وزیر آلمانی: دولت آمریکا قابل اعتماد نیست-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

وزیر آلمانی: دولت آمریکا قابل اعتماد نیست

وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به پیشینه جاسوسی سیستم های امنیتی آمریکا از آلمان صراحتا اظهار داشت: دولت آمریکا قابل اعتماد و مطئمن نیست.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 26
کد خبر: ۲۸۹۲۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ شکاف میان دولت های اروپایی و ایالات متحده آمریکا از زمان روی کارآمدن دونالد ترامپ در آمریکا به نحو چشمگیری افزایش یافته است. دو روز پیش بود که وزیر دفاع فرانسه در سخنانی ضد آمریکایی چنین اظهار نظر کرد: دولت دونالد ترامپ در آمریکا در «تابستان پرتنش» گذشته در برابر جمهوری اسلامی نایستاده است، آن هم در شرایطی که به گفته او خلیج فارس به «مشارکت ایالات متحده» در این منطقه متکی است.

 

فلورانس پارلی در ادامه منظور خود از «تابستان پرتنش» را چنین توضیح داد: «وقتی به مین‌گذاری برای کشتی‌ها پاسخی داده نشد، یک پهپاد را زدند. وقتی آن هم به نوبه خود جوابی نگرفت، تاسیسات نفتی بزرگ را بمباران کردند. نقطه پایان کجاست؟»

 

پارلی که در پانزدهمین نشست سالانه گفت‌گوی منامه در پایتخت بحرین سخن می‌گفت، تأکید کرد: «شاهد جدایی تدریجی و عمدی آمریکا هستیم.»

 

شب گذشته نیز وزیر اقتصاد آلمان در سخنانی تند از بی اعتمادی دولت المان از ایالات متحده خبر داد. به گزارش تارنمای پلیتیکو، "پیتر آلتمایر" با توجه به تلاش آمریکا برای ممنوع اعلام کردن ورود شبکه نسل پنجم مخابراتی چین در آلمان گفت: ما در یک دنیا آزاد زندگی می کنیم و من به هیچ وجه کشورهایی مانند آمریکا را که به قانون احترام نمی گذارند با کشورهایی که در آنجا دموکراسی و احترام به قانون رعایت می شود، یکی نمی دانم.

 

آلتمایر با یاد آوری در مورد تلاش آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) برای جاسوسی از آلمان و استراق سمع تماس های تلفتی آنگلا مرکل گفت: دولت آمریکا قابل اعتماد و مطئمن نیست. 

 

وزیر اقتصاد آلمان در ادامه افزود: ما بعد از افشای جاسوسی آمریکا از آلمان تحریمهایی را علیه این کشور اعمال نکردیم.

 

وی با توجه به تصویب قانون نظارت بر شرکت های مخابراتی در آمریکا توسط دولت دونالد ترامپ گفت: مقررات مربوط به مجبور کردن شرکتها به انتشار دادههای خاص که در بسیاری از کشورها هم اکنون اجرا می شود، نباید تصویب شود.

 

دولت آمریکا در یک سال گذشته انتقادها علیه آلمان را افزایش داده و تهدید کرده است، چنانچه آلمان بودجه دفاعی خود را بالا نبرد، آمریکا سربازان خود را از این کشور خارج می‌کند.

 

هم‌اکنون بیش از ۵۰ هزار سرباز آمریکایی در خاک آلمان مستقر هستند.

 

امریکا در ژاپن بیشترین سرباز را دارد و آلمان از این نظر بر سکوی دوم ایستاده و در هیچ کشور اروپایی این شمار سرباز آمریکایی حضور ندارند.

 

ستاد فرماندهی سربازان آمریکایی مستقر در اروپا و آفریقا در آلمان قرار دارد. مهمترین پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین است و یکی از بزرگترین میدان‌های مشق ارتش این کشور در اروپا در گرافن‌وور (ایالت بایرن) قرار دارد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده