به گزارش راهبرد معاصر، اکبر شکاری در گفتوگو با سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد شیوه تسهیم درآمد تبلیغات محیطی در فوتبال اظهار داشت: به جهت روشنگری برای اهالی فوتبال، رسانهها و همه فوتبالدوستان لازم است توضیحاتی را بیان کنم، درآمد تبلیغات محیطی سازمان لیگ طبق آیین نامه و مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال تسهیم میشود.
وی افزود: 75 درصد این درآمد سهم باشگاههای لیگ برتر و لیگ دسته اول است که 70 درصد متعلق به باشگاههای لیگ برتر است که 35 درصدش به طور مساوی بین همه تیمهای لیگ برتری تقسیم می شود، 21 درصد درآمد بابت رتبه بندی جدول لیگ در پایان فصل است. همچنین 5 درصد سهم باشگاه های لیگ یک به طور مساوی است.
خزانه دار سازمان لیگ در مورد اینکه تیم های قهرمان لیگ برتر و جام حذفی درآمد بیشتری خواهند داشت گفت: 14درصد درآمد تبلیغات محیطی به عنوان پاداش برای تیم های اول تا سوم لیگ برتر و قهرمان جام حذفی در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است که در طول فصل طبق روال قبلی از مدیران مالی باشگاهها دعوت به عمل میآید و حضوری گردش حسابهای فی مابین به صورت شفاف، نحوه پرداخت از سهم تبلیغات محیطی و رقم مربوطه به آنها اعلام میشود.
شکاری افزود: 25 درصد باقیمانده تبلیغات محیطی سهم فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، هیئتهای فوتبال دارای لیگ برتر و هیئتهای فوتبال استانهای غیربرخوردار است./تسنیم