هوش مصنوعی روزانه چند بشکه نفت مصرف می‌کند؟ ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس

چهار شهر ایران در صدر فهرست گرم‌ترین‌های جهان در شبانه‌روز گذشته

چهار شهر ایران در صدر فهرست گرم‌ترین‌های جهان در شبانه‌روز گذشته بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، چهار شهر ایران در صدر فهرست گرم‌ترین‌های جهان در شبانه‌روز گذشته قرار گرفتند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 16
کد خبر: ۲۸۶۶۴۶

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شبانه‌روز گذشته (منتهی به امروز ۲۵ مرداد) چهار شهر ایران از بین ایستگاه‌هایی که اطلاعات خود را به‌صورت بین‌المللی به اشتراک می‌گذارند، گرمترین بودند. اهواز با دمای ۵۰.۶ درجه سلسیوس بالاترین دما در بین این ایستگاه‌هاست. پس از اهواز گرم‌ترین ایستگاه‌ها به‌ترتیب مربوط به امیدیه با بیشینه دمای ۵۰.۲، آبادان ۴۹.۸ و مسجد سلیمان ۴۹ و «اسوان» در مصر با بیشینه دمای ۴۸.۶ درجه سلسیوس بوده است.

بر اساس این اطلاعات امروز چند ایستگاه هواشناسی دیگر در ایران، کویت و عربستان نیز در فهرست گرم‌ترین‌های جهان قرار داشته است.

این ایستگاه‌های اصلی شامل صفی‌آباد دزفول با دمای ۴۸.۴ و فرودگاه بین‌المللی کویت و فرودگاه بین‌المللی دریای سرخ عربستان با بیشینه دمای ۴۸ درجه سلسیوس است که در ادامه فهرست گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی اصلی جهان ایستاده‌اند.

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور هشدار داده است که همچنان حاکمیت الگوی تابستانه و نفوذ موج گرما در کشور ادامه دارد و از روز سه شنبه (۲۸ مردادماه) اغلب نقاط کشور گرمتر خواهند شد. ماندگاری هوای گرم تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، بر اساس این هشدار بیش از ۲۵ استان کشور تحت تأثیر تداوم گرمای هوا و افزایش نسبی دما هستند که سبب افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال گرمازدگیِ گروه‌هایِ حساس می‌شود./ ایسنا 

کلمات کلیدی: گرم هواشناسی
مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار