قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ هشدار مهم به خانوارها/ فرصت استفاده از اعتبار کالابرگ رو به پایان است همسان‌سازی حقوق بازنشستگان رسماً تصویب شد/ وعده افزایش حقوق بازنشستگی تا ۷۰ درصد در سال ۱۴۰۵ قیمت گوشت قرمز امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۴ + جدول قیمت دلار مبادله‌ای امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ قیمت طلا ۱۸ عیار امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ مدیرعامل ایران ایر تغییر کرد/ «طاهر عبدالحی» مدیرعامل جدید ایران ایر شد نتایج قرعه‌کشی سایپا اعلام شد هشدار پزشکیان به خودروسازان؛ یکسال فرصت دارید خودرو‌ها را بهینه کنید در غیر این صورت هیچ ارزی دریافت نمی‌کنید و اجازه تولید نخواهید داشت مبلغ عیدی ۱۴۰۵ کارمندان و کارگران ماست و پنیر گران شدند نگین خلیج‌فارس، جدیدترین صندوق طلای بورسی پذیره‌نویسی شد پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ یارانه نقدی آبان‌ماه واریز شد / کدام دهک‌ها یارانه آبان را گرفتند؟ پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴

پروژه راه‌آهن چابهار-زاهدان به ۸۰ درصد پیشرفت رسید/ بهره‌برداری تا پایان سال

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان بازدید میدانی به عمل آورد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 April 30
کد خبر: ۲۷۶۸۶۲

به گزارش راهبرد معاصر، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ به همراه سردار عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، از پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان بازدید میدانی به عمل آورد.

 سردار سلامی در حاشیه این بازدید، با اشاره به ویژگی‌های فنی و موقعیت ژئوپلیتیکی این مسیر ریلی گفت: این پروژه به طول تقریبی ۷۳۰ کیلومتر، با عبور از مناطق بسیار دشوار و پیچیده جغرافیایی، شامل ده‌ها پل و تونل بزرگ، یکی از پروژه‌های فنی پیچیده کشور محسوب می‌شود. خوشبختانه، پیشرفت فیزیکی آن به حدود ۸۰ درصد رسیده و تلاش جهادی شبانه‌روزی تیم‌های اجرایی، نویدبخش بهره‌برداری از آن تا پایان سال جاری است.
وی افزود: تکمیل این مسیر و اتصال آن به سرخس، عملاً کریدور شرقی کشور را از جنوب تا شمال پیوسته کرده و جمهوری اسلامی ایران را به حلقه واسط میان آسیای میانه و آب‌های آزاد دریای عمان و خلیج فارس تبدیل می‌کند؛ این یعنی شکل‌گیری یک گذرگاه اقتصادی استراتژیک و اثرگذار که از آن به‌عنوان یکی از شاهکارهای سازندگی کشور می‌توان یاد کرد./ایلنا

مشخصات کلی پروژه

طول مسیر بدون واریانت: ۶۰۹ کیلومتر

طول مسیر با واریانت: ۶۳۱ کیلومتر

طول با احتساب ایستگاه‌ها: ۷۳۶ کیلومتر

تعداد پل‌های خاص: ۱۳۸ دستگاه پل خاص

تعداد تقاطعات: ۶۳ دستگاه تقاطع

تعداد تونل‌ها: ۳۹ دستگاه تونل

طویل‌ترین پل: پل کیلومتر

۳۲۳+۲۲۰ به طول ۵۴۰ متر

طویل‌ترین تقاطع: تقاطع کیلومتر

۹۷۴+۴۵۹ به طول ۹۰ متر

طویل‌ترین تونل: تونل شماره ۹

قطعه ۶ الف - ۲۳۷۳ متر

تعداد ایستگاه‌ها: ۳۳ ایستگاه

تعداد ایستگاه تشکیلاتی: یک ایستگاه، کیلومتر  ۴۵۰+۱۸

تعداد ایستگاه درجه ۲: ۵ ایستگاه

(جیگولی - خاش - ایرانشهر - نیکشهر - چابهار)

مبلغ اولیه طرح: ۲۰۴۱ میلیارد تومان

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار