تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵ گرمای کشنده در اروپا؛ ۳ کشته در فرانسه و هشدار بی‌سابقه برای انگلیسی‌ها

شیرخشک نوزادان کاهش یافت + جزئیات سهمیه‌بندی جدید

شیرخشک نوزادان کاهش یافت + جزئیات سهمیه‌بندی جدید عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران، درباره دلایل کاهش سهمیه شیرخشک نوزادان، توضیحاتی داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 27
کد خبر: ۲۸۴۷۰۶

به گزارش راهبرد معاصر، هادی احمدی، در برنامه مثبت شبکه سلامت، گفت: سازمان غذا و دارو تصمیم گرفت بر اساس نظرات علمی و کارشناسی، سهمیه شیرخشک نوزادان را اصلاح کند که منطقی به نظر می‌رسد. زیرا، قبلاً از سهمیه شیرخشک نوزادان، بعضاً سواستفاده می‌شد.

وی با اعلام اینکه قبلاً ۱۰ قوطی شیرخشک یارانه‌ای و ۱۰ قوطی شیرخشک آزاد به عنوان سهمیه نوزاد تعریف شده بود، افزود: تعداد ۲۰ قوطی شیرخشک در ماه برای نوزاد زیاد بود که هر ۱.۵ روز، یک قوطی می‌شد.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران، با عنوان این مطلب که هیچ کمبودی در تأمین شیرخشک نوزادان در کشور وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر حتی امکان صادرات شیرخشک هم وجود دارد، لذا، هیچ نگرانی از بابت کمبود شیرخشک نداریم.

احمدی به سهمیه جدید که سازمان غذ و دارو اعلام کرده است، اشاره کرد و افزود: فرمول جدید سازمان غذا و دارو برای سهمیه بندی شیرخشک، بر اساس نیاز غذایی نوزاد تعریف شده است، به طوری که برای نوزاد صفر تا ۶ ماه، ۱۰ قوطی شیرخشک یارانه‌ای و ۴ قوطی غیریارانه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین برای نوزاد ۶ تا ۱۲ ماه، ۷ قوطی یارانه‌ای و ۴ قوطی غیریارانه‌ای شیرخشک در نظر گرفته شده است. برای نوزادان ۱۲ تا ۲۴ ماه، ۴ قوطی یارانه‌ای و ۴ قوطی غیریارانه‌ای و برای کودک ۲ تا ۶ سال نیز، ۵ قوطی شیرخشک غیریارانه‌ای اختصاص یافته است.

احمدی تاکید کرد: هر چقدر سن کودک بالا می‌رود، گرایش به غذا خوردن نیز بیشتر می‌شود و در نتیجه آن، مصرف شیرخشک هم کمتر می‌شود که منطقی است.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران در خصوص تغییر قیمت شیرخشک نیز گفت: هیچ تغییری در قیمت‌ها صورت نگرفته و سهم ۷۰ درصد نوزاد و ۳۰ درصد یارانه، پابرجا است.

احمدی با انتقاد شدید از سازمان هدفمندی یارانه‌ها که سهم یارانه شیرخشک داروخانه‌ها را پرداخت نکرده است، افزود: ۶ ماه است که سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سهم داروخانه‌ها واریز نکرده و داروخانه‌ها نیز برای خرید شیرخشک دچار مشکل نقدینگی هستند.

وی گفت: انجمن داروسازان ایران از همان ابتدا که سهمیه شیرخشک یارانه‌ای مطرح شد، معتقد بود که یارانه باید به حساب خانواده نوزاد واریز شود تا زنجیره تأمین شیرخشک دچار اختلال و کمبود کاذب نشود./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار