کشف بقایای طبیعی چند یوزپلنگ مومیایی در عربستان برای نخستین بار در دنیا رئیس سازمان بهزیستی: ۱۳ درصد جمعیت کشور سالمند هستند دستگیری یکی از شهرداران مناطق تبریز اصلاحات و اضافات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی طرح شهید زین‌الدین منتشر شد ماجرای انفجار و خرابکاری در آموزش و پرورش آذربایجان غربی چه بود؟ زمان برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد رشد وحشتناک فرونشست زمین در جنوب تهران صدور دستورالعمل پیگیری پرونده‌های کثیرالشاکی، مهم و ملی توسط اژه‌ای محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی/ جاده چالوس یکطرفه می‌شود کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار گرفت هزینه نجومی دریافت گواهینامه رانندگی آخرین وضعیت جاده‌های شمال کشور / محور چالوس در روز جمعه مسدود است وزیر ارتباطات: مکانیسم ماشه مانع رشد اقتصاد دیجیتال نخواهد شد ماجرای فوت زن عراقی در مشهد در پی عمل زیبایی هشدار هواشناسی؛ افزایش بارش در ۵ استان/ خیزش گرد و خاک در ۱۱ استان ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال/ اجرای محدودیت مقطعی

شهردار تهران: توسعه ویژه خطوط ۴، ۲، ۶ و ۷ مترو در دستور کار جدی قرار گرفت

 شهردار تهران گفت: در دوره‌ جدید مدیریت شهری، توسعه خطوط ۴،۲، ۶ و ۷ مترو به طور ویژه مدنظر قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۴ - 2025 September 06
کد خبر: ۲۸۸۳۸۴

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا زاکانی با اشاره به اهمیت طرح‌های توسعه ای برخی خطوط موجود شبکه مترو اظهار کرد: مطابق طرح جامع شهری، تهران طی یک برنامه مشخص، باید تا پایان سال 1420صاحب 11 خط مترو به طول تقریبی490 کیلومتر با 320 ایستگاه شود. البته هم اکنون در تهران 308 کیلومتر مترو با 160 ایستگاه فعال است و ما به دنبال آن هستیم که زودتر از سال 1420 به اهداف طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت برسیم. 

وی در ادامه گفت: در کنار موضوع شروع عملیات اجرایی خطوط جدید در دوره‌ کنونی مدیریت شهری ، توسعه خطوط  4،2، 6 و 7 شبکه مترو هم به طور جدی مدنظر قرار گرفت چرا که پروژه های توسعه خطوط موجود، بسیاری از مناطق کم برخوردار از سیستم حمل و نقل ریلی را منتفع و بهره مند از شبکه مترو خواهد ساخت. در این راستا تفاهم اولیه پیرامون پروژه توسعه شرقی خط 4 به طول تقریبی 11 کیلومتر با 10 ایستگاه نیز آماده شده و بزودی قرارداد آن نهایی خواهد شد.

شهردار تهران تصریح کرد: با تکمیل پروژه توسعه شرقی خط 4 محله های تهران نو، تهرانپارس (شرقی و غربی)، دردشت، حکیمیه، میدان شقایق و میدان شاهد به همراه دانشگاه آزاد واحد تهران شمال و پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور تحت پوشش خطوط راه آهن ریلی قرار خواهند گرفت. این توسعه در نقطه پایانی خود به یک پارکینگ زیرزمینی منتهی خواهد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت عملیات اجرایی خطوط جدید گفت: خوشبختانه برای ساخت خطوط 8، 9 و 10 مترو موفق به عقد قرارداد با مجموعه‌های مختلف شدیم که از این سه خط، عملیات حفاری خط 10 آغاز شده و تاکنون 1200 متر تونل حفاری و ساخته شده است.  خطوط 8 و 9 هم در مراحل مختلف تملک زمین و تجهیز کارگاه هستند و عملاً عملیات اجرای آنها آغاز شده است. از طرفی تفاهمنامه خط 11 نیز اخیراً به امضاء رسید تا وارد مرحله جدیتری شود.

زاکانی در رابطه با هزینه‌های توسعه شبکه مترو گفت: به طور میانگین، ساخت و تجهیز هر کیلومتر مترو به قیمت امروز رقمی معادل پنج و نیم الی 6 همت هزینه دربر دارد و همین امر باعث شده است برای احداث خطوط و ایستگاه‌های جدید شبکه مترو، سراغ روش‌های نوین تامین هزینه های هنگفت این مود حمل و نقل عمومی برویم./تسنیم

ارسال نظر