجب ارائه پیشنهاداتی در زمینه انتقال آب از خزر و یا خلیج فارس به استان های کویری شده، امری که بعضا با انتقاد فعالین محیط زیست همراه بوده است. سفر اخیر رئیس جمهور به استان یزد نیز عمدتا متاثر از مشکل کم آبی این استان بود، تا آنجا که استاندار این استان از انتقال آب خلیج فارس به یزد در سال آتی خبر داده است.

 

استاندار یزد می گوید: آب خلیج‌فارس سال آینده به این استان منتقل می‌شود که امیدواریم سهمیه آن برای مردم و استفاده آنها ۲ برابر شود. با این حال استاندار پاسخی در رابطه با چگونگی انتقال آب و طرح های اندیشه شده پیرامون آن نداده است.

 

محمدعلی طالبی یکشنبه‌شب در شورای اداری که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد افزود: ظرفیت خط انتقال آب خلیج‌فارس به گونه‌ای است که امکان افزایش سهمیه اختصاصی دارد.

 

وی ادامه داد: همچنین در ارتباط با خط انتقال آب از دریای عمان نیز نیازمند سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی هستیم که در این رابطه صندوق توسعه‌ملی می‌تواند این بخش را یاری دهد.

 

رییس جمهوری نیز در پایان سفر به یزد در جمع خبرنگاران گفت: تصمیمات مهمی در حوزه تامین آب استان اتخاذ شد گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای تامین آب شرب استان تا ۳۰ سال آینده و همچنین آب مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی از دریای عمان دیده شده است.

 

استاتدار یزد در ادامه و در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: رئیس‌جمهوری از شفافیت و مبارزه با فساد صحبت کردند و مدیران این استان کاملا با این واژه‌ها آشنا هستند چون الگویی را تحت عنوان حکمرانی خوب با همین شاخص دنبال کردیم.

 

طالبی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی و تدوین سند آمایش را به عنوان یکی از اولویت‌های استان دنبال می‌کنیم و خیلی از مشکلاتی که استان با آن مواجه است ناشی از نبود این سند است.

 

وی از استخراج اولویت‌های راهبردی در قالب سند آمایش خبر داد و تصریح کرد: چهار محور به عنوان اولویت در نظر گرفته شده که شامل توسعه متوازن، محیط زیست و مدیریت مصرف‌آب، اقتصاد دانش بنیان و توجه به گردشگری، میراث فرهنگی و خدمات برتر است.

 

این مسئول گفت: توجه به اقتصاد دانش‌بنیان راهکار مشکل اشتغال است و یزد یکی از استان‌ها با کمترین نرخ بیکاری بوده ولی در سال‌های گذشته با مهاجرت‌های بی‌رویه که صورت گرفته شاهد بیکاری قشر تحصیل‌کرده و زنان هستیم.

 

نشست شورای اداری یزد یکشنبه شب با حضور آقای روحانی رئیس جمهوری برگزار شد و همزمان ۵۰۰ طرح عمرانی، تولیدی و زیرساختی از طریق ویدئو کنفرانس در استان به بهره برداری رسید.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده