شناسایی ۱۵۵ محل استقرار اتباع غیرمجاز در تهران  تهران در آماده‌باش برای مراسم تشییع رهبر انقلاب + جزئیات به روایت سخنگوی استانداری تهران جزئیات تعطیلی سه روزه تهران در روز‌های تشییع رهبر شهید ساعات کاری ادارات بوشهر تغییر کرد+ ساعت جدید ساماندهی نیرو‌های شرکتی؛ دولت چهاردهم وارد فاز جدید شد / تازه‌ترین جزئیات طرح ساماندهی کارکنان شرکتی برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی اطلاعیه نیروی دریایی سپاه: شناور‌ها به تنگه هرمز نزدیک نشوند محسن رضایی: شاید آمریکایی‌ها بدنبال گذراندن مسابقات جام جهانی و یا حتی انتخابات باشند و در نهایت مذاکرات عاقبتی نداشته باشد نحوه فعالیت ادارات البرز اعلام شد؛ بازگشت به روال عادی از ۳۰ خرداد + جزییات ساعت کاری دستور معاون اول برای شفاف‌سازی پرونده قاچاق مس به کجا رسید؟ ارتش: دست بر ماشه و گوش‌ به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، آماده‌ایم حماس: مقاومت لبنان در حال رقم زدن فصلی بزرگ از قهرمانی است عراقچی: فرقه مرگِ نسل‌کش تهدیدی برای تمام بشریت است هشدار ایران نسبت به تداوم جنگ افروزی رژیم اشغالگر علیه لبنان پزشکیان: اگر مردم را به صرفه‌جویی دعوت می‌کنیم، دولت باید پیشگام باشد

پزشکیان: صرفه‌جویی را از دولت شروع کردیم/پنل‌های خورشیدی اولویت اول

پزشکیان: صرفه‌جویی را از دولت شروع کردیم/پنل‌های خورشیدی اولویت اول  رئیس جمهور صرفه‌جویی را یکی از اولویت‌های قطعی دولت دانست و با اشاره به برنامه نصب پنل‌های خورشیدی در ساختمان‌های اداری اظهار داشت: دولت این مسیر را از خود آغاز کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 07
کد خبر: ۲۷۷۵۱۶

به گزارش راهبرد معاصر، نشست بررسی راهکارهای مدیریت مصرف انرژی شامگاه سه‌شنبه با حضور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور و با مشارکت وزرای کشور، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برگزار شد.
در این جلسه رئیس‌جمهور با مطالبه گزارش عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه مصرف سوخت، بر اجرای دقیق وظایف محوله تأکید کرد و با دقت نظر روند اقدامات انجام‌شده را مورد ارزیابی قرار داد.

پزشکیان با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات بسیار خوب و گسترده دولت طی یک‌سال گذشته برای کاهش ناترازی‌های موجود در بخش انرژی، خاطرنشان کرد: علیرغم اقدامات مؤثر صورت‌گرفته، به سبب رشد بی‌رویه مصرف و تأثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی، همچنان با چالش‌هایی در این حوزه مواجه هستیم که پیگیری روزانه و منسجم مسئولان ذی‌ربط به‌منظور عبور موفق از دوره اوج مصرف در ماه‌های آتی را می‌طلبد.

رئیس‌جمهور در ادامه، صرفه‌جویی را یکی از اولویت‌های قطعی دولت دانست و با اشاره به برنامه نصب پنل‌های خورشیدی در ساختمان‌های اداری اظهار داشت: دولت این مسیر را از خود آغاز کرده و قطعاً هر زمان ناگزیر به اعمال محدودیت در مصرف برق باشیم، این محدودیت ابتدا در دفاتر و محل جلسات دولت اعمال خواهد شد.

پزشکیان همچنین، رعایت اصول و ملاحظات زیست‌محیطی را از الزامات اجتناب‌ناپذیر در تمامی طرح‌های مرتبط با تأمین انرژی دانست و خواستار توجه جدی به این مسئله در سطح کلیه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات اجرایی شد.

رئیس‌جمهور با انتقاد از روشن شدن زودهنگام چراغ‌های معابر و خیابان‌ها پیش از فرارسیدن تاریکی به وزارت نیرو تذکر داد و در ادامه بر لزوم اقناع‌سازی افکار عمومی و جلب مشارکت آگاهانه مردم در کاهش مصرف انرژی، از طریق رسانه ملی و سایر ابزارهای ارتباط‌ جمعی تأکید کرد.

در این جلسه همچنین با تصویب و تأیید رئیس‌جمهور، پنج تصمیم مهم به‌منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی و عبور از شرایط اوج بار به تصویب رسید.

همچنین رئیس‌جمهور با تأکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی برای شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز‌ ارز، بر ضرورت طراحی سازوکار قاطع، همه‌جانبه و بازدارنده برای مقابله مؤثر با این پدیده تأکید کرد./تسنیم

ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار