تهران چهارشنبه ۲۲ مرداد تعطیل است؟ دختر شهید سرلشکر باقری: شدت انفجار در حادثه اخیر به حدی بود که گاو صندوق منزل به حیاط همسایه پرتاب شد/ هیچ چیزی از خانه باقی نماند استاندار ایلام: تردد از مرز مهران به ۲ میلیون نفر رسید وزیر کشور: دولت مصمم است اختیارات لازم را به استانداران تفویض کند پزشکیان: کریدور زنگزور آن چیزی نیست که در خبر‌ها بزرگنمایی شده؛ خواسته‌های ایران رعایت شده است مهاجرانی: حذف ۴ صفر از پول ملی به تصویب دولت رسید/پول اصلی، واحد بزرگتر «تومان» و واحد خُردتر «ِقران» خواهد بود تمدید حکم «علی احمدی» توسط دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام باقری کنی: ایران در جنگ ۱۲ روزه به بازدارندگی فعال دست یافت/ جمهوری اسلامی براحتی از موضوع زنگه‌زور نمی‌گذرد پیام امیر سرلشکر حاتمی به علی لاریجانی ابلاغ آخرین تقسیمات کشوری به استانداران جلسه سران قوا برگزار شد ولایتی: ایران مانع ایجاد کریدور آمریکایی در قفقاز می‌شود/خلع‌سلاح حزب‌الله؛ خوابی است که تعبیر نخواهد شد پزشکیان: بودجه طوری تدوین شود که محرومین بیشتر در توجه باشند انتقاد پزشکیان از پرداخت بی‌ضابطه ردیف‌های دستمزدی به مدیران ناکارآمد

مجلس هشدار داد: افزایش تعرفه خودرو به نفع مردم نیست

 عضو هیات رئیسه مجلس گفت: افزایش تعرفه واردات خودرو مورد تائید مجلس نیست و به یقین نمایندگان بررسی‌های نظارتی بیشتر را بر این موضوع خواهند داشت زیرا این امر به گران‌تر شدن قیمت خودرو در کشور می‌انجامد و فشار اقتصادی بیشتری را بر شهروندان تحمیل می‌کند. 
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 April 22
کد خبر: ۲۷۶۱۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمد نادری، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از مخالفت مجلس با افزایش تعرفه واردات خودرو خبر داد و گفت: مجلس از دوره یازدهم بر واردات خودرو تاکید زیادی در قوانین بودجه و قوانین عادی داشت و پیگیری روند فعالیت مجلس یازدهم نشان می‌دهد که واردات خودرو یکی از پروژه‌های کلان مورد نظر این دوره از مجلس با هدف تامین رفاه شهروندان، کاهش قیمت خودرو، افزایش قیمت خودروهای داخلی و دلایلی دیگر از این قبیل بود و در نهایت مجلس توانست با کش و قوس‌های فراوان لزوم واردات را به دولت بقبولاند. هر چند در این زمینه چالش‌های زیادی با دولت‌های دوازدهم و سیزدهم وجود داشت.

وی افزود: در مجلس دوازدهم موضوع واردات در نهایت جا افتاد و واردات خودرو اجرا شد هر چند هنوز هم مجلس از کمیت و کیفیت واردات خودرو رضایت ندارد و آیین‌نامه‌ای که در دولت تنظیم شده به طور کامل مورد تائید مجلس نیست و می‌توانست بهتر از این باشد.

نادری تصریح کرد: اکنون نیز افزایش تعرفه واردات خودرو مورد تائید مجلس نیست و ما از این موضوع گلایه‌مند هستیم و به یقین بررسی‌های نظارتی بیشتر را خواهیم داشت، به باور ما این امر به گران‌تر شدن قیمت خودرو در کشور می‌انجامد و فشار اقتصادی بیشتری را بر شهروندان تحمیل می‌کند و نارضایتی بیشتر آنها را به دنبال خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: توصیه اکید من در درجه نخست به دولت این است که این موضوع را مدیریت کند و تعرفه واردات خودرو را پایین‌تر بیاورد و به سطح قابل قبولی برساند و تعرفه کنونی برای مجلس قابل قبول نیست.

نادری در پاسخ به اینکه رئیس سازمان توسعه تجارت به صراحت نسبت به افزایش تعرفه واردات خودرو ابراز مخالفت کرده اظهار کرد: پس چه کسی دارد این کار را می‌کند؟ بالاخره دولت دارد این کار را انجام می‌دهد، مجلس که این تعرفه را بالا نبرده و رئیس سازمان توسعه تجارت هم بخشی از دولت است و این موضوع باید در درون دولت حل شود.

وی در پاسخ به نظر مجلس درباره واردات خودروهای لوکس توضیح داد: تاکید ما در مجلس شورای اسلامی بر واردات خودروهایی است که طبقه متوسط و طبقه متوسط رو به پایین قدرت خرید آن را داشته باشد، ما نماینده مردم هستیم و رفاه حداکثر مردم برای مجلس در اولویت قرار دارد بر همین اساس است که مجلس بر واردات خودروهای اقتصادی تاکید می‌کند اما مخالفتی هم با واردات خودروهای لوکس ندارد هر چند هدفگذاری مجلس از واردات خودرو بر خودروهای اقتصادی بوده است.  

در حالی که افزایش تعرفه واردات خودرو به ابزار نگرانی فعالان صنف خودرو انجامیده و رییس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان اتومبیل تهران نسبت به افزایش قیمت خودرو هشدار داده، دولت و مجلس نیز همزمان از مخالفت خود با افزایش این تعرفه می‌گویند و در نهایت مشخص نیست کدام دستگاه بر افزایش تعرفه یادشده تاکید دارد؟/ایلنا

ارسال نظر
آخرین اخبار