چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا است؟ ماجرای ورود بازرسان آژانس به ایران چیست؟ منبع آگاه: صرف شدن پول‌های بلوکه شده برای خرید غلات واقعیت ندارد ادعای ترامپ: ایران با بازرسی‌های هسته‌ای موافقت خواهد کرد پاکستان: توافق ایران و آمریکا، به معنای پایان سیاسی نتانیاهو است وزارت خارجه آمریکا: روبیو فردا راهی خاورمیانه می‌شود نیویورک تایمز: ترامپ خواستار تسلیم ایران برای پایان جنگ بود؛ اما آمریکا بود که تسلیم شد فوری / معافیت ۶۰ روزه تحریم‌های نفتی ایران صادر شد / وزارت خزانه‌داری آمریکا از اسقاط تحریم صادرات نفت و فرآورده‌های پتروشیمی ایران خبر داد قاآنی به سربازان اسرائیل: اگر با پای خود از جنوب لبنان خارج نشوید، حماسه سال ۲۰۰۰ تکرار خواهد شد نتانیاهو: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد الجولانی: اظهارات ترامپ به اشتباه به معنای حمله قریب‌الوقوع سوریه به لبنان تفسیر شد سی‌ان‌ان به نقل از منبع ایرانی: مذاکرات ایران و آمریکا پس از تهدید‌های ترامپ، متوقف شده، اما به پایان نرسیده شبکه کان اسرائیل: ارتش اسرائیل شروع به کاهش نیرو‌های خود در جنوب لبنان کرده / دولت ترامپ از اسرائیل خواسته است که عقب‌نشینی جزئی از جنوب لبنان انجام دهد المیادین: هیئت ایرانی تا زمانی که ترامپ عذرخواهی نکند و نیرو‌های اسرائیلی از جنوب لبنان خارج نشوند، به مذاکرات باز نخواهد گشت قالیباف در واکنش به ادعا‌های ترامپ: ما تهدید‌های آمریکایی‌ها را به جایی حساب نمی‌کنیم / بهتر است مراقب اظهارنظر‌های خود باشند، نیرو‌های مسلح ما آماده‌اند تا به نحوی دیگر پاسخشان را بدهند تنفس در مذاکرات سوئیس پس از ۸۰ دقیقه

ادعای جدید گاردین درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا

ادعای جدید گاردین درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا یک روزنامه انگلیسی مدعی شده طرف‌های میانجی در جریان مذاکرات هسته‌ای پیشنهاد جدیدی در زمینه غنی‌سازی اورانیوم به ایران پیشنهاد کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 16
کد خبر: ۲۷۸۲۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک روزنامه انگلیسی روز پنجشنبه (15 می/25 اردیبهشت) ادعای جدیدی درباره پیشنهادی که در جریان مذاکرات هسته‌ای به ایران داده شده مطرح کرده است.

به نوشته روزنامه گاردین، طرف‌های میانجی از ایران خواسته‌اند به مدت سه سال غنی‌سازی اورانیوم را کاملاً متوقف کند تا اعتمادسازی میان طرفین شکل گیرد. در این مدت، روسیه می‌تواند اورانیوم مورد نیاز برای برنامه هسته‌ای غیرنظامی ایران را تأمین کند.

طبق این گزارش، پس از سه سال، ایران می‌تواند غنی‌سازی را تا سطح 3.75 درصد، مطابق با برجام، از سر بگیرد. این پیشنهاد ظاهراً تلاشی برای بازگرداندن ایران به محدودیت‌های هسته‌ای در ازای مشوق‌هایی مانند تأمین سوخت هسته‌ای توسط روسیه است.

مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا که از آوریل 2025 در عمان و رم با میانجی‌گری عمان آغاز شده، تلاشی برای احیای دیپلماسی پس از خروج آمریکا از برجام در سال 2018 است. برجام، توافقی میان ایران و گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان) بود که برنامه هسته‌ای ایران را در ازای رفع تحریم‌ها محدود می‌کرد.

خروج آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید، ایران را به کاهش تعهداتش و افزایش غنی‌سازی اورانیوم تا 60 درصد سوق داد. آمریکا مدعی است در دور جدید مذاکرات به دنبال رفع نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران از طریق دیپلماسی است.

آخرین دور مذاکرات یکشنبه پیش در عمان برگزار شد./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار