فعالیت ادارات ایلام، فردا با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود هشدار سطح نارنجی ورود گرد و غبار از عراق به خوزستان کنکور تک مرحله‌ای شد/توضیحات مهم سازمان سنجش + فیلم  زمان انتشار کارنامه کنکور اعلام شد/ اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان به زودی خروج ۸۴۴ هزار مهاجر غیرمجاز از مرز دوغارون توضیحات وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود معلم چهار شهر ایران در صدر فهرست گرم‌ترین‌های جهان در شبانه‌روز گذشته بازگشایی دوطرفه محور چالوس شنا در خزر ممنوع شد؛ هشدار سطح زرد دریایی در مازندران ۸۵ روز هوای قابل قبول در تهران از ابتدای سال تاکنون سرپرست دانشگاه صنعتی شریف منصوب شد /مسعود آقامحمد تجریشی کیست؟ شکار سارقان طلا در مخفیگاه/ بازداشت ۴ متهم در عملیاتی غافلگیرانه سازمان هواشناسی: تهران خنک‌تر می‌شود/ باشماق، خوش آب و هواترین مرز اربعینی جاده چالوس از ساعت ۱۹ یکطرفه می‌شود آغاز توزیع واکسن آنفلوانزا از هفته آینده با نرخ ۹۱۷ هزار تومان رئیس دادگستری لارستان: حکم اعدام قاتل ۴ عضو خانواده بیرمی به زودی اجرا می‌شود

نظارت چندلایه بر امتحانات نهایی/ احتمال تقلب "نزدیک به صفر" است

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نظارت چندلایه و دقیق در مراحل برگزاری امتحانات نهایی گفت: بررسی‌های تخصصی نشان می‌دهد احتمال وقوع تخلف و تقلب در این آزمون‌ها عملاً نزدیک به صفر است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 11
کد خبر: ۲۸۰۵۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، عبدالحسین خسروپناه با حضور در مرکز قرنطینه فرآیند برگزاری آزمون‌های نهایی وزارت آموزش و پرورش و مرکز سنجش آموزش و پرورش، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای حفاظت، حراست و صیانت از برگزاری سالم و دقیق امتحانات نهایی، بر اهمیت حکمرانی هوشمندانه در این حوزه تأکید کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نظارت‌های چندلایه، دقیق و مستمر در تمامی مراحل طراحی، تکثیر، توزیع و برگزاری امتحانات نهایی، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده و گزارش‌های تخصصی ارائه شده در مرکز قرنطینه، احتمال وقوع تخلف و تقلب در فرآیند برگزاری این آزمون‌ها عملاً نزدیک به صفر است و این امر نشان‌دهنده اعمال موفق حکمرانی هوشمندانه و فناوری‌محور در مدیریت آزمون‌ها است.

وی در ادامه افزود: با توجه به حساسیت ویژه آزمون‌های نهایی در تعیین سرنوشت تحصیلی دانش‌آموزان و نقش آن در ورود به آموزش عالی، صیانت از سلامت این آزمون‌ها یک ضرورت ملی است که خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش و مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی با اتخاذ تدابیر فنی و امنیتی مناسب، اعتماد عمومی را به این فرآیند ارتقاء داده‌اند.
خسروپناه با اشاره به اهمیت رصد مستمر فضای مجازی برای مقابله با هرگونه شایعه‌سازی، انتشار اخبار جعلی و تلاش برای ایجاد بی‌اعتمادی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها، اظهار کرد: با همکاری دقیق نهادهای مسئول، رصد لحظه‌ای فضای مجازی انجام شده و در مواجهه با شایعات و ناهنجاری‌ها پاسخ‌های دقیق، شفاف و بهنگام ارائه شده است که موجب خنثی شدن بسیاری از تلاش‌های مخرب در این حوزه شده است و این جای قدردانی دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با تأکید بر جایگاه محوری آزمون‌های نهایی در سنجش واقعی سطح علمی دانش‌آموزان نسبت به آزمون‌های تستی و کنکور، گفت: نتایج آزمون‌های نهایی به مراتب می‌تواند تصویر دقیق‌تری از مهارت علمی و درک مفهومی دانش‌آموزان ارائه دهد و معیار مناسبی برای ورود به دوره آموزش عالی کشور باشد.

وی در ادامه سخنان خود کیفیت‌بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت را یکی از محورهای اصلی مأموریت ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و افزود: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی باید با بازنگری دقیق در محتوای کتب درسی، آنها را از حالت صرفاً نظری خارج کرده و به سمت مهارتی‌تر، کاربردی‌تر و متناسب با نیازهای روز دانش‌آموزان حرکت دهد تا زمینه‌ساز تربیت نسلی توانمند و کارآمد شود.

 خسروپناه با اشاره به نگاه ویژه ریاست جمهوری به موضوع آموزش و پرورش، عدالت و کیفیت بخشی آموزشی با تأکید بر ضرورت ارتقای جایگاه معیشتی و منزلتی معلمان، ادامه داد: هر اندازه به آرامش فکری و معیشتی معلمان توجه شود، کیفیت نظام تعلیم و تربیت ارتقاء می‌یابد و این آرامش و پویایی، به رشد فرهنگی، علمی و اجتماعی کشور منجر خواهد شد و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهاد سیاستگذار کلان در حوزه علم و فرهنگ، همواره در کنار وزارت آموزش و پرورش خواهد بود تا در سایه تعامل و همکاری، مسیر تعالی نظام آموزشی کشور هموارتر شود و آینده‌سازان ایران اسلامی از آموزش و پرورشی با کیفیت، عادلانه و کارآمد بهره‌مند شوند./تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار