پایان روز نخست بسکتبال کاپ آسیا با برد چین تایپه + نتایج رقابت‌ها بیش از ۲.۶ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند سردار رادان: دشمن دنبال براندازی بود، اما در تحقق هدفش ناکام ماند طرح جدید فرانسه و انگلیس برای مقابله با هجوم مهاجران شیخ نعیم قاسم: اگر سلاحمان را تحویل دهیم، تجاوز متوقف نخواهد شد تصادف مرگبار در محور دهلران با ۳ فوتی و ۵ مجروح نواف سلام: ارتش به تدوین طرحی برای انحصار سلاح مکلف شده است سرکنسول ایران در هرات: راه برای ورود قانونی اتباع افغانستان بسته نیست سخنگوی سپاه: معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌نفع ایران تغییر کرده‌اند استقلال دست روی لژیونر معروف گذاشت اسپانیا: الحاق غزه و کرانه باختری را هرگز به‌رسمیت نمی‌شناسیم قرعه‌کشی لیگ یک فوتبال انجام شد + جزئیات نتایج تغذیه‌ای که احتمال ابتلا به بیماری‌ها را در سالمندی کاهش می‌دهد تصادف مینی‌بوس حامل زائران ایرانی در محور نجف - کربلا ۱۶ مصدوم بر جای گذاشت استقلالی‌ها به مجلس فراخوانده شدند

یک پیرمرد امسال ۳۸۰۰ بار مزاحم اورژانس شد/ تنها در یک روز ۴۰۰ مزاحمت!

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری با ابراز نگرانی از افزایش بی‌سابقه تماس‌های مزاحم با اورژانس ۱۱۵ گفت: تنها یک نفر در سال جاری بیش از ۳۸۰۰ بار با مرکز تماس گرفته و موجب اخلال در خدمات‌رسانی به بیماران شده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۲۴ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 15
کد خبر: ۲۸۳۵۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، محمود شمسی‌پور دهکردی با هشدار نسبت به خطرات تماس‌های غیرضروری و مزاحمت تلفنی، گفت: متأسفانه از ابتدای امسال تاکنون یک مرد مسن با برقراری بیش از ۳۸۰۰ تماس مزاحمت تلفنی، خطوط ۱۱۵ را اشغال کرده است؛ این در حالی است که در تیرماه سال جاری تنها در یک روز، این فرد بیش از ۴۰۰ تماس مزاحمت با اورژانس برقرار کرده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأثیر مستقیم این تماس‌ها بر عملکرد اورژانس افزود: تماس‌های بی‌مورد و مزاحمت‌های تلفنی نه تنها خطوط ارتباطی را اشغال می‌کند، بلکه جان بیماران واقعی را به خطر می‌اندازد. این موضوع موجب تأخیر در اعزام آمبولانس‌ها، کاهش تمرکز اپراتورها و اختلال در روند امدادرسانی می‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۴ تیرماه، بیش از ۶۸ هزار تماس با مرکز ارتباطات اورژانس برقرار شده که از این تعداد ۱۴ هزار مورد منجر به اعزام بیماران شده و متأسفانه ۹ هزار و ۶۵۶ تماس نیز مزاحمت تلفنی بوده است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر لزوم برخورد جدی با مزاحمان تلفنی افزود: در برخی استان‌ها، مجازات‌های تکمیلی همچون شست‌وشوی آمبولانس یا انجام خدمات عمومی برای افراد خاطی در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: در تهران نیز خطوط مزاحمان مسدود و متخلفان به خدمات اجتماعی محکوم می‌شوند. البته در چهارمحال و بختیاری برخی افراد به جزای نقدی محکوم شده‌اند، اما به نظر می‌رسد بازدارندگی کافی ندارد.
شمسی‌پور خاطرنشان کرد: نیروهای اورژانس ۱۱۵ شبانه‌روز برای نجات جان مردم تلاش می‌کنند و از مردم انتظار داریم با رعایت اخلاق اجتماعی، فقط در مواقع ضروری با اورژانس تماس بگیرند تا امکان خدمت‌رسانی سریع و مؤثر برای بیماران واقعی فراهم شود./همشهری

کلمات کلیدی: اورژانس
ارسال نظر
آخرین اخبار