شارژ کالابرگ اردیبهشت ۱۴۰۴ کی انجام می‌شود؟ تحویل ۱۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۴ فرصت ویژه برای بازنشستگان/ وام ۳۰۰ میلیونی بدون ضامن و با سقف بالا افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد/ ۱۰۰ درصد بیشتر برای حق اولاد خبر خوش برای بازنشستگان/ احکام جدید با افزایش ۵۰ درصدی صادر شد سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/دلار وارد کانال ۷۰ هزار تومان شد زمان واریز مابه‌التفاوت همسان‌سازی و افزایش سنواتی بازنشستگان یارانه نقدی دهک‌های ۴ تا ۷ واریز شد واریز حقوق فروردین بازنشستگان کشوری بر مبنای حکم حقوق سال ۱۴۰۳ گمرک: حقوق ورودی خودرو‌های وارداتی مطابق سال ۱۴۰۳ اخذ می‌شود جزئیات تعرفه گمرکی واردات موبایل در سال ۱۴۰۴ جزئیات تعرفه گمرکی واردات موبایل در سال ۱۴۰۴ واریز اعتبار گام سوم کالابرگ الکترونیکی دهک‌های چهارم تا هفتم از فردا قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۴/۰۱/۲۶ ابلاغ اصلاحات جدید تعرفه‌ای از سوی هیات دولت

پروژه راه‌آهن چابهار-زاهدان به ۸۰ درصد پیشرفت رسید/ بهره‌برداری تا پایان سال

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان بازدید میدانی به عمل آورد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 April 30
کد خبر: ۲۷۶۸۶۲

به گزارش راهبرد معاصر، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ به همراه سردار عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، از پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان بازدید میدانی به عمل آورد.

 سردار سلامی در حاشیه این بازدید، با اشاره به ویژگی‌های فنی و موقعیت ژئوپلیتیکی این مسیر ریلی گفت: این پروژه به طول تقریبی ۷۳۰ کیلومتر، با عبور از مناطق بسیار دشوار و پیچیده جغرافیایی، شامل ده‌ها پل و تونل بزرگ، یکی از پروژه‌های فنی پیچیده کشور محسوب می‌شود. خوشبختانه، پیشرفت فیزیکی آن به حدود ۸۰ درصد رسیده و تلاش جهادی شبانه‌روزی تیم‌های اجرایی، نویدبخش بهره‌برداری از آن تا پایان سال جاری است.
وی افزود: تکمیل این مسیر و اتصال آن به سرخس، عملاً کریدور شرقی کشور را از جنوب تا شمال پیوسته کرده و جمهوری اسلامی ایران را به حلقه واسط میان آسیای میانه و آب‌های آزاد دریای عمان و خلیج فارس تبدیل می‌کند؛ این یعنی شکل‌گیری یک گذرگاه اقتصادی استراتژیک و اثرگذار که از آن به‌عنوان یکی از شاهکارهای سازندگی کشور می‌توان یاد کرد./ایلنا

مشخصات کلی پروژه

طول مسیر بدون واریانت: ۶۰۹ کیلومتر

طول مسیر با واریانت: ۶۳۱ کیلومتر

طول با احتساب ایستگاه‌ها: ۷۳۶ کیلومتر

تعداد پل‌های خاص: ۱۳۸ دستگاه پل خاص

تعداد تقاطعات: ۶۳ دستگاه تقاطع

تعداد تونل‌ها: ۳۹ دستگاه تونل

طویل‌ترین پل: پل کیلومتر

۳۲۳+۲۲۰ به طول ۵۴۰ متر

طویل‌ترین تقاطع: تقاطع کیلومتر

۹۷۴+۴۵۹ به طول ۹۰ متر

طویل‌ترین تونل: تونل شماره ۹

قطعه ۶ الف - ۲۳۷۳ متر

تعداد ایستگاه‌ها: ۳۳ ایستگاه

تعداد ایستگاه تشکیلاتی: یک ایستگاه، کیلومتر  ۴۵۰+۱۸

تعداد ایستگاه درجه ۲: ۵ ایستگاه

(جیگولی - خاش - ایرانشهر - نیکشهر - چابهار)

مبلغ اولیه طرح: ۲۰۴۱ میلیارد تومان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده