سردار احمدی مقدم: تسریع در اصلاحات داخلی لازم است؛ الان ۷۰ درصد مردم می‌گویند نظام جمهوری اسلامی را می‌خواهیم، ولی باید در آن اصلاحاتی صورت بگیرد؛ این پیام ملت است که باید شنیده شود پیام سردار مجید موسوی به خانواده شهید ماکان نصیری: شما بستر لازم را در جامعه اسلامی برای قهرمان پروری و شهادت مهیا نمودید پزشکیان به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) رفت تجهیز یگان‌های نیروی زمینی ارتش به سامانه‌ها، تسلیحات و ارتقاء توان رزمی امیر پوردستان: مصلحت نظام ایجاب کند، با انجام عملیات‌های پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم جزئیات تعطیلی‌های مراسم تشییع و تدفین رهبر شهید به روایت سخنگوی دولت پزشکیان پزشکیان: هیچ مذاکره‌ای درباره موشک‌های بالستیک صورت نگرفته و نخواهد گرفت شناسایی ۱۵۵ محل استقرار اتباع غیرمجاز در تهران  تهران در آماده‌باش برای مراسم تشییع رهبر انقلاب + جزئیات به روایت سخنگوی استانداری تهران جزئیات تعطیلی سه روزه تهران در روز‌های تشییع رهبر شهید ساعات کاری ادارات بوشهر تغییر کرد+ ساعت جدید ساماندهی نیرو‌های شرکتی؛ دولت چهاردهم وارد فاز جدید شد / تازه‌ترین جزئیات طرح ساماندهی کارکنان شرکتی برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی اطلاعیه نیروی دریایی سپاه: شناور‌ها به تنگه هرمز نزدیک نشوند محسن رضایی: شاید آمریکایی‌ها بدنبال گذراندن مسابقات جام جهانی و یا حتی انتخابات باشند و در نهایت مذاکرات عاقبتی نداشته باشد

سفیر ایران: سکوت جامعه پزشکی جهانی کرکننده و گویای حقایق است

سفیر ایران: سکوت جامعه پزشکی جهانی کرکننده و گویای حقایق است سفیر کشورمان در دانمارک با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مراکز پزشکی کشورمان گفت: سکوت جامعه پزشکی جهانی در برابر این تجاوزات کر کننده و گویای حقایق است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۹ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 10
کد خبر: ۲۸۳۱۰۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد رضا سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک در نامه‌ای به  وزیر بهداشت این کشور، نقض آشکار قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل متحد و اصول اساسی بشردوستانه توسط رژیم صهیونیستی در تجاوزات این رژیم به کشورمان را یادآور شد.

مشروح این نامه به شرح ذیل است:

سرکار خانم سوفیه لوده یاکوبسن، وزیر کشور و بهداشت دانمارک

وزیر محترم، این نامه را می‌نویسم تا توجه شما را به ورشکستگی اخلاقی بمباران بیمارستان‌ها توسط اسرائیل تحت پوشش «دفاع از خود» جلب کنم. ماه‌های متوالی، جهان با وحشت نظاره‌گر بمباران بی‌وقفه بیمارستان‌ها در غزه توسط اسرائیل بود که منجر به کشته شدن عده زیادی از مردم - از جمله بیماران، کادر پزشکی و غیرنظامیانی که برای زنده ماندن به دنبال پناهگاه بودند - شد. این مراکز پزشکی که تنها هدفشان نجات جان انسان‌ها است، یا غیرقابل استفاده و یا به ویرانه‌های کامل تبدیل شدند.

اسرائیل این حملات را به بهانه‌های مختلف توجیه و ادعا کرد که «حماس از بیمارستان‌ها به عنوان مقر استفاده می‌کند، یا اینکه «عوامل حماس در داخل آنها پنهان شده‌اند» یا اینکه «حماس از بیماران و غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند». با این حال، ویرانی‌های به جا مانده از آن، گویاتر از هر توجیهی بود.

هیچ ذهن منطقی این توجیهات بی‌اساس را نپذیرفت، اما هدف قرار دادن عمدی مراکز درمانی توسط اسرائیل در طول تجاوز غیرقانونی خود علیه ایران، تمام تردیدها را در مورد نیت واقعی این رژیم از بین برد: به حداکثر رساندن رنج انسان‌ها. بیمارستان‌ها برای نجات جان انسان‌ها وجود دارند و نابودی آنها مرگ و میر بیشتری را تضمین می‌کند.

به نظر می‌رسد رهبران اسرائیل را محاسبه‌ای فاقد روح و احساس (إنسانی)هدایت می‌کند. چه در غزه و چه در ایران، چه پزشکان، پرستاران، بیماران یا غیرنظامیان - هر چه تلفات بیشتر، بهتر. اگر این منطق آنها نیست، چرا بیمارستان‌ها بمباران می‌شوند ؟ این انتخاب خود گویای همه چیز است.

تنها در 12 روز تجاوز اسرائیل علیه ایران، هشت بیمارستان، یک ساختمان جمعیت هلال احمر، 11 آمبولانس و تعداد زیادی از امدادگران در حملات مستقیم مورد اصابت قرار گرفتند و ردی از تلفات غیرنظامیان بر جای گذاشتند. از جمله مراکز درمانی مورد هدف عبارتند از: ساختمان صلح هلال احمر (تهران)، بیمارستان شهید مطهری (تهران)، بیمارستان سوختگی لبافی نژاد (تهران)، بیمارستان فاطمه زهرا (تهران)، بیمارستان کودکان حکیم (تهران)، بیمارستان فارابی (کرمانشاه)، مرکز بهداشت شهر میانراهان (کرمانشاه)

علاوه بر  موارد فوق، سازه‌های پزشکی نزدیک سایر ساختمان‌های مورد هدف، از جمله درمانگاه زندان اوین، نیز خسارات جدی دیده یا کاملا تخریب شده‌اند. این حملات منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی، از جمله 18 پرسنل پزشکی - از جمله شش پزشک - شد. هیچ یک از رهبران نظامی یا دانشمندان ایرانی - همان چهره‌هایی که اسرائیل عمدا هدف قرار داد - در هیچ یک از مراکز پزشکی بمباران شده حضور نداشتند.

استفاده اسرائیل از زور علیه ایران - از جمله حمله به مراکز درمانی - نقض آشکار قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل متحد و اصول اساسی بشردوستانه است. با توجه به این نقض غیرقابل انکار، جامعه پزشکی جهانی، به ویژه در کشورهای غربی، که ادعای حمایت از حقوق بشر و حاکمیت قانون را دارند، وظیفه‌ای اخلاقی و حرفه‌ای برای محکوم کردن حمله اسرائیل به مراکز درمانی و بهداشتی و حیات غیرنظامیان بر عهده دارند. سکوت آنها کر کننده و گویای حقایق است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار